در این مقاله می خواهیم به علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی و راهکارهای آن بپردازیم. همانطور که می دانیم ماشین ظرفشویی نیز مانند دیگر لوازم خانه،یکی از لوازم ضروری خانه است و بد کار کردن آن برای کاربر تجربه ای آزار دهنده است.

بررسی دلایل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص بی کیفیت و برندهای نامعتبر

یک علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی و راهکارهای آن،استفاده از برندهای نامعتبر قرص است که قطعا راهکار آن استفاده از قرص های شرکت های معتبر است.

در قرص های برندهای نامعتبر از مواد بی کیفیت استفاده می شود،این مواد به مرور در باعث به وجود آمدن رسوب در لوله های ماشین می شوند.

از طرفی در قرص های ماشین ظرفشویی از یک پوشش استفاده می شود که کل قرص را دربر می گیرد،که توسط آب خیس شده و کمک به باز شدن قرص می کند.اگر این پوشش از مواد بی کیفیت ساخته شده باشد خودش می تواند از دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شوینده ها برای ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص تاریخ مصرف گذشته

یکی دیگر از دلایل باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی،گذشتن تاریخ مصرف این قرص است؛طبیعتا راهکار این است که قبل از استفاده از قرص تاریخ مصرف آن را چک کنید و اگر به جعبه آن دسترسی ندارید می توانید به روش زیر عمل کنید.

یک لیوان آب داغ تهیه کرده و قرص ماشین ظرفشویی را داخل آن بیندازید بعد از ده دقیقه لیوان را چک کنید،اگر قرص در آب حل نشده بود و یا به صورت تکه تکه درآمده بود یعنی از تاریخ مصرف قرص گذشته است.

دلیل حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

مسدود بودن مسیر عبور قرص به سمت مخزن ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی پس از گرم شدن آب از بخش جاپودری وارد مخزن آب شده و در آن حل می شود،اگر مسیر ورود قرص به داخل آب مسدود شده باشد در نتیجه قرص در آب حل نشده و یا ذرات حل نشده آن کف ماشین ظرفشویی باقی می مانند.

دلیل بسته شدن مسیر، استفاده از قرص های با برند نامعتبر است. این قرص ها از مواد تقلبی ساخته می شوند که پس از مصرف در ماشین ظرفشویی از خود رسوب به جا گذاشته و این رسوب به مرور زمان باعث مسدود شدن مسیر عبور قرص به داخل مخزن ماشین می شود.

چیدمان اشتباه ظروف در ماشین

یک علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی و راهکارهای آن،چیدن اشتباه ظروف در ماشین است.این امر باعث می شود که درب ماشین ظرفشویی مانع باز شدن درب جا قرصی شود و در نتیجه قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از ماشین ظرفشویی

خرابی دیسپنسر ماشین ظرفشویی

دیسپنسر نام قطعه ای است که وظیفه حل کردن قرص در ماشین ظرفشویی را دارد،این قطعه در ماشین ظرفشویی های با مدل جدید به کار رفته است.

هنگامی که برنامه ی شست و شو برای ماشین ظرفشویی تنظیم می گردد،دیسپنسر در لحظه مناسب به کار افتاده و قرص را داخل ماشین ظرفشویی حل می کند؛طبیعتا اگر این بخش به درستی عمل نکند قرص نیز داخل ماشین حل نمی شود.

برای رفع این مشکل باید ماشین ظرفشویی را خاموش کرده سپس درب ماشین را باز و بسته کنید و بعد از آن دوباره دکمه روشن کردن ماشین ظرفشویی را فشار دهید تا برنامه شست و شو مجددا اجرا گشته و دیسپنسر به کار بیفتد.

اگر بعد از انجام کار فوق باز هم دیسپنسر به درستی عمل نکرد و قرص حل نشده باقی ماند باید با تکنسین های مربوطه تماس بگیرید.

مناسب نبودن دمای آب برای حل شدن قرص در ماشین ظرفشویی

دمای مناسب برای آب استفاده شده در ماشین ظرفشویی 115 درجه فارنهایت است،این دما توسط نمایشگر ماشین به شما نشان داده می شود و اگر که ماشین ظرفشویی شما دارای این صفحه نمایشگر نیست خودتان به وسیله دماسنج باید دمای آب را اندازه گیری کنید.

گاهی نیز دلیل گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی درست کار نکردن المنت هیتر است که در این صورت باید با متخصصین مربوطه برای تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

خرابی حسگر یا کلید سوییچ درب ماشین ظرفشویی

از موارد دیگری که می توان برای علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی بیان کرد، خراب بودن کلید سوییچ درب ماشین ظرفشویی است. برای رفع این مشکل باید از یک پارچه ی خیس برای نمدار کردن سوییچ استفاده کرد و بعد از آن ماشین را ریست کرده و دوباره برنامه شست و شو را برای ماشین ظرفشویی تنظیم کنید. برای آشنایی با انواع ارورهای ماشین ظرفشویی این مقاله را دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران