در این مقاله، چند مورد از بهترین نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ را به شما معرفی می کنیم. این برنامه ها کمک می کنند که ضمن مدیریت مصرف باتری، عمر این قطعه را افزایش داده و از خرابی آن جلوگیری کنید. در کل عمر باتری های لپ تاپ کوتاه است و نمی توان انتظار داشت که چند سال به طور مداوم کار کنند. اما می توان با یک سری اقدامات ساده، مدت زمان کار این قطعه را بیشتر کرد. نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ، اطلاعات دقیقی را در مورد میزان شارژ این قطعه و موارد دیگر در اختیار شما می گذارند؛ با استفاده از این اطلاعات، می توانید ضمن مدیریت مصرف باتری، با سالم ماندن آن کمک کنید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ

برنامه های مختلفی برای مدیریت مصرف باتری لپ تاپ طراحی و ارائه شده اند که هریک، مزایا و معایب خاص خود را دارند. به عنوان بخشی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ

نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ کمک می کنند که ضمن مدیریت مصرف باتری، عمر این قطعه را افزایش داده و از خرابی آن جلوگیری کنید.

برنامه Battery Limiter

برنامه Battery Limiter یکی از بهترین اپ هایی است که می توان از آن برای مدیریت باتری در لپ تاپ های ویندوزی استفاده کرد. این نرم افزار رایگان است و امکان تنظیم محدودیت های شارژ باتری را برای کاربران فراهم می کند. ویژگی جذاب تر این اپلیکیشن این است که به گونه ای تنظیم می شود که هنگام تخلیه شدن باتری، هشدار می دهد تا لپ تاپ را به شارژ بزنید.

 

برنامه Battery Limiter

 

همچنین با ورود به این برنامه می توانید عملیات شخصی سازی مانند تنظیم آهنگ آلارم مناسب و ... را نیز انجام دهید. شما می توانید با این برنامه، حد مجاز شارژ باتری را به شکل مشخصی، تنظیم کنید. مثلا تعیین کنید که اگر باتری کمتر از 30 درصد و یا بیشتر از 90 درصد شارژ داشته باشد، سیستم به شما هشدار دهد.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

برنامه Asus Battery Health Charging

برنامه Asus Battery Health Charging، یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ است که شرکت ایسوس، آن را برای دستگاه های تمامی برندها طراحی کرده است. قابلیت های متفاوت و البته منحصر بفرد این اپ، شما را غافلگیر می کند. به عنوان مثال، می توانید باتری را به حداکثر طول عمر تنظیم کنید تا عملکرد و دوام بیشتری داشته باشد.

 

برنامه Asus Battery Health Charging

 

در حالت Full capacity mode، باتری تا 100 درصد شارژ می شود و در حالت Balanced mode باتری در هنگام شارژ بالاتر از 80 درصد متوقف می شود. همچنین در حالت Maximum lifespan mode، عملیات شارژ در 60 درصد ایست کرده و بلافاصله پس از رسیدن درصد شارژ باتری به عدد 58، مجددا شروع می شود.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------

برنامه battery optimizer

به عنوان یکی دیگر از نرم افزارهای مدیریت باتری لپ تاپ، باید به battery optimizer اشاره کنیم. این اپ، اطلاعات مهمی در مورد باتری لپ تاپ را به شما نشان می دهد. اگر روی گزینه Run diagnostic کلیک کنید، برخی از عملکردها مانند وای فای و سایر تجهیزات سیستم، غیر فعال می شوند؛ به این ترتیب سیستم شروع به عیب یابی کرده و نتیجه ای کلی به شما ارائه می دهد. گزارش نهایی، شامل وضعیت سلامت باتری و میزان دقایق باقی مانده برای پایان یافتن شارژ و مواردی از این دست است.

 

برنامه battery optimizer

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران