معرفی هاردهای اکسترنال ارزان

حتما می دانید که یکی از بهترین راه ها برای ذخیره کردن اطلاعات، خرید هارد اکسترنال است. ویژگی کاربری بسیار ساده و سریع این محصولات در کنار قیمت مناسب آن‌ ها باعث می ‌شود تا به گزینه مناسبی برای ذخیره سازی اطلاعات تبدیل شوند. این محصولات در انواع مدل‌ ها و ظرفیت ‌ها موجود هستند و به همین جهت تنوع قیمتی بالایی دارند. در این مقاله ابتدا به عوامل مهم در تعیین قیمت هارد اکسترنال و سپس به معرفی هاردهای اکسترنال ارزان می پردازیم، با ما همراه باشید.

ارزان ترین هاردهای اکسترنال

عوامل تعیین کننده قیمت هارد اکسترنال

عواملی مختلفی در تعیین قیمت هاردهای اکسترنال تاثیرگذار هستند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • برند هارد اکسترنال

  • مقاومت بدنه هارد اکسترنال

  • ظرفیت هارد اکسترنال

در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم. 

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ مقاله کاربردی آموزش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را نیز مطالعه کنید. 

برند هارد اکسترنال

امروزه برند در دنیای تکنولوژی و فناوری اهمیت بسیار بالایی دارد. اعتبار و خوش نام بودن یک شرکت سازنده باعث اعتماد کاربران به آن برند می شود. در مورد هارد اکسترنال نیز این موضوع صادق است و برخی از برندها به طور کلی محصولات خود را با برچسب قیمتی بالاتری به فروش می ‌رسانند. از جمله هاردهای اکسترنال ارزان و خوش قیمت برندهای سیگیت یا وسترن دیجیتال هستند.

مقاومت بدنه هارد اکسترنال

برخی از کاربران به دلیل شغل خود یا جابجایی زیاد مجبورند هارد اکسترنالی خریداری کنند که در مقابل ورود آب و سقوط از ارتفاع مقاوم باشد. در این زمینه می توان به برندهای سیلیکون پاور یا ای دیتا اشاره کرد. این برندها هاردهای باکیفیت و مقاومی تولید می کنند. ادر صورتی که مقاومت بدنه هارد برای شما اهمیت چندانی ندارد، از خرید این گونه مدل‌هایی که گواهی نظامی یا گواهی مقاومت در برابر آب دارند خودداری کنید، زیرا این محصولات قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر هاردهای فاقد این ویژگی ها دارند.

ظرفیت هارد اکسترنال

ظرفیت معمول هاردهای اکسترنال در حال حاضر 1 ترابایت و بیشتر است. با افزایش ظرفیت هارد اکسترنال قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

✅ روش پسورد گذاشتن روی هارد اکسترنال را اینجا بیاموزید. 

معرفی هاردهای اکسترنال ارزان قیمت

پس از شرح عوامل تعیین کننده قیمت هاردهای اکسترنال، اکنون به معرفی چند مدل از ارزان ترین هاردهای اکسترنال می پردازیم.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements با ظرفیت 1 ترابایت

وسترن دیجیتال برندی آمریکایی است و می توان آن را رقیبی برای برند سیگیت دانست. هارد 1 ترابایتی وسترن دیجیتال مدل Elements، یکی از هاردهای اکسترنال ارزان و خوش قیمت موجود در بازار است که می‌توان با بودجه کمی آن را خریداری کرد. وزن این محصول 130 گرم و ابعاد آن 110.5 در 84.3 در 15 میلی ‌متر است. در نتیجه به راحتی می توانید این هارد را با خود حمل کنید، حتی می ‌توانید آن را در جیب شلوار خود بگذارید. طراحی وسترن دیجیتال Elements نیز بسیار ساده است و تنها یک چراغ کوچک برای نمایش وضعیت اتصال در بخش روبرویی دارد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements ، برای اتصال به سیستم از USB 3.0 استفاده می‌کند و با نسل قبلی یعنی USB 2.0 نیز سازگاری دارد. این هارد به راحتی به ویندوز متصل می شود، اما برای اتصال به مک باید فرمت آن را تغییر دهید. سرعت، عملکرد، کیفیت ساخت، وزن کم وسترن دیجیتال Elements را به یکی از بهترین‌ انتخاب ها در دسته هاردهای اکسترنال ارزان قیمت تبدیل کرده است.

✔ هارد هیبریدی چیست و چه مزایایی دارد؟ 

هارد اکسترنال سیگیت Expansion با ظرفیت 1 ترابایت

از دیگر هاردهای اکسترنال ارزان، سیگیتExpansion  است. این هارد ساخت آمریکا، بسیار ساده و خوش‌قیمت است و بی شک یکی از بهترین انتخاب ‌ها در دسته ارزان ترین هاردهای اکسترنال  به شمار می رود. شرکت سیگیت سابقه بسیار خوبی در زمینه تولید هارد اکسترنال دارد و با خیالی آسوده از کیفیت ساخت و عملکرد، می ‌توانید محصولات آن را خریداری کنید. وزن این مدل 159 گرم وزن و ابعادی آن برابر با 115.3 در 80 در 12.6 میلی‌ متر است و به این جهت می ‌توانید به راحتی آن را همراه خود داشته باشید.

هارد اکسترنال سیگیت expansion از درگاه ارتباطی USB 3.0 برای برقراری اتصال با سیستم استفاده می‌کند و سرعت مناسبی هم دارد، البته باید ترجیحا آن را به درگاه USB 3.0 لپ تاپ خود متصل کنید. این هارد به لطف برخورداری از فرمت exFAT نه‌تنها با ویندوز سازگاری کامل دارد، بلکه بدون نیاز به فرمت می‌توانید آن را به مک هم متصل کنید و این مشکل استفاده از هارد با ویندوز و macOS را حل می‌کند. پس اگر یک هارد اکسترنال ساده، باکیفیت و خوش ‌قیمت با ظرفیت 1 ترابایت می‌ خواهید، سیگیت expansion قطعا می تواند انتخاب خوبی باشد.

مشاوره آنلاین زودکمکاین مقاله جذاب را از دست ندهید: بررسی تخصصی انواع هارد M2

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Passport با ظرفیت 1 ترابایت

یکی از پرفروش‌ ترین هاردهای اکسترنال ارزان قیمت بازار، وسترن دیجیتال مدلMy Passport  است که در سطح جهانی هم فروش بالایی دارد. وزن این محصول تنها 120 گرم است و ضخامت آن نیز حدود 11 میلی‌متر است. همین ابعاد و وزن مناسب یکی از ویژگی‌ های اصلی این مدل است که ارزش خرید آن را بالا می برد. این هارد به ویندوز و Chrome OS متصل می‌ شود و برای استفاده با مک باید NTFS driver مخصوص را برای آن دانلود کنید.

 هارد My Passport  برای اتصال از USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی می‌کند و شما می‌ توانید به کمک نرم افزار موجود از دیتاهای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر قصد خرید یک هارد نازک و قابل حمل با کیفیت خوب و قیمت مناسب را دارید، خرید این محصول توصیه می شود.

علت شناسایی نشدن هارد در تلویزیون چیست؟ 

هارد اکسترنال توشیبا Canivo Flex با ظرفیت 1 ترابایت

کمپانی توشیبا در هارد Canivo Flex، از فرمت exFAT استفاده کرده تا شما بدون مشکل بتوانید بین ویندوز و مک جابجا شوید. همچنین امکان اتصال هارد به آیپد، گوشی اندرویدی و تبلت اندرویدی نیز در این مدل فراهم است. با استفاده از دو سیم با خروجی USB-A و USB-C که در جعبه این هارد قرار دارد، می توانید به راحتی هارد را به محصولات مختلف متصل کنید.

ظاهر این مدل هارد توشیبا هم بسیار جذاب است و رنگ نقره‌ ای مات جلوه ‌ای خاص به آن داده است و نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. وزن توشیبا Canivo Flex، 149 گرم و ضخامت آن 13.5 میلی ‌متر است. این محصول از رابط USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند و با ولتاژ پایین ‌تر گوشی‌ ها و تبلت ‌ها نیز سازگاری دارد.

✔ بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

هارد اکسترنال توشیبا گیمینگ Canvio Gaming با ظرفیت 1 ترابایت

از دیگر هاردهای اکسترنال ارزان قیمت، توشیبا گیمینگ Canvio Gaming است. فرمت این محصول exFAT است و همین موضوع باعث شده تا این هارد با کنسول ‌های بازی مانند پلی استیشن و ایکس باکس سازگاری داشته باشد و به ویندوز و مک هم متصل شود. این محصول برای اتصال از USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند و با USB 2.0 نیز سازگار است. این هارد گیمینگ طراحی بسیار ساده ‌ای دارد و تنها در رنگ مشکی به بازار عرضه می‌ شود. وزن این مدل تنها 149 گرم و ابعاد آن نیز برابر با 80 در 111 در 13.5 است. همچنین طبق ادعای سازنده ژاپنی، این هارد اکسترنال برای اجرای بازی ‌ها هم بهینه شده است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران