سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی همچون نامناسب بودن میزان مایع جلا دهنده، وجود املاح زیاد در آب و سایر فاکتورها به وجود می آید. اما شایع ترین عاملی که باعث بروز این مشکل می شود، به کار بردن مواد شوینده نامناسب است.

این دستگاه ظروف را با کمترین میزان استفاده از نیروی برق و آب می شوید، لذا مواد پاک کننده غیر استانداردی که به خوبی در آب حل نمی‌ شوند، می توانند مشکل ایجاد کنند. در ادامه علت سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی و راه کارهای برطرف کردن این مسئله را با شما در میان خواهیم گذاشت.

ثبت سرویس در محل تعمیر ظرفشویی

دلایل اصلی سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

عوامل مختلفی موجب سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی می شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ممکن است که جایگاه نمک از آب یا نمک خالی شده باشد، بنابراین قبل از هر کاری این بخش را چک نمایید.

پیشنهاد ویژه ما به شما : فیلم آموزشی نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

2- اگر ظرف های به کار برده شده برای دستگاه شما مناسب نباشند، احتمال مشاهده سفیدک وجود دارد.

3- گاهی فراموش می کنید که درب محل نمک را به درستی ببندید، پس باید حتما درب این بخش را بررسی نموده و از بسته شدن آن اطمینان حاصل نمایید.

4- در صورتی که مقدار مایع جلا دهنده کم باشد یا این ماده بیشتر از حد استاندارد استفاده شود، روی ظروف لکه های سفید را خواهید دید.

5- استفاده از مواد شوینده تاریخ مصرف گذشته نیز سفیدک زدن ظروف را به دنبال دارد.

6- در صورتی که مواد پاک کننده اعم از پودر، قرص یا مایع نامناسب و تقلبی باشند، نمی توانند چرخه شستشو را به خوبی انجام دهند، پس روی ظرف ها لکه های سفید دیده می شود.

7- سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی تا حد زیادی نیز به میزان املاح آب منطقه بستگی دارد. پس اگر تنظیمات ماشین برای درجه سختی آب به درستی انجام نگرفته باشد، مشکل سفیدک زدن به وجود می آید. در مناطقی که آب املاح زیادی دارد، بهتر است که درجه جلا دهنده دستگاه را روی ۴ یا ۵ قرار دهید، همچنین فیلتر کف را مرتبا تمیز نمایید.

سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی

روش هایی برای برطرف کردن سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی

حال که متوجه شدید، سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی به چه دلیل اتفاق می افتد، می توانید از راه حل های گفته شده در زیر برای رفع مشکل کمک بگیرید:

1- با توجه به برند ماشین ظرفشویی شوینده مناسب را برای آن خریداری کنید.

2- حتی المقدور پاک کننده های بدون فسفات را به کار ببرید، چون خود فسفات می تواند باعث لک دار شدن ظرف ها شود.

3- انجام دادن درست تنظیمات ظرفشویی نیز سبب می گردد که ظرف ها کاملا تمیز شده و جلای مناسبی داشته باشند.

4- در صورتی که از قرص استفاده می‌ کنید، حتما باید حالت قرص را در دستگاه فعال نمایید تا از ایجاد لک پیشگیری شود. حال اگر بخواهید شستشوی ظروف با پودر انجام‌ بگیرد، فراموش نکنید که حالت قرص را غیر فعال نمایید.

5- برای پیشگیری از سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی درجه جلا دستگاه را بر اساس منطقه زندگی خود بین ۳ تا ۶ درجه تنظیم کنید.

6- بعضی از ظروف مستعد سفیدک زدن هستند، پس بهتر است که آن ها را داخل دستگاه نگذارید. در دفترچه راهنمای ماشین اطلاعاتی در مورد این مسئله وجود دارد. بنابراین می توانید به این راهنما مراجعه کنید و با افزودن شوینده های خاص از سفیدک زدن این ظروف حساس جلوگیری نمایید.

7- نکته دیگر این است که هرچه تعداد ظروف بیشتر باشد، لازم است که به همان میزان حجم مواد شوینده را افزایش دهید تا مانع بروز لکه های سفید شود.

8- برای حل مشکل سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی با نمایندگی تعمیر ظرفشویی تماس بگیرید.

سفیدک زدن ظروف در ظرفشویی

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/12/26-09:07

درود بر شما محمد انور دهانی عزیز

در این رابطه موارد گفته شده در مقاله را بررسی کنید. اگر ایراد برطرف نشد با مرکز ما به شماره 1662 جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات در ارتباط باشید.

محمد انور دهانی
1402/12/25-23:24

ماشین ظرفشویی بوش سری ۶ است که چند ماه هست که ظروف را به خوبی شسته و تمیز کرده اما متاسفانه چند روز پیش یکدفعه مشاهده کردیم که کل ظروف شیشه ای و استیل را آغشته به سفیدک شده اند.

البته بعد از بررسی مشاهده کردم که مخزن نمک مقداری کمکی نمک داشت و پر آب بود آیا این میتواند علت سفیدک ظروف باشه؟

ممنون اگر راهنمایی و کمکم کنید