شارژ لپ تاپ با پاور بانک

آیا شارژ لپ تاپ با پاور بانک امکان پذیر است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال رایج و مهم پاسخ دهیم. پاور بانک دستگاهی الکترونیکی است که از یک برد و چند باتری تشکیل شده است. باتری ‌های استفاده شده در ساخت این دستگاه ها نسبت به باتری‌ های معمولی ظرفیت و قدرت بیشتری دارند. استفاده از پاوربانک ها برای شارژ دستگاه های مختلف مثل گوشی و لپ تاپ امری رایج شده است. در ادامه این مقاله، قصد داریم تا شما را با نحوه شارژ لپ تاپ با پاوربانک و بهترین پاوربانک ها برای این منظور آشنا کنیم.

شارژ لپ تاپ با پاور بانک

💻 واحد تعمیر لپ تاپ زودکمک، ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات تعمیرات لپ تاپ توسط کارشناسان مجرب 

نحوه شارژ لپ تاپ با پاور بانک

برای شارژ لپ تاپ از طریق پاور بانک، ابتدا باید به ولتاژ خروجی پاوربانک دقت کرد، چرا که پاوربانک مناسب شارژ لپ تاپ باید ولتاژ خروجی بالا و متناسب با لپ تاپ شما داشته باشد. امکان شارژ کردن لپ تاپ با پاور بانک هایی که مخصوص شارژ گوشی و تبلت هستند وجود ندارد، زیرا این پاوربانک ها ولتاژ خروجی پایینی دارند.

معمولا پاوربانک‌ هایی که برای شارژ لپ تاپ طراحی شده اند، یک خروجی استاندارد AC/DC دارند که می توانید از پورت AC برای برای شارژ لپ تاپ با پاور بانک استفاده کنید. برای شارژ لپ تاپ ‌های اپل یا همان مک بوک نیز می‌توانید از یک تبدیل روی پاور بانک خود استفاده کنید یا اینکه از پاوربانک هایی که خروجی USB Type-C دارند، استفاده کنید. همچنین می توانید از رابط آداپتوری هم برای شارژ لپ تاپ با استفاده از پاوربانک استفاده کنید. این رابط ها به این شکل طراحی شده اند که یک طرف آن به خروجی پاور بانک و طرف دیگر آن به ورودی شارژ لپ تاپ متصل می ‌شود و از این طریق پاور بانک و لپ تاپ را به هم وصل می‌کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

💻 تعمیر سوکت شارژ لپ تاپ 

بهترین پاوربانک ها برای شارژ لپ تاپ

در این بخش، چند نمونه از بهترین پاوربانک های شارژ لپ تاپ را به شما معرفی می کنیم.

پاور بانک شیائومی مدل PB2050SZM

این پاوربانک، 20000 میلی آمپر ظرفیت داشته و دارای 2 پورت USB و 1 پورت Type-C است. پاور بانک شیائومی  PB2050SZM، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کرده و شدن جریان ورودی و خروجی آن به ترتیب 3.0 آمپر و 5.0 آمپر می باشد. ولتاژ ورودی و خروجی هم در این پاوربانک شیائومی، به ترتیب 5 ولت و 20 ولت است. این پاوربانک با تمام گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ های مختلف سازگاری دارد. همچنین دارای یک نشانگر LED است که وضعیت شارژ دستگاه را به کاربر نشان می دهد.

شارژ لپ تاپ با پاوربانک

💻 راهنمای کامل شارژ لپ ‌تاپ با تایپ سی

پاور بانک باسئوس مدل PPBLD100

پاوربانک Baseus PPBLD100-S می تواند لپ تاپ و گوشی شما را با توان 100 وات شارژ کند. این پاوربانک، از 2 پورت USB و 2 پورت USB Type-C جهت شارژ 4 دستگاه هم زمان بهره می برد. حداکثر توان ورودی پورت ‌های USB Type-C جهت شارژ پاوربانک به 60 وات می ‌رسد. درنتیجه اگر از یک آداپتور 60 واتی برای شارژ باتری 20000 میلی‌آمپرساعتی این پاوربانک استفاده کنید، شارژ کامل آن، 1.5 ساعت طول می کشد.

گفتنی است که پاور بانک باسئوس PPBLD100 کاملا ایمن بوده و دارای استانداردهای هواپیما است. از این رو، می ‌توان به راحتی از این پاوربانک در تمام مسافرت‌ ها استفاده کرد. با توجه به موارد گفته شده، این گزینه مورد مناسبی برای شارژ لپ تاپ با پاور بانک است.

شارژ لپ تاپ با استفاده از پاوربانک

پاور بانک شیائومی مدل PLM07ZM

مورد مناسب بعدی برای شارژ لپ تاپ با پاوربانک، مدل دیگری به نام پاور بانک شیائومی PLM07ZM است. باتری با کیفیت و پلیمری استفاده شده در این مدل دارای ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعتی می باشد و بر خلاف آنکه اغلب پاوربانک های با ظرفیت مشابه موجود در بازار دارای وزن و ابعاد زیادی هستند، این پاوربانک فقط دارای 440 گرم وزن بوده و 15 سانتی متر طول، 7 سانتی متر عرض و 2.7 سانتی متر ارتفاع دارد، پس به راحتی می توان این پاوربانک را با خود حمل کرد. این پاوربانک دارای پورت های خروجی نوع A می باشد و به غیر از گوشی های موبایل، می توان لپ تاپ، تبلت ها و هر دستگاه مجهز به پورت ورودی Type-C را با آن شارژ کرد.

شارژ لپ تاپ از طریق پاوربانک

💻 علت شارژ نشدن لپ تاپ چیست؟

پاور بانک انکر مدل A1289

Anker A1289 هم از دیگر گزینه های مناسب شارژ لپ تاپ با پاور بانک است. باتری این پاوربانک 24000 میلی آمپرساعت ظرفیت داشته و از نوع لیتیوم پلیمری است. پورت های پاور بانک انکر A1289، شامل 2 پورت USB Type-C با توان 100 وات و 1 پورت USB-A با توان 18 وات می شود. این پاوربانک از فناوری کاملا انحصاری و خاص  ActiveShield™ 2.0 برای کنترل دمای ابزار استفاده کرده و همچنین به صفحه نمایش هوشمند مجهز شده است. پاوربانک Anker A1289، با دستگاه های مختلف سازگاری داشته و می توانید به راحتی لپ تاپ، گوشی، تبلت یا هر وسیله دیگری را با این دستگاه شارژ کنید.

شارژ کردن لپ تاپ با پاور بانک

پاور بانک راو پاور مدل RP-PB201

این محصول دارای ظرفیت 20000 میلی‌آمپر با دو خروجی است که یکی از آن ها درگاه USB Type-C مجهز به Power Delivery 3.0 و دیگری یک درگاه USB-A مجهز به فناوری iSmart و Quick Charge می‌ باشد. پاوربانک RP-PB201 دارای خروجی قابل ‌توجه 60 وات است که با کمک آن می توانید مک بوک پرو خود را نیز شارژ کنید. علاوه بر این، این پاوربانک دارای ورودی 30 واتی است که از تکنولوژی P ower Delivery پشتیبانی می‌کند تا پاوربانک در عرض 3 ساعت شارژ شود. از دیگر ویژگی های مثبت این پاوربانک، دارا بودن نشانگر LEDبرای نمایش میزان شارژ باتری است. تمام این موارد مثبت، این محصول را به گزینه ای مناسب برای شارژ لپ تاپ با پاور بانک مبدل کرده اند.

بهترین پاوربانک ها برای شارژ لپ تاپ

💻 تست باتری لپ تاپ با چند راهکار ساده

سوالات رایج در خصوص شارژ لپ تاپ با پاوربانک

آیا می توان انواع لپ تاپ را با پاوربانک شارژ کرد؟

بله، بسته به نوع لپ تاپ می توانید با پاوربانک متناسب با مدل دستگاه، لپ تاپ خود را شارژ کنید.

آیا شارژ لپ تاپ با پاور بانک به باتری لپ تاپ آسیب می زند؟

در صورتی که پاوربانک استفاده شده متناسب با لپ تاپ شما باشد، هیچ آسیبی به باتری دستگاه نمی رسد.

امکان شارژ کامل لپ تاپ با پاوربانک وجود دارد؟

بله، با استفاده از پاوربانک می توان به شارژ کامل باتری لپ تاپ پرداخت اما این فرآیند می تواند زمان بیشتری طول بکشد که بسته به نوع پاوربانک استفاده شده، متغیر است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران