مزایا و معایب هارد هیبریدی

همانطور که می دانید، هاردها از معروف ترین و پر استفاده ترین تجهیزات ذخیره سازی اطلاعات هستند. هارد هیبریدی هم نوعی از این فضاهای ذخیره سازی اطلاعات است. در صورتی که می خواهید بدانید  حافظه هیبریدی چیست و چه مزایا و معایبی دارد، در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

هارد هیبریدی و مزایا و معایب آن

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیرات تخصصی هارد در انواع مختلف، فقط در زودکمک. 

هارد هیبریدی چیست؟

هارد SSHD، ترکیبی از یک واسطه حافظه سریع مانند درایوهای SSD با یک درایو HDD ساخته است. بخش SSD در این نوع هارد به ‌عنوان حافظه کش (Cache) برای اطلاعات ذخیره ‌شده در HDD عمل می‌کند و یک کپی از داده ‌های پرکاربرد جهت دسترسی سریع ‌تر روی SSD ذخیره می‌ شود. در واقع، عملکرد هارد هیبریدی به میزان حافظه SSD موجود بستگی دارد که به عنوان کش استفاده می‌ شود.

حافظه SSHD، تقریبا همان ظرفیت هارددیسک ‌های مغناطیسی را ارائه می ‌دهند که این یکی از مزایای هارد هیبریدی است. از طرفی هم به دلیل اینکه این هاردها از حافظه کش گران تری استفاده می کنند و فریم ویر اضافی برای کنترل کش دارند، قیمت بیشتری نسبت به هارددیسک های معمولی دارند.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکمعرفی اجزای تشکیل دهنده هارد

مقایسه هارد SSHD با SSD

در این بخش تفاوت هارد SSHD با SSD را بررسی می کنیم. از تفاوت های اصلی این دو حافظه با هم این است که هارد هیبریدی، ساخته شدن این حافظه از یک هارددیسک جامد و یک هارددیسک مکانیکی است، در حالی که حافظه SSD فقط از فقط از قطعات الکترونیکی تشکیل شده است.

حافظه SSHD همچنین از ظرفیت بالا و سرعت بالایی در خواندن و نوشتن اطلاعات برخوردار است و قیمت مقرون به صرفه تری دارد. از طرفی، حافظه SSD مصرف برق کمتری نسبت به SSHD دارد و برخلاف حافظه هیبریدی، در هنگام کار نویزی تولید نمی کنند و سرعت بیشتری از هارد SSHD دارد. همچنین، این هاردها کاملا بی صدا هستند و از نظر فیزیکی هم آسیب پذیری کمتری نسبت به هارد هیبریدی دارند.

مزایای هارد هیبریدی

پس از معرفی هارد SSHD و بیان ویژگی های آن، اکنون به مهم ترین مزایای این نوع حافظه اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • قیمت مقرون به صرفه

  • طول عمر بالا

  • ظرفیت بالا

  • دسترسی راحت و سریع به اطلاعات

مزایا و معایب حافظه هیبریدی

مشاوره آنلاین زودکمکعلائم سوختن هارد لپ تاپ رو می دونستی؟

معایب حافظه هیبریدی

برخی از معایب هارد هیبریدی هم به شرح زیر هستند:

  • سرعت کمتر نسبت به حافظه SSD و ایجاد نویز در هنگام کار

  • مصرف برق بیشتر نسبت به هارد اس اس دی

  • آسیب پذیر بودن

سوالات متداول

استفاده از هارد هیبریدی در لپ تاپ بهتر است یا اس اس دی؟

انتخاب حافظه SSHD یا SSD برای لپ تاپ، به نوع نیازهای کاربر بستگی دارد. اگر به دنبال سرعت و عملکرد سریع تر هستید، استفاده از هارد SSD توصیه می شود، اما اگر می خواهید فضای ذخیره سازی بیشتری در اختیار داشته باشید، قطعا هارد SSHD گزینه بهتری است. همچنین، لپ تاپ شما با هارد SSHD می تواند به سرعت بوت شود اما هنوز هم عملکرد کندتری نسبت به هارد SSD دارد.

مشاوره آنلاین زودکمکروش انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر یا هارد به هارد کردن اطلاعات

در کیس کامپیوتر استفاده از هارد هیبریدی بهتر است یا اس اس دی؟

در این رابطه، باید به تعداد فضای موجود در کیس برای جای گذاری درایو ذخیره سازی توجه کرد. اگر کیس کامپیوتر چند فضا برای نصب درایو داشته باشد، دیگر نیازی به خرید حافظه هیبریدی نیست و می توان همزمان از یک هارد SSD و یک هارددیسک معمولی در سیستم استفاده کرد. بدین ترتیب می توانید ویندوز را بر روی هارد SSD نصب کرده و از هارددیسک دیگر که فضای بیشتری دارد، برای ذخیره سازی فایل های خود مانند موسیقی، عکس، ویدیو و... استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران