نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون، معمولا در گوشه سمت راست بالای صفحه و بالای علامت وای فای و میزان باتری ظاهر می شود. این نقطه ها نشان دهنده استفاده یک اپلیکیشن از میکروفون یا دوربین شما هستند. این نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون، مربوط به تغییرات و ویژگی های جدید iOS 14 است. بنابراین هر کاربری که آیفون خود را به iOS 14 ارتقا داده باشد، در بالای صفحه گوشی خود تعدادی از نمادها را مشاهده می کند. اگر شما هم مایل هستید معنای نقاط نارنجی و سبز در آیفون را بدانید، حتما این مطلب را بخوانید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

نقطه نارنجی در بالای صفحه آیفون نشانه چیست؟

بسته به مدل گوشی آیفون شما، در بالای صفحه نمایش گوشی، تعدادی نماد وجود دارند. این نمادها نشان دهنده زمان، وای‌فای، دریافت سیگنال ‌های شبکه موبایل و سطح باتری هستند.در میان این نمادها، نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون را می توانید در سمت راست بالای صفحه و دقیقا روی نماد وای فای و میزان باتری گوشی، مشاهده کنید.

 

نقطه نارنجی در بالای صفحه آیفون نشانه چیست؟

📱 بر طرف کردن مشکل روشن نشدن موبایل آیفون 

ظاهر شدن این نقطه، نشانه این است که میکروفون گوشی شما توسط اپلیکیشنی در حال استفاده است. در صورتی که تنظیمات Differentiate without Color فعال باشد، این نقطه نارنجی ممکن است به صورت یک مربع نارنجی نمایش داده شود. هنگام برقراری یک تماس ویدئویی یا برگزاری یک ویدئو کنفرانس با اپلیکیشن های مختلف، این نقطه نارنجی روی صفحه آیفون شما ظاهر می شود. برنامه های پیام رسان، از برنامه ‌های دیگری هستند که باعث ظاهر شدن این نقطه نارنجی می‌شوند.

 

نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون

نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون، معمولا در گوشه سمت راست بالای صفحه و بالای علامت وای فای و میزان باتری ظاهر می شود.

 


شکل نقطه نارنجی را می توان تغییر داد؟

کمپانی اپل برای در اولویت قرار دادن حریم خصوصی کاربران، ویژگی نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون را ارائه داده است. به همین دلیل، شما به هیچ وجه نیم توانید این نماد را تغییر دهید یا حذف کنید. اما کاربرانی که این دو رنگ را با یکدیگر اشتباه می‌ گیرند، می ‌توانند با تغییر شکل این نقطه تشخیص آنها را برای خود راحت تر کنند.

 

بیشتر بخوانیم : بازیابی اطلاعات در آیفون

شکل نقطه نارنجی را می توان تغییر داد؟

 

برای انجام این کار باید از طریق صفحه اصلی گوشی وارد تنظیمات یا Settings شوید و از بین گزینه های آن، گزینه Accessibility انتخاب و اجرا کنید.

 

شکل نقطه نارنجی را می توان تغییر داد؟

 

در منو Accessibility ، روی گزینه Display & Text Size بزنید. سپس در بخش تنظیمات، گزینه Differentiate Without Color را پیدا کنید و روی نوار لغزش سمت راست آن ضربه بزنید. با انجام این مراحل، از این پس نقطه نارنجی رنگ، به شکل یک مربع نارنجی ظاهر می‌شود. نقطه سبز نیز به همان شکل و رنگ باقی می ماند.

 

شکل نقطه نارنجی را می توان تغییر داد؟

 


معنای نقطه سبز در بالای صفحه آیفون چیست؟

ظاهر شدن نقطه سبز روی صفحه گوشی آیفون، نشان دهنده استفاده از دوربین و میکروفون آیفون توسط یک اپلیکیشن است. ممکن است دوربین داخلی خود گوشی فعال شده باشد یا اپلیکیشن دیگری را اجرا کرده اید و در حال اجرای یک ویدیو کنفرانس هستید.

 

معنای نقطه سبز در بالای صفحه آیفون چیست؟

 

شرکت اپل با ارائه ویژگی نقطه نارنجی و سبز، علاوه بر حفظ حریم خصوصی کاربران در آیفون، در واقع به آنها اطلاع می دهند که چه اپلیکیشن‌هایی در حال استفاده از دوربین و میکروفون گوشی هستند. این ویژگی ‌ها در آیپدها نیز به همین صورت هستند.

 

بیشتر بخوانیم : بوت نشدن گوشی آیفون

چگونه بفهمیم چه اپلیکیشن هایی در حال استفاده از میکروفون یا دوربین ما هستند؟

اگر نقطه نارنجی و سبز در گوشی آیفون را مشاهده کردید و متوجه نشدید کدام اپلیکیشن گوشی شما در حال استفاده از دوربین و میکروفون آیفون است، مجبور می شوید تمام برنامه‌ های اجرا شده را ببندید. اما با بررسی برنامه ‌هایی که مجوز دسترسی به دوربین و میکروفون آیفون شما را دارند، می ‌توانید بفهمید که کدام یک از آنها این کار را کرده است که به صورت دستی آنها را خاموش کنید.

 

چگونه بفهمیم چه اپلیکیشن هایی در حال استفاده از میکروفون یا دوربین ما هستند؟

 

برای خاموش کردن دستی این ویژگی در برنامه هایی که از میکروفون و دوربین شما استفاده می کنند، و وارد بخش تنظیمات یا Settings شوید و سپس گزینه Camera یا Microphone را انتخاب کنید. در اینجا فهرستی از همه برنامه‌ هایی که مجوز دسترسی به گوشی دوربین شما دارند، را بررسی کنید و هر کدام را که مایل بودید غیرفعال کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1401/06/16-11:04

سلام دوست عزیز، دستگاه شما نیاز به عیب یابی و بررسی تخصصی دارد؛ جهت دریافت خدمات با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

Zenab
1401/06/12-11:30

باسلام گوشی A۰۳S هستش مدتیه سمت راست زمان تماس میکروفون سبز رنگی میاد بالا صحفه اگ خاموشش کنم صدا میاد اما صدایی نمی بره حتی موقع عکس گرفتن ی دوربین سبز هم میاره بالا . لطفا کمک کنید چطوری غیر فعالش کنم