تلویزیون های هوشمند دارای پورت های مختلفی هستند که یکی از آنها پورت USB است. با استفاده از این پورت، می توان انواع دستگاه های USB از جمله هاردهای اکسترنال و فلش را به تلویزیون وصل نمایید. به این ترتیب، امکان تماشای محتوای حافظه های جانبی در تلویزیون فراهم خواهد بود. اما گاهی شناسایی نشدن هارد در تلویزیون بعد از اتصال به تلویزیون از جمله مشکلاتی است که ممکن است در روند اتصال و نمایش محتوا، برای شما پیش بیاورد.  در این موارد هارد شناسایی نشده و بالا نمی آید. عدم شناسایی هارد در تلویزیون به دلایل مختلفی ممکن است پیش بیاید. با برخی از روش ها و راه حل ها می توان مشکل بالا نیامدن هارد اکسترنال در تلویزیون را رفع کرد. در این مقاله ما دلایل شناسایی نشدن هارد در تلویزیون را مورد بررسی قرار می دهیم همچنین اگر با نکاتی که در این مقاله عنوان شده است مشکلات شناسایی هارد اکسترنال شما برطرف نشد می توانید برای تعمیر دستگاه خود با تعمیرکاران تخصصی هارد در مجموعه زود کمک ارتباط بگیرید.

شناسایی نشدن هارد سیگیت در تلویزیون

مشاوره آنلاین زودکمکآموزش کانال یابی تلویزیون

دلایل شناسایی نشدن هارد در تلویزیون

تفاوتی ندارد که از کدام یک از برندهای تلویزیون و هارد استفاده می کنید؛ در هر صورت ممکن است گاهی هارد شما توسط تلویزیون شناسایی نشود و محتوای درون هارد اکسترنال به نمایش در نیاید.

مشاوره آنلاین زود کمک

درست وصل نشدن کابل به درگاه USB

معمولا اولین کاری که افراد در این شرایط انجام می دهند، این است که چند بار هارد را جدا و مجددا وصل می کنند. این کار می تواند مشکل را حل کند؛ چون یکی از دلایل شناسایی نشدن هارد اکسترنال در تلویزیون ، درست وصل نشدن کابل به درگاه یو اس بی است.

تطابق نداشتن فایل های هارد با فرمت تلویزیون

. اولین مورد تطابق نداشتن فایل های سیستمی موجود در هارد با فرمتی است که در تلویزیون پشتیبانی می شود. در برخی مواقع کاربر متوجه هشدار تلویزیون نمی شود و کاملا ناخواسته گزینه فرمت هارد اکسترنال را انتخاب می کند.همین کار موجب فرمت شدن کامل هارد و از دست رفتن داده های آن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل ویروسی شدن هارد اکسترنال

سوختن یا خرابی هارد (برد هارد)

 سوختن هارد (برد هارد) و یا خرابی این قطعه نیز می تواند مانع از شناسایی آن در تلویزیون یا هر دستگاه دیگری شود. می توانید با اتصال هارد به یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر یا لپ تاپ مطمئن شوید که آیا هارد سالم است یا خیر.

خرابی پورتUSB تلویزیون

گاهی هم پورت USB تلویزیون ایراد داشته و یا آلوده است و موجب عدم شناسایی هارد اکسترنال در تلویزیون می شود.

ویروسی بودن هارد اکسترنال

یکی از مهم ترین دلایل شناسایی نشدن فلش و هارد در تلویزیون هم، ویروسی بودن این قطعات است.

ظرفیت پشتیبانی بیش از حد تلویزیون

نکته دیگری که در شناسایی نشدن هارد در تلویزیون باید مد نظر قرار دهید، ظرفیت هارد است. بسیاری از تلویزیون ها، تنها ظرفیت مشخصی را پشتیبانی می کنند؛ مثلا تا 500 گیگابایت. بنابراین اگر هارد شما مثلا 1 ترابایت باشد، احتمال شناسایی نشدن آن در تلویزیون وجود خواهد داشت. لذا بهتر است پیش از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، از ظرفیت پشتیبانی شده تلویزیون خود مطلع شوید.

✅ علت اجکت نشدن هارد اکسترنال و نحوه رفع این مشکل 

رفع مشکل شناسایی نشدن هارد در تلویزیون

بسته به نوع شناسایی نشدن هارد اکسترنال در تلویزیون ، روش های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. در زیر چند مورد از کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل عدم شناسایی هارد توسط تلویزیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تغییر حالت MBR هارد

روش کاربردی دیگر برای رفع مشکل عدم شناسایی هارد در تلویزیون، تغییر MBR هارد از حالت GPT به Basic است. مدل GPT توسط وسایلی نظیر تلویزیون هوشمند و رسیور پشتیبانی نشده است و امکان نمایش محتوای چنین هاردی در این دستگاه ها وجود ندارد. برای این منظور، می توانید از نرم افزارهایی همچون Mini Tool Partition Wizard Professional استفاده کنید.

هارد را به رایانه وصل کرده و برنامه MiniTool را اجرا کنید. سپس روی درایو هارد راست کلیک کرده و گزینه Convert را انتخاب کنید. گزینه Apply را در بالای صفحه بزنید تا هارد در تلویزیون قابل شناسایی شود. معمولا در این روش رفع مشکل شناسایی نشدن هارد در تلویزیون ، اطلاعات هارد از بین نمی روند. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است از محتوای مورد نظرتان بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

رجیستر کردن هارد

گاهی شناسایی نشدن هارد در تلویزیون، ناشی از مشکلات و ناهماهنگی های نرم افزاری است. در این شرایط، رجیستر کردن هارد اکسترنال می تواند راه حل مناسبی باشد. شما باید هارد را در تلویزیون رجیستر کنید تا مشکل عدم شناسایی آن برطرف شود. البته بعد از انجام این کار، نمی توانید هارد را در کامپیوتر مورد استفاده قرار دهید و حتما باید آن را فرمت کنید. بنابراین اگر اطلاعاتتان مهم هستند و از آنها بکاپ ندارید، بهتر است از رجیستر کردن هارد صرف نظر کنید. برای رجیستر کردن هارد در تلویزیون، باید بر اساس سیستم عامل دستگاه عمل کنید.

برای تلویزیون های مدل اندروید، مسیر HOME > Settings > Recording HDD Set-up > HDD Registration را طی کنید. در تلویزیون های غیر اندرویدی نیز از مسیر HOME > System Settings > Recording Set-up > HDD Registration پیش بروید. دستورالعمل هایی که برای رجیستر هارد دیسک به شما نمایش داده می شوند را دنبال کنید. توجه داشته باشید که حداکثر امکان رجیستر کردن 8 درایو هارد دیسک وجود دارد. اگر مشکل شناسایی نشدن هارد اکسترنال در تلویزیون با این کار حل نشد، سایر روش ها را اجرا کنید.

پیشنهاد سایت: چرا تلویزیون به اینترنت وصل نمی‌شود؟

تعمیر هارد اکسترنال

در بخش های قبلی اشاره کردیم که یکی از دلایلی که هارد اکسترنال شناسایی نمی شود، خرابی این قطعه است. اگر برد سوخته باشد و یا هر یک از قطعات هارد دیسک شما دچار ایراد شده باشند، نیاز به تعمیر یا تعویض آنها می باشد. پیشنهاد می دهیم با توجه به ظرافت بالای اجزای این محصول، تعمیر هارد را تنها به تکنسین های دوره دیده و با تجربه این حوزه محول کنید. البته تعمیر پورت یو اس بی تلویزیون یا تمیز کردن این بخش نیز می تواند مشکل عدم شناسایی هارد اکسترنال را به بهترین شکل برطرف کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران