هارد ضربه خورده است و در حین کار صدا می دهد، آیا قابل تعمیر می باشد؟


پاسخ ها

آیا تعمیر هارد ضربه خورده و بازیابی اطلاعات آن امکان پذیر است؟ این سوالی است که در صورت ضربه خوردن و آسیب دیدن هارد، در ذهن شما ایجاد می شود. همانطور که می دانید هارد از قطعات مکانیکی تشکیل شده که ضربه خوردن آن می تواند موجب آسیب دیدن این قطعات گشته و عملکرد هارد را مختل کند. این اتفاق خصوصا زمانی که اطلاعات مهمی در هارد خود دارید می تواند آزاردهنده تر باشد. در این هنگام، به این فکر می کنید که آیا بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده امکان پذیر است یا خیر.

در این مقاله با ما همراه باشید تا فرآیند تعمیرات هارد ضربه خورده و ریکاوری اطلاعات آن را که یکی از خدمات واحد تعمیر هارد در تهران زودکمک می باشد را بررسی کنیم.

اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هارد به صدا بیفتد ضربه خوردن هارد و آسیب دیدگی هد می‌باشد. در این گونه مواقع در صورتی که اطلاعات موجود در هارد برای شما مهم است باید هرچه زودتر قبل از اینکه هارد از کار بیافتد جهت بازیابی اطلاعات اقدام کنید.

تعمیر هارد ضربه خوره

موارد تعمیر هارد ضربه خورده کدامند؟

در این بخش، به مواردی که در هنگام ضربه خوردن هارد باید به آن ها توجه داشت اشاره می کنیم. آسیب هایی که در هنگام ضربه خوردن هارد می تواند به آن وارد شود عبارتند از:

  • خرابی هد هارد

  • خراب شدن موتور هارد

  • خراشیده شدن پلاتر

  • ناپایدار شدن هارد

در ادامه، هر یک از این موارد را که موجب تعمیرات تخصصی هارد ضربه خورده می شوند، بیان می کنیم.

خراب شدن موتور هارد

خراب شدن موتور هارد هم از دیگر مواردی است که در تعمیر هارد ضربه خورده باید به آن توجه داشت. موتور اسپیندل هارد، وظیفه تامین نیروی برق برای چرخاندن پلاترها را دارد. از این رو، این قطعه هم از قطعات بسیار مهم هارد محسوب می شود. تعمیر موتور هارد هم موردی دیگری است که در تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد ضربه خورده انجام می شود.

خراشیده شدن پلاتر

مورد دیگری که در تعمیرات هارد ضربه خورده باید به آن توجه کرد، خراشیده شدن و خرابی پلاتر هارد است. این مشکل معمولا به دلیل شکستگی یا از دست دادن حالت هد هارد رخ می ‌دهد. کار بر روی پلاتر و رفع مشکل آن اغلب دشوار است، چرا که امکان اصلاح کامل خط و خش پلاتر وجود ندارد. از این رو، امکان ریکاوری هارد ضربه خورده سخت تر می شود. اما باز هم لازم است که این قطعه توسط کارشناس تعمیرات هارد بررسی شود.

ناپایدار شدن هارد

ناپایدار شدن هارد هم مشکل دیگری است که در اثر ضربه خوردن هارد می تواند به وجود آید. در این مواقع، عملکرد هارد مختل شده و ناپایدار می گردد. از نشانه های معمول ناپایدار شدن هارد این است که هارد در مواقعی اطلاعات را نشان نمی دهد یا اینکه ممکن است گاهی متوجه صدا دادن هارد شوید. همچنین، ممکن است در شناسایی شدن هارد هنگام اتصال به دستگاه های دیگر ناپایداری ایجاد شود و در مواقعی هارد شناسایی نشود.

بیشتر بخوانید: آزاد کردن فضای هارد دیسک در ویندوز 10

تعمیرات هارد ضربه خورده ناپایدار

خرابی هد در تعمیر هارد ضربه دیده

 هد از قطعات بسیار مهم هارد بوده که همیشه در حال حرکت است و بنابراین بیشتر در معرض آسیب‌ دیدگی قرار دارد. در هنگام ضربه دیدن هارد، ممکن است که هد آن خراشیده شده یا بشکند. همچنین، در برخی موارد ضربه خوردن هارد می تواند موجب جابجایی هد شود. در این مواقع لازم است که این قطعه مهم را بررسی و برای تعمیر هد هارد اقدام کرد.

سوالات رایج در خصوص تعمیر هارد ضربه خورده

هزینه تعمیر هارد ضربه خورده چقدر است؟

هزینه تعمیر و بازگرداندن اطلاعات هارد ضربه خورده چقدر است؟ این هم سوال رایج دیگری است که در هنگام آسیب دیدن هارد به ذهن کاربر می رسد. هزینه تعمیرات هارد ضربه خورده بستگی به شدت و نوع آسیب دیدن هارد و قطعات آن دارد. برای برآورد هزینه تعمیر و ریکاوری اطلاعات هارد ضربه خورده، لازم است که دستگاه توسط کارشناسان تعمیر هارد با دقت بررسی شود.

آیا امکان بازیابی اطلاعات هارد ضربه خورده وجود دارد؟

بله، با بررسی دقیق هارد ضربه دیده و سنجیدن میزان و شدت آسیب آن، در مواقعی که ممکن باشد می توان برای برگرداندن اطلاعات هارد ضربه خورده اقدام کرد.

 

در پایان با توجه به موارد ذکر شده،هاردهایی که دچار ضربه خوردگی می شوند نیاز به عیب یابی تخصصی دارند؛ جهت دریافت خدمات تعمیرات تخصصی هارد با شماره 1662 تماس گرفته و یا درخواست بازیابی اطلاعات خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

زود کمک

1400-11-18 11:38:59

پاسخ خود را بنویسید