آموزش اتصال آیپد به تلویزیون

با اتصال آیپد به تلویزیون می‌توان از تماشای ویدیوها و فیلم ها در نمایشگر بزرگ به همراه خانواده و دوستان لذت برد. امروزه شرکت های تولیدکننده موبایل و تبلت و همچنین تلویزیون قابلیت اتصال این دستگاه ها به یکدیگر را در تمام مدل های خود ارائه می دهند و آیپد نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اتصال آیپد به تلویزیون می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. در صورتی که در هر یک از بخش های سخت افزاری یا نرم افزاری آیفون خود با مشکل مواجه شدید می توانید برای تعمیر آن به مرکز زودکمک مراجعه نمایید. تکنسین های حاضر در مرکز زودکمک به تمام جوانب تعمیر آیفون و آیپد آگاه بوده و مشکلات دستگاه را با بالاترین کیفیت رفع می کنند. چنانچه در وصل کردن آیپد به تلویزیون نیز دچار مشکل شدید می توانید با این مرکز تماس گرفته و از تکنسین های نمایندگی تعمیر تلویزیون کمک بگیرید.

اتصال آیپد به تلویزیون

✔ تعویض باتری تبلت اپل با گارانتی زودکمک

آموزش روش های اتصال آیپد به تلویزیون

روش های متفاوتی برای اتصال آیپد به تلویزیون وجو دارد. این روش ها شامل موارد زیر می شود که در ادامه هریک را به طور کامل شرح خواهیم داد.

  • اتصال آیپد به تلویزیون با استفاده از Airplay

  • وصل کردن آیپد به تلویزیون با استفاده از مبدل

  • وصل کردن آیپد به تلویزیون از طریق اپل تی وی

  • متصل کردن آیپد به تلویزیون سونی با استفاده از وای فای

  • اتصال آیپد به تلویزیون از طریق MIRACAST

  • اتصال آیپد به تلویزیون از طریق قابلیت DLNA

مشاوره آنلاین زودکمک

1- اتصال آیپد به تلویزیون با استفاده از Airplay

یکی از روش هایی که می توان از طریق آن به وصل کردن آیپد به تلویزیون پرداخت استفاده از قابلیت Airplay است. اغلب تلویزیون هایی که امروزه تولید می شوند با این قابلیت سازگار هستند. برای اینکه متوجه شوید که آیا تلویزیون شما با قابلیت Airplay سازگاری دارد یا خیر تنها کافی است کمی در اینترنت جست و جو کنید.

چنانچه تلویزیون مورد استفاده شما با این قابلیت سازگار بود بهتر است برای اتصال آیپد به تلویزیون از همین روش استفاده کنید زیرا نسبت به سایر روش ها ساده تر و بی دردسرتر است. بدین منظور کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

در اولین مرحله لازم است که آیپد و تلویزیون را به یک شبکه وای فای یکسان وصل کنید.

حال بر روی صفحه آیپد انگشت خود را از بالا به پایین بکشید تا کنترل سنتر آیپد باز شود.

گزینه screen mirroring را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

در ادامه باید تلویزیون مورد نظر خود که قصد اتصال آیپد به آن دارید را انتخاب نمایید.

یک کد امنیتی روی صفحه آیپد نمایش داده می شود که باید با توجه به دستوراتی که داده می شود آن را وارد کنید. البته این کد تنها در اولین مرتبه اتصال دستگاه آیپد به تلویزیون نمایش داده می شود و در دفعات بعدی نیازی به وارد کردن کد نخواهد بود.

اتصال آیپد به تلویزیون

2- وصل کردن آیپد به تلویزیون با استفاده از مبدل

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای اتصال آیپد به تلویزیون از آن استفاده کرد روش مبدل است. برای استفاده از این روش نیاز به یک آداپتور مبدل لایتنینگ به HDMI خواهید داشت بنابراین چنانچه این آداپتور را در منزل ندارید باید آن را تهیه کنید.

دقت کنید در صورتی که آیپد شما پرو مدل جدید یا آیپد ایر 2020 است برای وصل کردن آیپد به تلویزیون باید یک مبدل یو اس بی سی به HDMI نیز تهیه کنید. در ادامه باید یک کابل اچ دی ام آی نیز تهیه کنید، بدین منظور می توانید از هر کابل HDMI که در منزل دارید استفاده نمایید.

برای انجام این اتصال تنها کافی است که کابل یو اس بی سی یا لایتنینگ را از یک طرف به آیپد و از طرف دیگر به مبدلی که تهیه کرده اید وصل کنید. سر دیگر مبدل را به کابل HDMI وصل کنید. یک سر کابل را نیز در نهایت به پورت اچ دی ام آی تلویزیون وصل کنید. در ادامه باید ورودی تلویزیون را نیز روی HDMI تنظیم کنید.

در این حالت پس از برقراری اتصالات قادر خواهید بود صفحه آیپد خود را روی تلویزیون تماشا کنید. البته باید توجه داشته باشید که وجود کمی تاخیر در روند ارسال ویدیو در این روش تا حدودی طبیعی است.

وصل کردن آیپد به تلویزیون

معایب استفاده از مبدل برای وصل کردن آیپد به تلویزیون

اتصال آیپد به تلویزیون با استفاده از مبدل معایبی دارد که موجب می شود بسیاری از افراد علاقه ای به استفاده از این روش نداشته باشند. در ادامه بخشی از این معایب را توضیح داده ایم تا بتوانید پیش از صرف هزینه بابت خرید کابل و مبدل، از تمامی شرایط این روش وصل کردن آیپد به تلویزیون اطلاع داشته باشید.

مهم ترین نقطه ضعف در استفاده از این روش محدودیت فاصله بین آیپد و تلویزیون است. در این روش بسته به طول کابل مورد استفاده، آیپد باید در محلی نزدیک تلویزیون قرار گیرد و به همین علت چنانچه قصد تعویض محتوای در حال پخش را داشته باشید باید در نزدیکی تلویزیون قرار گیرید. البته در این روش دیگر حجم اینترنت شما مصرف نخواهد شد.

نقطه ضعف دیگری که در صورت استفاده از مبدل برای متصل کردن آیپد به تلویزیون وجود دارد این است که در این روش وضوح تصویر پایداری زیادی نداشته و در برخی موارد نیز کیفیت تصویر پایین است.

3- وصل کردن آیپد به تلویزیون از طریق اپل تی وی

اپل تی وی یک دستگاه پخش کننده خانگی است که به تلویزیون متصل شده و به کاربر این امکان را می دهد که فیلم، ویدیو یا موزیک مورد نظر خود را از طریق تلویزیون مشاهده کند.

اپل تی وی از Airplay نیز پشتیبانی می کند و بدین ترتیب در صورت داشتن اپل تی وی می توانید آیپد را بدون استفاده از سیم به تلویزیون متصل کنید. برای اتصال آیپد به تلویزیون به این روش باید طبق دستورالعمل داده شده عمل نمایید:

در این روش لازم است پخش کننده خانگی اپل تی وی و آیپد شما به یک شبکه وای فای مشترک متصل باشند.

پس از صحیح بودن اتصال به وای فای، انگشت خود را روی صفحه نمایش آیپد از بالا به پایین بکشید تا به قسمت کنترل سنتر دستگاه وارد شوید.

در کنترل سنتر آیکون Airplay را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.

حال روی گزینه اپل تی وی ضربه بزنید تا میرورینگ فعال شود.

پس از اتمام مراحل اتصال قادر خواهید بود محتوای مورد نظر خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

متصل کردن آیپد به تی وی

4- متصل کردن آیپد به تلویزیون سونی با استفاده از وای فای

یکی از امکاناتی که در تلویزیون های سونی وجود دارد این است که می توانید آیپد خود را به صورت مستقیم و از طریق وای فای به تلویزیون متصل نمایید. بدین منظور می توانید به شیوه زیر عمل کرده و اتصال آیپد به تلویزیون را برقرار کنید:

ابتدا آیپد را به وای فای متصل کنید.

بر روی صفحه آیپد خود روی گزینه Direct-xx-BRAVIA ضربه بزنید. در این حالت یک رمز روی صفحه نشان داده می شود.

در ادامه لازم است که کلید WPA نشان داده شده را در صفحه تلویزیون وارد کنید.

گزینه join را انتخاب نمایید.

چند لحظه صبر کنید تا اتصال بین آیپد و تلویزیون برقرار شود. در این صورت صفحه تنظیمات روی نمایشگر نشان داده می شود.

در این مرحله از وصل کردن آیپد به تلویزیون دو حالت ممکن است رخ دهد. اولین حالت این است که روی آیپد یک علامت چک SSID و روی تلویزیون یک خط چین نمایش داده می شود. این شرایط نشان دهنده این است که اتصال برقرار شده است. اما چنانچه این اتفاق رخ ندهد مشخص می شود که اتصال برقرار نشده است.

در این صورت مراحل گفته شده را مجددا انجام داده و اطمینان حاصل کنید که رمز WPA را به درستی وارد می کنید. پس از آن اتصال آیپد به تلویزیون برقرار می شود. می توانید نرم افزارهایی نظیر iMediaShare، DiXiM، و  مواردی از این دست را از طریق وای فای بین آیپد و تلویزیون به اشتراک بگذارید.

اتصال آیپد به تلویزیون

5- اتصال آیپد به تلویزیون از طریق MIRACAST

یکی از روش های اتصال آیپد به تلویزیون استفاده از میراکست می باشد. برای اتصال با این روش تلوزیون شما باید هوشمند باشد و امکان اتصال به شبکه اینترنت را داشته باشد.

این روش اتصال در برندهای مختلف با نام قابلیت متفاوت ذکر می شود در حالی که عملکرد همه آن ها به یک شکل می باشد. برای مثال در گوشی های سامسونگ نام این قابلیت AllShare در گوشی های ال جی Smart Share و در گوشی های سونی Screen Mirroring می باشد.

نکته: این روش مختص گوشی های ios نیست و می توان گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند را نیز با این روش به تلوزیون متصل کرد.

6- اتصال آیپد به تلویزیون از طریق قابلیت DLNA

Dlna در واقع یک سازمانی است که به شما این امکان را می دهد در صورتی که از تلویزیون های هوشمند استفاده می کنید ، آیپد خود را به تلویزیون متصل کنید. جالب اینجاست شما می توانید حتی کامپیوتر یا لپ تاپ را نیز با این شبکه به تلویزیون خود متصل کنید.

یکی از مشکلات اصلی این روش، عدم امکان آینه کردن صفحه نمایش در تلویزیون است. در روش dlna شما می تواند از حافظه تلفن خودتان موزیک پخش کنید اما با این روش امکان اینه کردن یا اشتراک گذاری صفحه نمایش در تلویزیون وجود ندارد.

وصل کردن آیپد به تلویزیون های ال جی

یکی مزیت های تلویزیون های ال جی این است که این دستگاه ها قابلیتی دارند که امکان اتصال دستگاه های مختلف نظیر آیفون، آیپد، لپ تاپ و مواردی از این دست را به راحتی فراهم می کند. به کمک این قابلیت به اشتراک گزاری هوشمند اتصال آیپد به تلویزیون سونی به صورت بی سیم و به سرعت انجام می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران