بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون، آن هم وقتی در حال انجام کاری مهم در اپلیکیشن مورد نظر خود هستید، می تواند بسیار آزاردهنده باشد. چون بسیاری از کاربران، از گوشی های قدرتمند آیفون، توقع بالایی دارند و این اشکال از نظر آنها کمی دور از انتظار است. بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون یا کرش کردن برنامه ها، مشکل حادی نیست و حتی گوشی های اندرویدی نیز دچار این ایراد می شوند. دلایل مختلفی باعث بروز این اشکال در گوشی آیفون می شوند که رایج ترین آنها، مشکلات سخت افزاری و اشکال خود برنامه است. اما مشکل کرش کردن برنامه ها در گوشی iPhone، ممکن است به دلایل دیگری نیز ربط داشته باشد که در این مطلب، آنها را بررسی می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

علت بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

دلایل مختلفی می توانند باعث بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون شوند و بسته به شدت مشکل، می توان آن را با ورود دوباره به برنامه حل کرد یا برنامه را حذف و دوباره نصب کرد. اما اگر با این روش ساده مشکل شما حل نشد، می توانید از روش هایی مانند ریست نرم آیفون، به روز رسانی برنامه ها، به روز رسانی سیستم عامل گوشی، خالی کردن حافظه و فضای ذخیره سازی، نصب دوباره برنامه، ارتباط با توسعه دهنده برنامه و ریست فکتوری گوشی آیفون، برای برطرف کردن مشکل کرش یا هنگ کردن برنامه ها در گوشی iPhone استفاده کنید.

 

بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون

بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون، آن هم وقتی در حال انجام کاری مهم در اپلیکیشن مورد نظر خود هستید، می تواند بسیار آزاردهنده باشد.


ریست نرم افزاری آیفون

با استفاده از ریست نرم افزاری آیفون، می توانید همه فرایندها و برنامه های در حال اجرا در پس زمینه گوشی را متوقف کنید تا حافظه آیفون شما خالی شود. چون اجرای چندین برنامه به صورت همزمان و پر بودن حافظه، از اصلی ترین دلایل بروز این ایراد هستند.

 

 ریست نرم افزاری آیفون

 

برای انجام ریست نرم افزاری گوشی آیفون خود، ابتدا دکمه Home را به همراه دکمه Sleep یا wake به صورت همزمان فشار دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لوگوی اپل را بر روی صفحه نمایش گوشی ببینید. پس از این کار، احتمالا مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون شما حل می شود. در غیر این صورت، باید راه های دیگر را امتحان کنید.

 

  انتقال مخاطبین از سامسونگ به iPhone رو با خوندن این مقاله به سرعت یاد بگیر. 😍 یاد میگیری با زودکمک 😍

به روزرسانی برنامه ها

جالب است بدانید با این که ممکن است سیستم عامل اندروید و iOS اختلاف زیادی با هم داشته باشند، اما بسیاری از مشکلات آیفون و اندروید و روش های برطرف کردن آنها، مشابه است. یکی از موثرترین روش های حل مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون، آپدیت کردن برنامه ها است.

 

به روزرسانی برنامه ها

 

بنابراین، اگر برنامه ای در آیفون شما، به طور پی در پی با این مشکل رو به رو می شود، حتما به روز بودن آن را بررسی کنید. برای آپدیت برنامه مورد نظر یا همه برنامه های گوشی خود، می توانید به App Store بروید و روی Updates کلیک کنید.


به روزرسانی سیستم عامل آیفون

آپدیت بودن سیستم عامل گوشی شما به طور خودکار باعث جلوگیری از بسیاری از مشکلات از کله بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون می شود. بنابراین نباید همیشه عملکرد نادرست برنامه ها را به خرابی آن برنامه نسبت دهید، بلکه اختلال در سیستم عامل نیز می تواند باعث عملکرد برنامه ها و مشکل کرش کردن برنامه ها در گوشی iPhone شود.

 

به روزرسانی سیستم عامل آیفون

 

چون هر نسخه جدید از iOS باعث بهبود عملکرد و امنیت گوشی می شود. برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی آیفون خود، ابتدا به یک شبکه وای فای متصل شوید و به تنظیمات آیفون بروید. گزینه General را بزنید و سپس Software Update را انتخاب کنید. سپس، روی گزینه Download and Install بزنید.

  تعمیر بیس باند آیفون در کوتاه ترین زمان توسط تیم حرفه ای تعمیرات آیفون در زودکمک انجام میشه. راستی این خدمات گارانتی هم داره

خالی کردن حافظه و فضای ذخیره سازی

یکی از مهم ترین دلایل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون، نداشتن فضای کافی برای ذخیره سازی انواع فایل ها است. بنابراین بهتر است یک کپی از انواع اطلاعات گوشی مانند ویدیوها، تصاویر و آهنگ ها را در کامپیوتر خود ذخیره کنید تا کمی از فضای گوشی شما آزاد شود.

 

خالی کردن حافظه و فضای ذخیره سازی

نصب دوباره برنامه های گوشی

یکی دیگر از روش های برطرف کردن مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون، پاک کردن برنامه مورد نظر، دانلود آخرین نسخه و نصب دوباره آن است. برای پاک کردن برنامه ها در آیفون، به صفحه Home بروید و آیکون برنامه ای را که قصد پاک کردن آن را دارید فشار دهید و نگه دارید. سپس، علامت X ظاهر شده در بالای این آیکون را بزنید. به این صورت، برنامه مورد نظر پاک می شود. 

 

 نصب دوباره برنامه های گوشی

ریست فکتوری گوشی آیفون

اگر هیچ کدام از روش های گفته شده مشکل بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون شما را برطرف نکرد، باید به سراغ آخرین راه بروید که همان ریست فکتوری یا برگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه است. توجه داشته باشید که قبل از انجام این روش، از همه اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید، چون همه اطلاعات گوشی شما پس از انجام ریست فکتوری، پاک خواهند شد. برای ریست فکتوری کردن گوشی خود، ابتدا به Settings یا تنظیمات بروید و گزینه General را انتخاب کنید. سپس روی Reset کلیک کنید و روی گزینه Erase all content and settings را لمس کنید. شما می توانید سوالات خود را تنها با یک تماس از کارشناسان ما در نمایندگی اپل مرکز زودکمک بپرسید.

 

ریست فکتوری گوشی آیفون

 

در این مرحله باید رمز ورود به گوشی را وارد کنید. در این هنگام پیامی برای شما نمایش داده می شود که باید گزینه Erase iPhone را انتخاب کنید. در نهایت، گوشی آیفون شما ریستارت می شود و پس از چند دقیقه به حالت اولیه خود باز می گردد.

 

ریست فکتوری گوشی آیفون

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

Nkhjn
1402/11/21-13:22

خوب بود