پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI، یکی از ویژگی هایی است که لذت تماشای برنامه ها و فیلم ها را دو چندان می کند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از باندهای سینمای خانگی برای پخش صدای تلویزیون استفاده کنند. نحوه پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با کابل HDMI و انتقال صدا، تنظیمات سخت و پیچیده‌ای ندارد. تنها نیاز است هنگام اتصال و انجام تنظیمات، تنظیمات صدای تلویزیون و انتقال صدا انجام شود. اگر شما هم می خواهید امکان پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI، را امتحان کنید، باید با نکاتی آشنا باشید که در این مقاله، به آنها پرداخته ایم.

مشاوره آنلاین زودکمک

نحوه پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

یکی از روش های انتقال صدای تلویزیون به سینمای خانگی، اتصال از طریق کابل HDMI است. با اینکه این اتصال، روش پیچیده ای نیست اما تنظیمات مربوط به هر تلویزیون باید برای اتصال انجام شود. پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI و ویژگی ARC، نحوه اتصال کابل HDMI به سینمای خانگی و پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI در تلویزیون ال جی، پخش صدای تلویزیون GPlus از سینمای خانگی با HDMI از روش های پخش صدای تلویزیون با کابل HDMI هستند که آنها را بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: تعمیر سینما خانگی به صورت حرفه ای

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI، یکی از ویژگی هایی است که لذت تماشای برنامه ها و فیلم ها را دو چندان می کند.


پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI و ویژگی ARC

در فرایند پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI ، باید هر دو دستگاه از ویژگی ARC پشتیبانی کنند. پورت های HDMI ARC با عنوان ARC بر دستگاه های مورد نظر مشخص شده اند. به این صورت می توانید متوجه شوید که کدام یک از آنها برای اتصال سیستم صوتی یا سینمای خانگی مناسب هستند. در صورتی که پورت HDMI دستگاه شما، نشان ARC نداشته باشد، باید به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید. اگر تلویزیون یا سینمای خانگی شما از ویژگی ARC پشتیبانی نمی کنند، باید از کابل دیجیتال کواکسیال، کابل دیجیتال نوری یا کابل صوتی برای اتصال دستگاه های خود استفاده کنید.

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI و ویژگی ARC

نحوه اتصال کابل HDMI به سینمای خانگی

نحوه پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با کابل HDMI به این صورت است که کابل HDMI را به پورت ARC HDMI یا پورتی که بر روی دستگاه شما مشخص شده است وصل کنید. سپس انتهای دیگر کابل را به ورودی HDMI ARC در تلویزیون متصل کنید. توجه داشته باشید که کابل های با کیفیت پایین و بدون سرعت بالا، نمی توانند از عملکرد ARC پشتیبانی کنند. با استفاده از کنترل تلویزیون، به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و گزینه HDMI را در تلویزیون، گیرنده و سینمای خانگی خود فعال کنید. توجه داشته باشید که پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI و مراحل فعال سازی HDMI برای دستگاه های مختلف، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تعمیر تلویزیون

نحوه اتصال کابل HDMI به سینمای خانگی

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI در تلویزیون ال جی

در صورتی که تلویزیون ال جی و سیستم صوتی شما قابلیت و پورت ARC را دارند، با همان کابلی که برای انتقال تصویر از دستگاه پخش به تلویزیون استفاده می کنید، می‌توانید صدای تلویزیون را نیز به دستگاه صوتی منتقل کنید. برای انجام این کار، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1) کابل HDMI ورژن بالاتر از 1.3 یا 1.4 را به پورت HDMI ARC تلویزیون و دستگاه صوتی وصل کنید.

2) وارد منوی صدا شوید و خروجی صدای تلویزیون را بر روی گزینه‌ی HDMI ARC قرار دهید. در برخی از مدل ‌های تلویزیون که این گزینه را ندارند، لازم است گزینه‌ بلندگوی تلویزیون را خاموش کنید و بلندگوی خارجی آن را روشن کنید.

3) ورودی صدای دستگاه صوتی را با کلید Input،F یا Function، روی حالت HDMI ARC قرار دهید. در صورتی که قابلیت SIMPLINKتلویزیون فعال باشد، سینمای خانگی به طور خودکار بر روی حالت ورودی صدای HDMI قرار می‌گیرد.

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI در تلویزیون ال جی

پخش صدای تلویزیون GPlus از سینمای خانگی با HDMI

برای انتقال صدا از طریق کابل HDMI، لازم است پورت HDMI هر دو دستگاه از نوع HDMI ARC باشد و ورژن کابل HDMI ، 1.3 یا 1.4 به بالا باشد. برای انجام این کار، باید از کنترل الکترونیکی مصرفی یا CEC استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چرا سینما خانگی صدا ندارد؟

1) برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا باید به بخش تنظیمات بروید و منوی General Settings یا منوی Quick Settings را باز کنید.

2) سپس در پایین منو، به قسمت Advanced Settings بروید، گزینه Simplink را پیدا و آن را فعال کنید.

3) همگام سازی را روشن کنید و مطمئن شوید ویژگی ثانویه Power Sync نیز فعال شده باشد.

4) HDMI CEC را روشن کنید. در این بخش می‌توانید نام دستگاه صوتی خود را انتخاب کنید و صدای دستگاه را به آن انتقال دهید. سپس تنظیمات مربوط به همگام سازی را انجام دهید.

5) شما می‌توانید با تنظیم برخی گزینه‌ها در این منو، انتخاب کنید که همزمان با روشن شدن تلویزیون، دستگاه صوتی شما نیز روشن شود. پس از همگام سازی می‌توانید پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI و تغییر صدای دستگاه جانبی را از طریق کنترل تلویزیون انجام دهید. این قابلیت در برخی برندها به نام سیمپلینک معرفی می‌شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران