یکی از عمده ترین مشکلاتی که ممکن است کاربران آیفون با آن مواجه شوند، شارژ نشدن باتری موبایل اپل است. تصور کنید گوشی خود را به شارژ می زنید، ولی وقتی بعد از چند دقیقه آن را بررسی می کنید متوجه شارژ نشدن آیفون خود می شوید. چه مشکلی می تواند باعث شارژ نشدن باتری موبایل اپل شده باشد؟ دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بروز این مشکل می شود. اما نگران نباشید به اندازه هر مشکلی، راه حلی نیز وجود دارد. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا این مشکل را برطرف کنید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

شارژ نشدن باتری موبایل اپل

دلایل مختلفی می تواند باعث به وجود آمدن مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل شده باشد. یکی از آن ها استفاده از لوازم جانبی نامرغوب و غیر اورجینال است. به طور مثال اگر یک کابل یا آداپتور شارژ نامرغوب را تهیه کرده باشید احتمال اینکه گوشی شما با آن شارژ نشود زیاد است. یا شاید هم باتری آیفون شما آن کارایی همیشگی خودش را از دست داده و حالا نوبت به تعویض باتری آن رسیده است. اما پیش از آنکه بخواهید باتری آیفون خود را تعویض کنید، توصیه می کنیم روش های زیر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانیم : آموزشی تعویض باتری گوشی

شارژ نشدن باتری موبایل اپل

 


حل مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل

در صورتی که شما هم با مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل مواجه شده اید، می توانید از راه های مختلفی سالم بودن باتری را تست کنید. اول از همه گوشی خود را ریستارت کنید و سیستم عامل آن را به روزرسانی کنید تا مطمئن شوید مشکل نرم افزاری نیست. سپس از سلامت کابل شارژ لایتنینگ خود مطمئن شوید و سوکت لایتنینگ زیر گوشی خود را هم بررسی کنید. آیا گوشی شما با یک آداپتور شارژ دیگر و یا دستگاه شارژ بی سیم هم شارژ نمی شود؟

 ۱- آیفون را ریستارت کنید

اولین کاری که بعد از بروز هر مشکلی باید انجام دهید، ریستارت کردن گوشی است. زیرا ممکن است مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل یک باگ نرم افزاری باشد که بعد از ریستارت کردن آن مشکل حل می شود. در آیفون ایکس به بعد دکمه روی فریم راست یا یکی از دکمه های ولوم را برای مدت کوتاهی نگه دارید و سپس انگشت خود را روی گزینه Slide to Power Off  بکشید. در آیفون ۸ به قبل هم شما می توانید دکمه سمت راست را بفشارید و به محض ظاهر شدن گزینه Slide to Power Off ، انگشت خود را روی صفحه بکشید.

 

بیشتر بخوانیم : تعمیر موبایل اپل

--------------------------------------------

۲- سیستم عامل iOS را به روزرسانی کنید

سیستم عامل گوشی ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که فقط یک به روزرسانی می تواند آن را برطرف کند. این در مورد شارژ نشدن باتری موبایل اپل هم صدق می کند. با رفتن به صفحه تنظیمات گوشی خود، سپس مسیر General > Software Update دریافت یک به روزرسانی سیستمی را بررسی کنید. دقت داشته باشید که برای دانلود و نصب ، شارژ گوشی شما باید بالای ۵۰ درصد باشد.

--------------------------------------------

۳- پورت لایتنینگ آیفون را بررسی کنید

ممکن است محیطی که در آن از آیفون خود استفاده می کنید یا جایی که آیفون خود را روی آن قرار می دهید آلوده باشد و آلودگی هایی مثل گرد و غبار وارد پورت لایتنینگ زیر آیفون شده باشند. وقتی آلودگی ها در حفره این پورت تجمع کنند، اجازه اتصال کابل با پورت را نمی دهند و در نتیجه آیفون شما شارژ خواهد شد. در صورتی که با مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل مواجه شده اید توصیه می کنیم این پورت را بررسی کنید و با استفاده از یک خلال دندان پلاستیکی، آلودگی ها را از آن بیرون بیاورید. البته باید با دقت بالایی این کار را انجام دهید تا درگاه با مشکل مواجه نشود.

--------------------------------------------

۴- کابل شارژ لایتنینگ را بررسی کنید.

در صورتی که پورت لایتنینگ آیفون شما مشکلی نداشت، برای حل مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل باید کابل شارژ لایتنینگ آن را بررسی کنید. مطمئن شوید هیچ جایی از این کابل قطعی ندارد و دچار پارگی یا پیچ خوردگی نشده باشد. برای اطمینان از سلامت آن می توانید یک کابل لایتنینگ دیگر را امتحان کنید. معمولاً اپل از پلاستیک نرم برای کابل لایتنینگ گوشی های خودش استفاده می کند که طول عمر کوتاهی دارند و شما را مجبور به تعویض زود هنگام می کنند.

 

بیشتر بخوانیم : حل مشکل بوت نشدن گوشی آیفون

--------------------------------------------

۵- آداپتور شارژ گوشی خود را چک کنید

برای شارژ آیفون خود حتماً باید از آداپتورهایی استفاده کنید که یاساخت خود اپل هستند یا برندهایی هستند که تحت لیسانس اپل فعالیت می کنند. در صورتی که از یک آداپتور نامرغوب و غیر اورجینال استفاده کنید احتمال این که توان مورد نیاز آیفون شما تأمین نشود و با مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اپل مواجه شوید زیاد است.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران