آیفون های اپل از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند و همه آن ;ها را به خاطر عملکرد خوبی که دارند، می شناسند. اگر یک آیفون بخرید، تا چندین سال هیچ مشکلی با آن نخواهید داشت. اما با توجه به الکترونیکی بودن آیفون ها، آن ها نیز مثل هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. یکی از این مشکلات، سیاه شدن صفحه گوشی اپل است. در واقع، زمانی که با صفحه سیاه آیفون مواجه می شوید گوشی از کار می افتد و بلا استفاده می شود. سیاه شدن صفحه گوشی اپل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

"Black Screen of Death" یا صفحه سیاه مرگ آیفون

یکی از عجیب ترین اتفاقاتی که کاربران آیفون ممکن است با آن مواجه شوند، سیاه شدن صفحه گوشی اپل است. این مشکل که با عنوان "Black Screen of Death" یا صفحه سیاه مرگ آیفون شناخته می شود، معمولاً این نگرانی را در ذهن کاربران به وجود میاورد که دیگر نمی توانند از گوشی خود استفاده کنند. اما برای آنکه بتوانیم مشکل صفحه سیاه آیفون را برطرف کنیم ابتدا باید دلیل آن را بدانیم.

 

سیاه شدن صفحه گوشی اپل

 


دلایل سیاه شدن صفحه گوشی اپل + راه حل

آیفون شما می تواند بعد از زمین خوردن، نفوذ آب به داخل آن یا استفاده نادرست از صفحه نمایش با صفحه مشکی مرگ مواجه شود. دلایل مختلفی می تواند باعث سیاه شدن صفحه گوشی اپل شود. ایرادهای سخت افزاری، ایرادهای نرم افزاری، مشکلی با یک اپلیکیشن خاص و یا شارژ کم باتری از جمله دلایلی هستند که می توانند به رخ دادن این اتفاق منجر شوند.

۱- خالی شدن باتری آیفون

اولین و بدیهی ترین دلیل سیاه شدن صفحه گوشی اپل خالی شدن شارژ باتری است. اگر نه تنها نمایشگر بلکه کل گوشی سیاه است، حتماً دستگاه را به شارژ بزنید و سپس آن را روشن کنید. اگر لوگو اپل به نمایش درآمد یعنی دستگاه سالم است.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۲- مشکلات نرم افزاری موبایل اپل

اگر با مشکل سیاه شدن صفحه گوشی آیفون مواجه شده اید ولی آیفون شما هنوز کار می کند، یعنی امیدوار باشید که مشکل نرم افزاری است. به طور مثال وقتی صفحه گوشی سیاه شده ولی هنوز صدای نوتیفیکیشن پیام های دریافتی یا تماس ها را می شنوید، ممکن است یک مشکل نرم افزاری باعث رخ دادن آن شده باشد. راه حل ریستارت کردن گوشی با فشار دادن دکمه ولوم بالا، سپس ولوم پایین و نگه داشتن کلید پاور در آیفون های ۸ به بعد و همچنین فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور و ولوم پایین به صورت همزمان در مدل های آیغون ۷ و ۷ پلاس است. برای مدل های ۶ اس به قبل هم باید کلیدهای پاور و هوم را به صورت همزمان نگه دارید. زمانی که لوگو اپل روی صفحه ظاهر شد، کلیدها را رها کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۳- مشکل با یک اپلیکیشن

گاهی اوقات علت اصلی سیاه شدن صفحه گوشی آیفون مشکل پیدا کردن با یک اپلیکیشن خاص است. ممکن است صفحه اپلیکیشن های پخش اینترنتی مثل یوتیوب یا نتفلیکس در حالت بارگذاری مانده باشد. راه خروج از این وضعیت خارج شدن از نرم افزار است. سپس باید به اپ استور بروید و عرضه شدن آپدیت برای آن اپلیکیشن را بررسی کنید.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

۴- تعمیر مشکل شیاه شدن صفحه گوشی اپل

اگر مشکل هیچ یک از روش های بالا نبود، به نظر می رسد دیگر راهی به جز رفتن به تعمیرگاه نمانده باشد. چرا که احتمالاً سیاه شدن صفحه گوشی آیفون شما یک علت سخت افزاری دارد و یکی از قطعات آسیب دیده است. معمولاً زمانی مشکل سخت افزاری است که گوشی از دست شما روی زمین افتاده باشد. در این صورت ممکن است کابل LCD به خاطر فشار فیزیکی جابجا شده باشد. البته شاید هم گوشی شما آسیب جدی تری دیده و پنل LCD آن شکسته است. حتی آب خوردگی دستگاه هم می تواند عاملی برای صفحه سیاه مرگ آیفون باشد.

 

 


ترمیم صفحه سیاه مرگ آیفون با نرم افزار dr.fone repair

اگر علت سیاه شدن صفحه گوشی اپل شما نرم افزاری باشد، به لطف یک نرم افزار کامپیوتری به نام dr.fone repair می توانید مشکل را برطرف کنید. ابتدا باید این نرم افزار را دانلود و اجرا کنید، سپس در صفحه اصلی برنامه روی گزینه Repair کلیک کنید. سپس گوشی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و منتظر تشخیص آن باشید. بعد از تشخیص، روی دکمه Start کلیک کنید. سپس باید دستورالعمل نوشته شده روی صفحه را دنبال کنید و اطلاعات گوشی خود از جمله شماره مدل آن را وارد کنید و سپس روی دکمه Download کلیک کنید تا آپدیت های مربوط به گوشی شما دانلود شود. بعد از اتمام کار گوشی شما روشن خواهد شد و خبری از صفحه سیاه مرگ نخواهد بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ نظر خود را بنویسید و اگر سوالی دارید مطرح کنید!

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

نینا
1402/09/09-11:57

عالی بود

الی
1402/02/11-19:41

عالی بود ممنون از راهنمایی تون