اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

هاردها فضاهایی برای ذخیره سازی اطلاعات هستند که می توانند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کنند. این اطلاعات در دسته بندی های مختلف موسیقی ، فیلم ، کتاب و… قرار می گیرد. با اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، می توان به این اطلاعات در تلویزیون دسترسی داشت. با توجه به پر کاربرد بودن این دستگاه ها، در این مقاله قصد داریم نحوه متصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون را آموزش دهیم. کاربران معمولا به دلیل ساخت آرشیوی از فیلم های مورد علاقه خود از هارد استفاده می کنند تا بتوانند برای سرگرمی آن را به تلویزیون متصل کرده و فیلم ها و… را تماشا کنند.

در مواقع نیاز کاربران می توانند از طریق اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون از طریق پورت USB به یک تلویزیون به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. پیش از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن ها می پردازیم توجه داشته باشید.

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

نکات مهم قبل از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

قبل از وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون، به نکات زیر دقت کنید:

  • پیش از اتصال آن به تلویزیون از قابلیت های آن مثل امکان رمز گذاری بر روی اطلاعات و… آگاه باشید. در صورتی که امکان رمز گذاری فایل ها در هارد مورد استفاده ی شما فعال باشد امکان اتصال آن به کامپیوتر وجود نخواهد داشت. به همین منظور لازم است پیش از اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون ان را به کامپیوتر متصل کرده و امکان رمز گذاری آن را غیر فعال کنید.

تعمیر و تعویض هد هارد در تمامی برندها، فقط در زودکمک. 

  • اتصال هارد اکسترنال به پورت مناسب نیز یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. در صورتی که هارد را به یک پورت اشتباه وصل کنید هارد توسط تلویزیون شناسایی نمی شود. در صورتی که تلویزیون شما بیش از یک پورت USB دارد هارد اکسترنال خود را به پورت USB که با برچسب HDD REC مشخص شده متصل کنید.

  • از دیگر نکات مهم اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، توجه به فرمت هارد است. در صورتی که هارد اکسترنال شما به صورت NTFS فرمت شده باشد، تلویزیون قادر به شناسایی آن نمی باشد و باید از طریق کامپیوتر به صورت FAT32 فرمت شود.هارد اکسترنال های با ظرفیت بالای 2 ترابایت با فرمت GPT عرضه می شوند. این هاردها در تلویزیون های هوشمند فقط از فرمت MBR پشتیبانی می کنند که اگر ظرفیت هارد دیسک شما بالای 2 ترابایت می باشد باید اقدام به جابجایی آن نمایید.

  • از سالم بودن کابل رابط هارد اطمینان داشته و سپس آن را به تلویزیون متصل کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

نحوه متصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون

اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، کار راحتی است. تنها چیزی که برای اتصال هارد به تلویزیون نیاز دارید، یک کابل USB است. یک کابلUSB  منسب تهیه کنید، سپس یک سر آن را به هارد اکسترنال و سر دیگر را به پورت USB تلویزیون متصل کنید. حالا در این مرحله اطلاعات هارد روی صفحه تلویزیون شما ظاهر می‌شود و می‌توانید اطلاعات مهم خود را ببینید. البته ممکن است است به دلیل برخی مشکلات مانند شناسایی نشدن هارد، نتوانید اطلاعات روی هارد خود را مشاهده کنید. 

در لینک بالا دلایل شناسایی نشدن هارد اکسترنال در تلویزیون و روش های رفع این مشکل را شرح داده ایم. در صورتی که همچنان با مشکل در اتصل هارد خود به تلویزیون مواجه بودین، این ایراد می تواند از مشکل سخت افزاری هارد باشد که در این صورت می توانید با برای تعمیر هارد خود با ما در ارتباط باشید. 

پارتیشن بندی هارد اکسترنال و فلش برای رفع مشکل باز نشدن فایل ها در تلویزیون

برای تغییر پارتیشن بندی در ویندوز  مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برروی My computer راست کلیک کنید و Manage را انتخاب نمایید

  •  سپس Disk Management را انتخاب کنید .

  • روی برچسب درایو کلیک راست کنید و گزینه convert to MBR Disk را انتخاب کنید .

از تعمیر موتور هارد چیزی می دونستی؟ 

حل مشکل باز نشدن فایل ها در تلویزیون

  • در انتها یک پارتیشن ایجاد کنید و برای فرمت آن از فرمت فایل NTFS استفاده کنید .

  • اگر در روش بالا در قسمت Disk Management گزینه Convert to MBR Disk را مشاهده نمی کنید شما می توانید از طریق command line این تبدیل فرمت را برای رفع مشکل باز نشدن هارد اکسترنال و فلش مموری در تلویزیون انجام دهید .

  • برای انجام این کار ابتدا از تمام اطلاعات هارد بکاپ بگیرید .

  • بعد پنجره Command Prompt را باز کنید و دستور Diskpart را تایپ کنید .

  • دستور list disk را تایپ کنید . لیست تمام هاردهای موجود برای شما لیست می شود .

رفع مشکل باز نشدن فایل ها در تلویزیون

  • حالا دستور select disk DiskNumber را تایپ کنید . به جای DiskNumber شماره دیسک را وارد کنید .

  • حالا دستور Clean را وارد کنید و بعد دستور convert mbr را تایپ کنید .

رفع باز نشدن فایل ها در تلویزیون

  • این دستور درایو انتخابی شما را به فرمت MBR تبدیل می کند .

✔ بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

پرسش های متداول کاربران درباره اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

1- آیا نوع فرمت هارد در اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون حائز اهمیت است؟

نوع فرمت هارد اکسترنال در رابطه با اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون اهمیت دارد. زمانی که هارد دیسک شما به صورت NTFS فرمت شده باشد تلویزیون های قدیمی نمی توانند آن را شناسایی کنند و باید از طریق کامپیوتر فرمت پارتیشن هارد اکسترنال به FAT32 تغییر پیدا کند.

هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالای 2 ترابایت با فرمت GPT عرضه می شوند . تلویزیون های هوشمند فقط از فرمت MBR پشتیبانی می کنند که اگر ظرفیت هارد دیسک شما بالای 2 ترابایت می باشد باید آن را جا به جا کنید .زیرا فرمت MBR فقط تا 2 ترابایت پشتیبانی می کند .

2. آیا همه‌ی تلویزیون‌ها قابلیت اتصال هارد اکسترنال را دارند؟

بله، اکثر تلویزیون‌های جدید از درگاه‌های HDMI و USB برای اتصال هارد اکسترنال پشتیبانی می‌کنند. با این وجود، قبل از خرید هارد اکسترنال، بهتر است دفترچه راهنمای تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تلویزیون شما قابلیت اتصال هارد اکسترنال را دارد.

3. کدام درگاه‌ها برای اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون استفاده می‌شود؟

دو نوع درگاه برای اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون وجود دارد: درگاه HDMI و درگاه

 USB درگاه HDMI برای انتقال تصویر و صدا استفاده می‌شود، در حالی که درگاه USB برای انتقال فایل‌ها و داده‌ها به تلویزیون استفاده می‌شود.

4. آیا می‌توانم فیلم‌ها و عکس‌های ذخیره شده در هارد اکسترنال را روی تلویزیون پخش کنم؟

بله، با اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون، تمامی فیلم‌ها، عکس‌ها و موسیقی‌های ذخیره شده در هارد اکسترنال به راحتی از طریق تلویزیون پخش می شود. با استفاده از رابط کاربری تلویزیون، می‌توانید به فایل‌های موجود در هارد اکسترنال دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را پخش کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران