به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به خارج کردن باتری لپ تاپ داشته باشید. مثلا ممکن است بخواهید به طور کلی از باتری استفاده نکرده و لپ تاپ را به برق وصل کنید. یا این که باتری دچار آسیب دیدگی شده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض باتری داشته باشید. بنابراین شما باید با نحوه صحیح خارج کردن باتری لپ تاپ آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است اشتباه کرده و به باتری یا حتی دیگر قطعات لپ تاپ، آسیب برسانید. در ادامه این مقاله، روند صحیح و اصولی جدا کردن باتری لپ تاپ را به شما آموزش می دهیم. تکنسین های تعمیر لپ تاپ، باتری را دقیقا به همین شکل از دستگاه خارج می کنند تا آسیب نبیند.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

اگر باتری لپ تاپ شما از نوع جدانشدنی است، تیم تعمیرات لپ تاپ زودکمک، این کار را برای شما انجام می دهند. کافی است در سایت ثبت نام نموده و درخواست خود را برای تعمیر لپ تاپ ثبت نمایید.

 

خارج کردن باتری لپ تاپ به شکل صحیح

برای بیرون آوردن باتری لپ تاپ به شکل درست و اصولی، باید قبل از هر کاری دستگاه را از برق جدا کنید. سپس لپ تاپ را خاموش کرده و چند دقیقه ای صبر کنید تا جریان برق کاملا قطع شود. روی یک سطح صاف و کاملا تمیز، لپ تاپ را پشت و رو کنید. سپس در بخش بالا یا پایین بدنه پشتی، چفت یا ضامن را باز کنید. کافی است ضامن را نگه دارید تا باتری آزاد شده و بتوانید آن را جدا کنید. در ادامه روند خارج کردن باتری لپ تاپ، اگر دستگاه شما دو ضامن دارد، هردو را هم زمان باهم نگه دارید. اما گاهی هیچ ضامن یا کلیدی برای جدا کردن باتری وجود ندارد. در این صورت چه باید کرد؟ در بخش بعدی پاسخ این سوال را می دهیم.

 

 

خارج کردن باتری لپ تاپ

 


خارج کردن باتری جدانشدنی لپ تاپ

خارج کردن باتری لپ تاپ در مدل هایی که باتری جدانشدنی دارند، کمی متفاوت است. اگر باتری دستگاه شما خارجی نباشد و نتوانید آن را با رها کردن ضامنش آزاد کنید، کار کمی دشوارتر خواهد شد. در  این مدل ها باید لپ تاپ با استفاده از ابزار مخصوص و به روش خاصی باز شود. اگر قبلا باز کردن لپ تاپ را تجربه نکرده اید، بهتر است برای این منظور از تکنسین های تعمیرات لپ تاپ کمک بگیرید؛ زودکمک برای ارائه خدمات در این زمینه در خدمت شماست. اما اگر در این حوزه تجربه دارید، با استفاده از دفترچه راهنمای لپ تاپ، آن را باز کرده و باتری را خارج سازید. بهتر است دستگاه را در حالت بایوس، بوت کرده و از تنظیمات هر صفحه عکس بگیرید. سپس از صفحه تنظیمات خارج شده و لپ تاپ را خاموش کرده و از برق بکشید. همچنین بهتر است از مچ بند آنتی استاتیک استفاده کنید تا تاثیر الکتریسیته ساکن به حداقل برسد. در نهایت با احتیاط، پیچ ها و اتصالات را باز کرده و باتری را از اسلات مخصوصش بیرون بیاورید. حتما بعد از روشن کردن لپ تاپ، تنظیمات بایوس را چک کرده و در صورت نیاز، مجددا این بخش را تنظیم نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران