در این مقاله از سری مطالب آموزشی زودکمک، قرار است با نحوه آب بندی باتری لپ تاپ آشنا شوید. شکی نیست که یکی از مهم ترین اجزای یک لپ تاپ، باتری آن است. حتی با وجود CPU و سخت افزار قوی، در صورت خرابی باتری، قابلیت استفاده در حرکت این دستگاه از بین می رود و شما در عمل یک دستگاه ناقص خواهید داشت. به همین دلیل شارژ اولیه باتری لپ تاپ یا به اصطلاح آب بندی باتری لپ تاپ، نقش مهمی در افزایش سلامت باطری این دستگاه دارد. برای آشنایی با مراحل آب بندی باتری در لپ تاپ های مختلف، ادامه مقاله را دنبال کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

مراحل آب بندی باتری لپ تاپ

برای آب بندی باتری لپ تاپ، باید یک چرخه مشخص شارژ را برای چند بار تکرار کنید. این چرخه شامل 4 مرحله ساده است. توصیه می شود تا زمان آب بندی کامل یا همان کالیبره شدن کامل باتری لپ تاپ، از این دستگاه استفاده نکنید. زیرا انجام پردازش های سنگین، فشار زیادی را به باتری وارد می کند و می تواند موجب به هم خوردن کالیبراسیون این قطعه شود.

 

آب بندی باتری لپ تاپ

مرحله اول:

شارژ اولیه باتری لپ تاپ

در اولین گام برای آب بندی باتری لپ تاپ، باتری را در لپ تاپ جا بزنید. در برخی محصولات باتری لپ تاپ به صورت نصب شده ارائه می شود. در غیر این صورت، می بایست شخصاً باتری را در جای خود قرار دهید که معمولا در زیر لپ تاپ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض ال سی دی لپ تاپ

مرحله دوم:

آب بندی یا کالیبره کردن باتری لپ تاپ

شارژر را به برق بزنید و به لپ تاپ متصل کنید. اجازه بدهید تا باتری 100 درصد شارژ شود. طبق توصیه تکنسین های تعمیر لپ تاپ، اگر باتری لپ تاپ با شارژ صفر به دست شما رسیده است، تا شارژ کامل (100%) از سیستم استفاده نکنید. گاهی ممکن است تنها پس از چند دقیقه، شارژ لپ تاپ به 100 درصد برسد. در این صورت لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را خارج کنید و سپس باتری را مجدداً جا بزنید و عملیات شارژ را برای آب بندی باتری لپ تاپ تکرار کنید.

مرحله سوم:

تخلیه باتری

در سومین مرحله از آب بندی باتری لپ تاپ، شارژ باتری را تا تخلیه کامل مصرف کنید. برای این کار کافی است، لپ تاپ را روشن کنید. شارژر را از لپ تاپ جدا کرده و لپ تاپ را به حال خود رها کنید تا با تمام شدن شارژ، خاموش شود.

مرحله چهارم:

شارژ مجدد

در آخرین مرحله از آب بندی باتری لپ تاپ ، باتری را مجدداً تا 100 در صد شارژ کنید . این فرآیند را برای دو یا 3 بار تکرار کنید تا باتری لپ تاپ شما کاملاً کالیبره شود.

بیشتر بخوانیدعیب یابی لپ تاپ و کامپیوتر

آب بندی باتری لپ تاپ HP

آب بندی باتری لپ تاپ در محصولات شرکت اچ پی، کمی متفاوت است. در صورتی که لپ تاپ جدید شما تولید شرکت اچ پی است، به توصیه سایت رسمی این شرکت، برای آب بندی باتری آن باید پس از جا زدن باتری، لپ تاپ را به مدت 24 ساعت شارژ کنید و در طول این مدت از آن استفاده نکنید. طبق ادعای شرکت hp و تایید بسیاری از تکنسین های تعمیر لپ تاپ، این کار باعث افزایش طول عمر باتری می شود.  

 

اگر باتری لپ تاپ شما با مشکل مواجه شده ، شارژ نمی شود و یا زود شارژ را خالی می کند و.... می توانید برای رفع مشکل باتری لپ تاپ در سایت ثبت نام کرده و با مشاور آنلاین زود کمک صحبت کنید. همچنین می توانید از طریق باکس زیر پرسش های خود را مطرح نمایید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران