اتصال هارد اکسترنال به گوشی

با اتصال هارد اکسترنال به گوشی می توانید در همه مکان ها به داده های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. با توجه به این که هاردهای اکسترنال چندین گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند، و از طرف دیگر قابل حمل هستند، خیال شما را از بابت در دسترس بودن اطلاعات آسوده می کنند. در واقع با متصل کردن این تجهیزات به تلفن هوشمند خود می توانید محدودیت های ذخیره سازی را دور بزنید. برای اتصال هارد اکسترنال به موبایل لازم است که مقدمات آن را فراهم کنید. در ادامه همراه ما باشید، تا با نحوه وصل کردن هارد اکسترنال به گوشی آشنا شوید.

لازم به ذکر است که این دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات نیز می توانند به مرور با مشکلات و خرابی هایی روبرو شوند که تعمیرات تخصصی هارد را می طلبد. چرا که فرآیند تعمیر هارد با حساسیت ها و ظرافت های نرم افزاری و سخت افزاری خاصی همراه است. 

اتصال هارد اکسترنال به گوشی

مراحل قبل از اتصال هارد اکسترنال به گوشی

اتصال هارد اکسترنال به موبایل لازم است که پیش نیازهایی را فراهم کرد. یکی از این نیازها، انرژی لازم برای راه اندازی هارد است. از آنجا که باتری گوشی ضعیف است و نمی تواند انرژی لازم را برای راه اندازی هارد تامین کند، مهم ترین پیش نیاز برای اتصال هارد به موبایل، فراهم کردن انرژی است.

به طور کلی هارد اکسترنال به دو شکل بدون آداپتور و یا همراه با آداپتور به بازار مصرف عرضه می شود. انواعی که دارای آداپتور هستند انرژی لازم برای حافظه خارجی را از طریق آداپتور فراهم می کنند. حال اگر بخواهید که هارد اکسترنال فاقد آداپتور را به موبایل متصل کنید، نیاز به کابل OTG، هاب USB یا پاور بانک خواهید داشت.

پیش نیاز دیگر برای وصل کردن هارد اکسترنال به موبایل این است که باید فرمت هارد به FAT32 تغییر داده شود. علت این امر آن است که سیستم عامل اندروید نمی تواند همه انواع فرمت ها را تشخیص دهد، در نتیجه اتصال هارد اکسترنال به گوشی انجام نمی شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعمیر موتور هارد به صورت کاملا تخصصی را از زودکمک بخواهید. 

نحوه تغییر فرمت هارد برای اتصال هارد اکسترنال به موبایل

همانطور که پیش تر گفته شد، برای اتصال هارد به موبایل، لازم است که فرمت هارد اکسترنال FAT32 باشد. برای تغییر فرمت هارد به FAT32 به روش زیر عمل کنید:

  • در مرحله اول، هارد را به رایانه متصل کنید.

  • به قسمت my computer وارد شده و روی درایو مربوط به هارد راست کلیک کنید.

  • اکنون در منوی نمایش داده شده، گزینه Format را انتخاب کنید.

  • در این مرحله، از قسمت File System روی exFAT کلیک کنید و روی گزینه Format بزنید.

  • در نهایت اگر با پیغام خطا مواجه شدید، روی گزینه Check Disk کلیک کنید تا ایرادات برطرف شوند.

نحوه اتصال هارد به گوشی

برای وصل کردن هارد به گوشی می توانید از سه روش زیر استفاده کنید:

  • اتصال هارد اکسترنال به گوشی با کابل OTG

  • وصل کردن هارد اکسترنال به گوشی از طریق پاور بانک

  • اتصال هارد اکسترنال به موبایل با هاب USB

در ادامه هر یک از این روش ها را بیان می کنیم.

اتصال هارد اکسترنال به گوشی با کابل OTG

متصل کردن هارد اکسترنال به گوشی با کابل OTG، روشی آسان و بی دردسر است. در ابتدا باید مطمئن شوید که گوشی شما از قابلیت اتصال به OTG پشتیبانی می کند یا خیر؟ مدل گوشی خود را در وب سایت های تخصصی تلفن همراه چک نمایید. در این قبیل سامانه ها اطلاعاتی مفیدی درباره مشخصات فنی انواع موبایل قرار داده شده است.

همچنین از طریق نرم افزار USB OTG Checker نیز می توانید این مسئله را بررسی کنید. در صورتی که موبایل از این ویژگی پشتیبانی نکند، باید از روش های بی سیم برای اتصال هارد اکسترنال به گوشی استفاده کنید.

برای اتصال هارد اکسترنال به موبایل با این روش، ابتدا هارد را به یک سر کابل OTG متصل کنید و سر دیگر کابل OTG را به پورت موبایل بزنید. صفحه نمایش گوشی خود را از سمت بالا به پایین لمس کنید، تا وارد قسمت مدیریت فایل ها شوید. اکنون در بخش File Manager می توانید فیلم ها و تصاویر درون حافظه اکسترنال را ببینید. 

وصل کردن هارد اکسترنال به گوشی از طریق پاور بانک

برای استفاده از این روش، لازم است که ابتدا بین گوشی، هارد و پاور بانک ارتباط برقرار کنید، تا برق مصرفی توسط پاور بانک تامین شود. برای این منظور لازم است که یک تبدیل تهیه نمایید. تبدیل باید دارای یک Micro USB باشد، تا بتواند به hard disk وصل شود و در طرف دیگر نیز مجهز به دو کانکتور USB باشد که یکی از آن ها را به پاور بانک اتصال دهید و دیگری را به کابل OTG وصل کنید. کابل OTG نیز به تلفن هوشمند متصل می شود. با ایجاد این اتصالات، انرژی لازم برای اتصال هارد به گوشی تامین می شود.

اتصال هارد اکسترنال به گوشی با هاب USB

برای متصل کردن هارد اکسترنال به موبایل از این طریق، ابتدا آداپتور را به پریز برق بزنید. سپس یک سمت (ورودی) هاب را به کابل یو اس بی متصل کنید و سمت دیگر (خروجی) را به کابل OTG بزنید. در مرحله بعد هم کابل OTG را به تلفن هوشمند خود وصل کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک روش اتصال هارد اکسترنال به تلویزیون رو اینجا می تونی یاد بگیری. 

اتصال هارد اکسترنال به آیفون و آیپد

برای اتصال هارد اکسترنال به آیپد و آیفون، در صورتی که آیفون یا آیپد شما به جای پورت لایتنینگ دارای پورت جدید USB-C است به یک آداپتور تبدیل پورت لایتنینگ به USB نیاز خواهید داشت. برای اتصال هارد به آیفون یا آیپد خود و تبادل داده ها، به صورت زیر عمل کنید:

  • هارد را به پورت Lightning متصل کنید. البته در آیپدهای 2018 به بعد باید با استفاده از آداپتور تبدیل آن را به پورت USB-C متصل کرد.

  • اکنون برنامه Files را در آیفون یا آیپد خود باز کرده و گزینه Browse را در آیفون خود انتخاب کنید.

اتصال هارد اکسترنال به آیفون و آیپد

  • حالا هارد موردنظر خود را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

  •  و تمام! بدین ترتیب هارد اکسترنال به آیفون شما متصل می شود.

برای انتقال فایل ها نیز به روش زیر اقدام کنید:

  • پس از اتصال هارد به دستگاه، فایل های موردنظر خود را انتخاب کنید.

  • اکنون گزینه Move را انتخاب کرده و از لیست نمایش داده شده، پوشه‌ ای را که می خواهید فایل ها را به آن منتقل کنید، انتخاب کنید. می توانید فایل ها را به iCloud Drive ،Dropbox  و یا حافظه داخلی آیفون یا آیپد خود منتقل کنید.

اتصال هارد اکسترنال به آیپد و آیفون

  • در نهایت برای کپی کردن فایل ها، روی گزینه Copy کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران