شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از بخش هایی است که به دلیل نقش خود بیش از سایر بخش ها در معرض استهلاک قرار می گیرد. از همین رو تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی یکی از خدمات پردرخواست کاربران است. همان طور که از اسم این قطعه پیداست، وظیفه شلنگ تخلیه این است که آب کثیف حاصل از شست و شوی لباس ها را به کمک پمپ تخلیه از مخزن خارج کرده و به فاضلاب منتقل کند. بسته به مدل و برند ماشین لباسشویی شلنگ تخلیه می تواند یک تکه یا مجموعه ای از قطعات مختلف باشد. جنس شلنگ تخلیه از پلاستیک نرم بوده و همین امر موجب آسیب پذیری بیشتر آن در برابر فشارها و عوامل خارجی می شود. در صورتی که این شلنگ پوسیده یا پاره شود به گونه ای که آب از آن به بیرون نشت کند لازم است برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی اقدام نمایید. چنانچه نیاز به کمک متخصصین داشتید می توانید از طریق  تماس با مرکز زودکمک درخواست خود جهت تعمیر لباسشویی و تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی ثبت نمایید.

ثبت سفارش آنلاین تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، لباسشویی خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات ماشین لباسشویی، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

 

قدم های کلی تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

به طور کلی پیش از هرگونه اقدامی جهت تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ابتدا باید ابزارها و لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید. اصلی ترین وسیله مورد نیاز برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، یک شلنگ جدید است. توجه داشته باشید که شلنگ تخلیه جدید باید عینا مانند مدل قبلی باشد. برای دست یافتن به مشخصات شلنگ تخلیه بهترین راه این است که راهنمای شرکت را مطالعه کنید. مشخصات شلنگ تخلیه عموما در صفحه فلزی که پشت ماشین لباسشویی چسبانده شده نیز نوشته شده است. در واقع شما با گفتن مدل و شماره سریال ماشین لباسشویی به مغازه های فروش قطعات یدکی لوازم خانگی می توانید مدل شلنگ تخلیه را پیدا کرده و نمونه جدید آن را خریداری کنید. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه بهتر است از صفحه فلزی پشت لباسشویی و همچنین شلنگ تخلیه عکس گرفته و در هنگام خرید آن را به مغازه دار نشان دهید. پس از خرید شلنگ جدید باید یک پیچ گوشتی تخت و چهارسو برای جداسازی قطعه قبلی، آچار، انبردست و انبردست قفلی برای شروع کار و یک سطل آب نیز آماده کنید.

تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی

قطع آب و برق پیش از تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

زمانی که صحبت از تعمیرات لوازم خانگی می شود یکی از مهم ترین اصول کار حفظ امنیت فرد است. بدین منظور لازم است جریان برق ورودی به دستگاه را قطع کنید. برای اطمینان بیشتر بهتر است دو شاخه را کلا از پریز بیرون بکشید. مرحله بعدی برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی قطع آب ورودی دستگاه است. بدین منظور کافی است اهرم شیر آب اصلی ورودی ماشین لباسشویی را ببندید. در صورتی که امکان دسترسی به شیر ورودی آب دستگاه برای شما وجود ندارد می توانید به عنوان راهکار جایگزین آب منزل را به طور موقت قطع کنید. حال شلنگ تخلیه را از قسمت ورودی فاضلاب جدا کرده و آن را در سطلی که از قبل آماده کرده اید قرار دهید تا آب خارج شده از آن منزل را کثیف نکند.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

جدا کردن شلنگ تخلیه قدیمی

شرکت های تولید لوازم خانگی برای اتصال شلنگ تخلیه به بدنه ماشین لباسشویی از یک سری گیره استفاده می کنند. برای تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی لازم است که با استفاده از یک انبردست این گیره ها را نگه داشته و سپس با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های متصل به شلنگ را باز کنید. در صورتی که پیچ ها سالم بوده و زنگ زده نیستند می توان آن ها را مجددا مورد استفاده قرار داد. بنابراین بهتر است آنها را در یک محل امن نگه دارید. اما در صورتی که پیچ ها آسیب دیده یا دچار زنگ زدگی شده اند باید آنها را دور انداخته و پیچ هایی مشابه جهت بستن شلنگ تخلیه تهیه کنید. این امر در مورد گیره های نگهدارنده شلنگ تخلیه نیز صادق است. پس از جدا کردن گیره ها و باز کردن پیچ ها، در این مرحله از تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی کافی است بستی که شلنگ را به پوسته پمپ تخلیه متصل کرده جدا کنید. در مرحله بعدی باید شلنگ جدید را جایگزین شلنگ آسیب دیده کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

جایگزین کردن شلنگ تخلیه جدید در ماشین لباسشویی

پس از انجام مراحل قبلی تعویض شلنگ تخلیه لباسشویی، اولین مرحله در نصب شلنگ جدید این است که آن را به بدنه پمپ تخلیه متصل کنید. برای این کار از همان بستی که شلنگ قبلی به آن متصل بود استفاده نمایید. بدین منظور لازم است بست را روی شلنگ قرار داده، شلنگ تخلیه را روی پوسته جا زده و در نهایت بست را روی آن قرار دهید. در مرحله بعدی تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی باید شلنگ را به پشت ماشین کشیده و گیره ها را با استفاده از آچار در جای خود کاملا محکم کنید. محکم نبودن گیره ها یا صحیح بسته نشدن آنها موجب بروز نشتی در شلنگ تخلیه می شود، از همین رو بسیار مهم است که در هنگام بستن گیره ها دقت لازم را داشته باشید. در نهایت باید بدانید که شلنگ تخلیه در پشت ماشین لباسشویی باید حدود 60 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. حال زمان آن رسیده که شلنگ تخلیه را به خروجی فاضلاب وصل کرده و ماشین لباسشویی را امتحان کنید.


نکات مهم در مورد تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

  • اصلی ترین قدم در هنگام تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی قطع آب و برق دستگاه به منظور حفظ ایمنی است.
  • برای تهیه شلنگ تخلیه جدید به مراکز معتبر مراجعه کرده و از خرید شلنگ های ارزان قیمت و بی کیفیت خودداری کنید.
  • در صورت خرابی گیره ها از استفاده مجدد آنها خودداری کرده و گیره های جدید خریداری کنید.
  • ارتفاع شلنگ تخلیه در پشت ماشین لباسشویی باید 60 سانتی متر باشد.
  • در صورتی که پس از تعویض شلنگ تخلیه متوجه وجود نشتی در پشت ماشین لباسشویی شدید بهتر است از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران