علائم سوختن هارد لپ تاپ

هارد، قطعه ای حساس در لپ تاپ است. سوختن هارد لپ تاپ نه تنها برای دسترسی دوباره به اطلاعات دردسرساز می شود، بلکه می تواند به راحتی کارایی دستگاه را مختل سازد. شنیده شدن صدای کلیک از لپ تاپ، بهم ریختن نام پوشه ها و فایل ها، ناپدید شدن فایل ها و پوشه ها و باز نشدن فایل ها، همه از علائم سوختن هارد لپ تاپ هستند. در ادامه این مقاله که توسط تیم تعمیرات لپ تاپ زودکمک تهیه شده است، به بررسی بیشتر نشانه های سوختن هارد لپ تاپ می پردازیم.

علائم سوختن هارد لپ تاپ

رایج ترین علائم سوختن هارد لپ تاپ

در این بخش به برخی از رایج ترین نشانه های سوختن هارد لپ تاپ اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • شنیده شدن صدای کلیک از لپ تاپ

  • بهم ریختن نام پوشه ها و فایل ها

  • ناپدید شدن فایل ها و پوشه ها

  • باز نشدن فایل ها

در ادامه، هر یک از این 4 مورد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکآموزش انتقال اطلاعات از یک هارد به هارد دیگر

شنیده شدن صدای کلیک از لپ تاپ

شنیده شدن صدای کلیک به طور مرتب از لپ تاپ که به کلیک مرگ معروف است، یکی از رایج ترین علائم سوختن هارد لپ تاپ است. در واقع، منشا اصلی شنیده شدن چنین صدایی از لپ تاپ، به این دلیل است که هد هارد که وظیفه خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی هارد را برعهده دارد، دائم سعی دارد که پروسه خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام دهد، اما به دلیل آسیب دیدگی هارد با شکست مواجه می شود و در نهایت از لپ تاپ شنیده می شود.

بهم ریختن نام پوشه ها و فایل ها

مشکل بهم ریختن نام پوشه ها و فایل ها در بیشتر مواقع مربوط به بدسکتور شدن هارد است. هارد از بخش های مختلفی تشکیل شده است که به هر یک از آن ها یک سکتور گفته می شود. زمانی که هر یک از بخش های هارد یا هر یک از سکتورهای هارد به دلیل بروز نوسان برق، استفاده بیش از حد و وارد شدن ضربه دچار آسیب دیدگی شده باشد، اصطلاحا گفته می شود هارد بدسکتور شده است. این مورد هم می تواند یکی از نشانه های سوختن هارد لپ تاپ باشد.

ناپدید شدن فایل ها و پوشه ها

ناپدید شدن فایل ها و پوشه های شما به صورت خودکار نیز یکی دیگر از رایج ترین علائم سوختن هارد لپ تاپ است. اگر زمانی که به سراغ لپ تاپتان رفتید با مشکل ناپدید شدن فایل ها و پوشه هایی که در گذشته به راحتی به آن ها دسترسی داشتید و از آن ها استفاده می کردید مواجه شدید، باید به سلامت هارد لپ تاپ خود شک کنید.

💻 نحوه نصب هارد اس اس دی

باز نشدن فایل ها

این مشکل به این صورت بروز پیدا می کند که وقتی به سراغ فایل ها و پوشه هایی که قبلا به راحتی آن ها را باز می کردید می روید، هر چقدر تلاش می کنید تا آن ها را باز کنید با ارورهای متعددی مواجه می شوید و نمی توانید پوشه و فایل های خود را باز کنید. بدین ترتیب، باز نشدن فایل ها هم می تواند از علائم سوختن هارد لپ تاپ شما باشد.

دلایل خرابی و سوختن هارد لپ تاپ

اصابت ضربه، نفوذ مایعات شیمیایی و آب خوردگی برخی از اتفاقاتی هستند که به سوختن هارد دیسک لپ تاپ ختم می شوند. اما در این بین نوسانات برق و عبور ولتاژهای غیر استاندارد عامل اصلی سوختگی هارد است. در این گونه موارد قطعات هارد بر اثر سوختگی، شکل و فرم فیزیکی خود را از دست می دهند.

مشکل سوختن هارد لپ تاپ می تواند برای یکی از سه بخش موتور، هد و برد هارد رخ دهد. اتصالی مدارهای درونی باعث سوختن این قطعات هارد می شود. هد و برد سوخته ی هارد طی پروسه ی جراحی هارد تعویض شده و کارایی سیستم بازگردانی می شود. اما معضل سوختن موتور را نمی توان با تعویض قطعه برطرف نمود. در چنین شرایطی می بایست هارد به طور کلی با هارد جدیدی جایگزین شود. چرا که موتور به بدنه هارد متصل است و قابلیت جدا شدن ندارد.

مشاوره آنلاین زودکمکروش بازیابی اطلاعات هارد پسورد دار رو می دونستی؟

بازیابی اطلاعات هارد سوخته لپ تاپ

بازیابی اطلاعات هارد سوخته لپ تاپ، موضوع مهمی است که باید زیر نظر کارشناسان مجرب انجام بگیرد. بازیابی اطلاعات هارد در این شرایط با بررسی کامل و دقیق هارد و بسته به شدت آسیب آن انجام می شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران