بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون چه هاردی است؟ این سوال افرادی است که می خواهند حجم زیادی از فایل های مختلف را روی هارد خود ذخیره کرده و با اتصال آن به تلویزیون، از تماشای محتوای موردعلاقه خود لذت ببرند. امروزه، برندهای مطرح مختلفی انواع هاردهای اکسترنال را در مدل ها و ظرفیت های مختلف تولید و روانه بازار کرده اند. اما بهترین هارد اکسترنال برای اتصال به تلویزیون چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ در این مقاله، می خواهیم به این سوال پاسخ داده و چند نمونه از بهترین هارد های اکسترنال برای تلویزیون را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما بمانید.

بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

✔ عیب یابی و تعمیر هارد در مدل های مختلف

مشخصات بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

بهترین هارد اکسترنال مناسب تلویزیون باید ویژگی ها و قابلیت هایی داشته باشد که آن را برای اتصال و استفاده در تلویزیون بهینه و مناسب کند. از مهم ترین مشخصات بهترین مدل هارد اکسترنال برای تلویزیون، به شرح زیر هستند:

ظرفیت ذخیره ‌سازی مناسب

بهترین هارد اکسترنال مناسب برای تلویزیون، باید از ظرفیت ذخیره ‌سازی مناسبی برخوردار باشد، به گونه ای که بتوان فایل های مختلف اعم از فایل های ویدیویی که حجم بیشتری دارند را در آن ذخیره کرد و نگران کمبود فضای ذخیره سازی نبود.

سرعت انتقال اطلاعات بالا

از دیگر مشخصات بسیار مهم بهترین هاردهای اکسترنال برای تلویزیون، بهره مندی از سرعت انتقال اطلاعات بالا و مناسب است. برای اینکه بتوان به راحتی و با سرعت بالا اطلاعات را در هارد ذخیره کرده و آن ها را در تلویزیون پخش کرد، لازم است که هارد، سرعت انتقال اطلاعات بالایی داشته باشد.

سازگاری با فرمت های مختلف

ویژگی مهم دیگر بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون، سازگاری آن با فرمت های مختلف است. تلویزیون‌ ها ممکن است محدودیت‌ هایی در پشتیبانی از فرمت ها داشته باشند. برای اینکه بفهمید تلویزیون شما از چه فرمتی پشتیبانی می‌کند، به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. فرمت‌ های رایج برای تلویزیون عبارت‌اند از FAT32، exFAT و NTFS.

سازگاری با فرمت فایل های مختلف

برای اینکه فایل های مختلفی که تلویزیون قادر به پخش آن ها است و از فرمتشان پشتیبانی می کند را بتوانید در دستگاه خود پخش کنید، لازم است که هارد شما از فرمت های رایج فایل های مختلف پشتیبانی کند.

✔ نحوه اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون

نوع پورت مناسب

در این رابطه هم لازم است که نوع پورت هارد اکسترنال با نوع پورت تلویزیون سازگاری داشته باشد. چرا که استفاده از هارد با پورت سازگار می ‌تواند سرعت انتقال داده را بهبود بخشد. به عنوان مثال، برخی از تلویزیون‌ های قدیمی ممکن است دارای پورت USB.0 باشند در حالی که تلویزیون ‌های جدیدتر ممکن است دارای پورت USB 3.0 یا حتی USB-C باشند. پس این مورد هم باید از مشخصات بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون در نظر گرفت.

مشاوره آنلاین زودکمک

✔ بازیابی اطلاعات هارد در انواع مدل ها به صورت کاملا تخصصی، فقط با زودکمک. 

5 مدل از بهترین هاردهای اکسترنال برای تلویزیون

پس از شرح ویژگی ها و مشخصات هارد اکسترنال مناسب تلویزیون، اکنون 5 مدل از بهترین هارد های اکسترنال برای تلویزیون را به شما معرفی می کنیم. این مدل ها عبارتند از:

  • هارد وسترن دیجیتال My Passport 4 ترابایت

  • هارد سیگیت Backup Plus Slim 2 ترابایت

  • هارد سامسونگ T5 Portable SSD

  • هارد ای دیتا HD710 Pro

  • هارد سیلیکون پاور Armor A65B

در ادامه، هر یک از این مدل ها را بررسی می کنیم.

هارد وسترن دیجیتال (Western Digital My Passport 4TB)

هارد اکسترنال My Passport 4TB، از مدل هایی است که در دسته بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون قرار می گیرد. این هارد یک هد 2.5 اینچی دارد و اطلاعات را به وسیله رابط USB3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل می‌کند و ظرفیت آن هم 4 ترابایت است. Western Digital My Passport، برای روشن ماندن نیازی به آداپتور ندارد و انرژی مورد نیاز خود را به وسیله کابل USB تامین می‌کند که همین امر کار با این هارد و جا به جایی آن را برای کاربر راحت تر کرده است.

از ویژگی های مثبت هاردهای این برند نام آشنا این است که وسترن دیجیتال برای پشتیبانی از اطلاعات کابران، نرم ‌افزاری اختصاصی در نظر گرفته است. با استفاده از این نرم‌ افزار کاربر می ‌تواند اطلاعات خود را به صورت خودکار روی هارد اینترنال کامپیوتر خود بکاپ گرفته تا از محفوظ بودن آن در جای دیگر مطمئن باشد. این پشتیبانی می ‌تواند به صورت خودکار یا زمان بندی شده با توجه به نیاز کاربر به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام شود.

همچنین، با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصی این کمپانی، می توان روی هارد رمز گذاشت تا از دسترسی افراد دیگر به اطلاعات جلوگیری شود. گفتنی است که سیستم رمزگذاری این هارد از نوع 256-bit AES بوده که در صورت فراموشی رمز، امکان بازیابی آن وجود دارد.

بهترین هاردهای اکسترنال برای تلویزیون

✔ تعمیرات هارد ضربه خورده 

هارد سیگیت (Seagate Backup Plus Slim 2TB)

یکی دیگر از بهترین هاردهای اکسترنال برای اتصال به تلویزیون، هارد سیگیت Plus Slim 2TB Backup است. این هارد 2 ترابایتی، با هد 2.5 اینچی و سرعت انتقال اطلاعات بالغ بر 5 گیگابیت بر ثانیه عرضه شده است. ضخامت این هارد حدود 12 میلی ‌متر است و انتقال اطلاعات و تأمین انرژی این هارد از طریق رابط USB 3.0 انجام می شود.

در بخش طراحی هم، جنس بدنه‌ هارد از آلومینیوم است و در چهار رنگ مشکی، نقره ‌ای، قرمز و آبی در دسترس است. Seagate Backup Plus Slim 2TB، یک نشانگر LED هم برای نمایش روشن و خاموش بودن هارد و وضعیت انتقال اطلاعات دارد که این هارد را جذاب تر می کند. وزن این مدل هارد هم حدود 159 گرم است. تمام این ویژگی ها موجب می شود که این هارد شرکت سیگیت نیز در دسته بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون قرار بگیرد.

بهترین هارد اکسترنال برای اتصال به تلویزیون

هارد سامسونگ (Samsung T5 Portable SSD)

این حافظه ذخیره سازی 1 ترابایت ظرفیت دارد، از نوع SSD بوده و از سرعت انتقال اطلاعات بالایی بهره می برد. این هارد با استفاده از فلش مموری V-NAND و رابط USB 3.1 نسل 2، سرعتی حدود MB/s540 دارد که 4.9 برابر هاردهایHDD  داخلی است. از این رو، انتقال و بک آپ گرفتن اطلاعات بزرگ مانند فیلم‌ های 4K و عکس ‌های با کیفیت بالا با استفاده از این حافظه SSD بسیار سریع خواهد بود.

این SSD با USB 3.0 و USB 2.0 سازگار است و با وجود کابل ‌های USB C-C و USB C-A قرار گرفته شده در جعبه‌ اش به راحتی قابل اتصال به دستگاه‌ های مختلف مثل PC، مک، دستگاه‌ های اندرویدی، کنسول ‌های بازی و... است.

به دلیل عدم استفاده از قطعات مکانیکی در ساختار این حافظه SSD، امنیت بالا و ساختار محکمی را در آن شاهد هستیم. همچنین، تمامی اطلاعات در این SSD با شیوه رمز گذاری 256 بیتی AES رمزگذاری می ‌شوند که امکان از بین رفتن آن ‌ها را به حداقل می‌ رساند.

گفتنی است که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص، به راحتی می‌ توانید برای این اس اس دی رمز عبور تنظیم کرده و حتی آخرین به روزرسانی سیستم عامل را دریافت و داده ‌های خود را به راحتی مدیریت کنید. همچنین، می‌ توانید اپلیکیشن موبایل را برای گوشی‌ هوشمند یا تبلت اندرویدی خود دانلود نمایید.

بهترین هارد های اکسترنال برای تلویزیون

هارد ای دیتا (Adata HD710 Pro)

هارد ای دیتا HD710 Pro با ظرفیت 1 ترابایت هم از بهترین هاردهای اکسترنال برای تلویزیون است. این هارد، با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه و رابط USB 3.2 عرضه شده است. هارد ای دیتا مدل HD710 Pro، با ابعاد مناسب خود و وزن حدودا 270 گرمی که دارد، به راحتی قابل جابجایی است. شرکت Adata در این هارد برای محافظت در برابر آب و گرد و غبار از استاندارد IP68 استفاده کرده است. همچنین، استاندارد نظامی MIL-STD-810G این هارد را در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع نیز مقاوم کرده است.

بهترین هارد اکسترنال مناسب تلویزیون

✔ علت اجکت نشدن هارد اکسترنال و نحوه رفع این مشکل

هارد سیلیکون پاور (Silicon Power Armor A65B)

مدل دیگری که در دسته بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون قرار می گیرد، هارد سیلیکون پاور مدل Armor A65B است. این هارد از رابط USB 3.0 و سرعت انتقال اطلاعات 5 گیگابایت بر ثانیه بهره مند است. در صورت استفاده از رابط USB 2.0 سرعت هارد به 480 مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

وجود چراغ LED قرار گرفته روی بدنه این محصول، وضعیت انتقال اطلاعات را به کاربر نشان می‌ دهد. کمپانی سیلیکون پاور در این مدل از فناوری True Plug & Play استفاده کرده است که کاربر را از نصب برنامه جانبی برای شناساندن هارد به تلویزیون یا کامپیوتر بی نیاز می‌کند.

گفتنی است که این هارد هم با استاندارد نظامی MIL-STD-810G، در مقابل ضربه مقاوم شده است. استانداردهای IP67 و طراحی سه لایه محافظتی هم این محصول خوش ساخت را در برابر آب و شوک محافظت می کنند.

بهترین مدل هارد اکسترنال برای تلویزیون

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران