دلایل روشن نشدن یخچال

روشن نشدن یخچال از ایراداتی است که می تواند دردسرهای زیادی برای کاربران به وجود آورد. بروز این خرابی به دلایل مختلفی رخ داده و باید توسط تکنسین های خبره و باتجربه، عیب یابی و تعمیر شود. از این رو توصیه می شود به هر دلیل که با روشن نشدن این محصول مواجه شدید، به نمایندگی تعمیر یخچال مراجعه نموده و با استفاده از خدمات این مجموعه، سرویس، عیب یابی و تعمیرات یخچال های مختلف را انجام دهید.

زود کمک به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال، یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات انواع لوازم خانگی به شمار می آید. شما می توانید با استفاده از خدمات این مجموعه، روشن نشدن انواع یخچال را عیب یابی کرده و در مدت زمان کوتاهی، تعمیر کنید.

مشاوره آنلاین  زودکمک

دلایل روشن نشدن یخچال

زمانی که کاربران متوجه می شوند یخچال روشن نمی شود، اولین سؤالی که به ذهن آنها می رسد این است که علت روشن نشدن یخچال چیست؟

برای پاسخ به این سؤال باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایراد در تأمین برق یخچال
  • ایراد در برد الکترونیکی یخچال
  • ایراد در ترموستات یخچال
  • ایراد در رله استارت، اورلود و خازن یخچال
  • ایراد در کمپرسور یا موتور یخچال
  • ایراد در سیم کشی داخلی یخچال

دلایل روشن نشدن یخچال


روش های حل مشکل روشن نشدن یخچال 

در همه ی برندهای  یخچال ، دلیل روشن نشدن یخچال، یکسان بوده و تکنسین ها برای رفع این خرابی، اقدامات مشترکی انجام می دهند. البته این امر در یخچال های به روز صدق می کند، زیرا در یخچال های مدل قدیمی، به دلیل نبود برخی از قابلیت ها، قطعاتی چون برد الکترونیکی وجود نداشتند.

به هر حال شما می توانید به هنگام مواجهه با روشن نشدن یخچال به زود کمک، نمایندگی تعمیر یخچال مراجعه کنید. تکنسین های این مجموعه با ساختمان یخچال ها آشنایی کامل دارند و به دلیل تجربه بالا در این زمینه، تعمیر قطعات مختلف آن را به صورت تخصصی انجام می دهند.

تعمیر رله استارت، خازن و اورلود یخچال

یکی از دلایلی که منجر به روشن نشدن یخچال می شود، خرابی در رله استارت، خازن و اورلود دستگاه است. در این حالت، برق به درستی به کمپرسور یا همان موتور دستگاه نرسیده و در نتیجه آن، یخچال روشن نخواهد شد. چنانچه به هنگام روشن کردن یخچال، صدایی شبیه به صدای کلیک کردن به گوش برسد، احتمالاً رله استارت یا خزان آن ایراد پیدا کرده است. در این صورت، یخچال قادر به استارت زدن نبوده و روشن نمی شود.

اما اگر بعد از داغ شدن یخچال و خاموشی آن، متوجه روشن نشدن یخچال شدید باید ایراد را در اورلود آن جستجو کنید. اورلود به دلیل نقشی که در یخچال دارد، به هنگام داغ کردن آن، یخچال را خاموش کرده و تا خنک شدن کامل دستگاه، اجازه روشن شدن را به آن نمی دهد. در صورتی یخچال داغ نکرده، ولی روشن نمی شود احتمالاً اورلود ایراد پیدا کرده و باید تعمیر و یا تعویض شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر ایراد در تأمین برق یخچال

ساده ترین دلیل روشن نشدن یخچال طبق نظر تکنسین های این حوزه، ایراد در تأمین برق یخچال است. این مشکل زمانی بروز می کند که در کابل یخچال، پریز و کنترل برق ایرادی وجود داشته باشد. در این موارد باید دلایل احتمالی را بررسی کرده و آنها رفع نمود.

در صورتی که کابل یا دوشاخه دستگاه آسیب دیده باشد می توان آنها را تعویض کرده و مشکل به وجود آمده را به راحتی رفع نمود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عیب یابی و تعمیر ترموستات یخچال

برای این که دمای یخچال در طول شبانه روز، تنظیم شود از قطعه ترموستات در آن استفاده می شود. این قطعه با عملکرد خود، اجازه زیاد و یا کم شدن دمای یخچال را نداده و مانع از یخ زدگی و یا فساد مواد غذایی در این محصول می شود؛ اما اگر ایرادی در عملکرد آن به وجود آید، به دلیل تشخیص نادرست دمای یخچال، اجازه روشن شدن یخچال، صادر نخواهد شد.

از این رو توصیه می شود برای تعمیر روشن نشدن یخچال، این قطعه مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به پیچیدگی هایی که عیب یابی و تعمیر این قطعه دارد، تعمیرات آن باید به دست تکنسین های حرفه ای صورت گیرد. در صورت عدم امکان تعمیر، ترموستات باید تعویض شود.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر کمپرسور یا موتور یخچال

موتور یا کمپرسور یخچال را می توان مهمترین قطعه این دستگاه به شمار آورد. زمانی که این قطعه با ایراد مواجه شود، کل عملکرد یخچال با مشکل مواجه می شود. زمانی که یخچال بعد از روشن شدن، به صورت ناگهانی خاموش می شود و با روشن نشدن یخچال مواجه می شویم، ایراد در کمپرسور بوده و باید به صورت تخصصی نسبت به تعمیر آن اقدام کرد.

با تعمیر و یا تعویض این قطعه، مشکل به صورت کامل رفع می گردد. توجه داشته باشید که در این موارد باید از تکنسین های مراکز مجاز تعمیر یخچال کمک بگیرید. این افراد با جایگزین کردن قطعه اورجینال، مشکل را به صورت اساسی برطرف خواهند کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر برد الکترونیکی یخچال

انواع یخچال های مدرن مجهز به قطعه ای به نام برد الکترونیکی هستند. این قطعه با کنترل کل قطعات یخچال، عملکرد صحیح آن را رقم زده و از بروز مشکل در عملکرد آن جلوگیری می کند؛ اما زمانی که این قطعه معیوب شده باشد احتمالاً با مشکل روشن نشدن یخچال مواجه شویم.

احتمال دارد بر اثر نفوذ رطوبت، تحمیل فشار زیاد، افزایش دما، نوسان برق و یا ضربه، این قطعه آسیب دیده باشد. در این موارد، عیب یابی و تعمیر یخچال را به دست تعمیرکاران با تجربه بسپارید. این افراد با بررسی آن، تعمیر و یا تعویض قطعه، مشکل را برطرف خواهند کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تعمیر سیم کشی یخچال

سیم کشی داخلی دستگاه نیز در بروز خرابی روشن نشدن یخچال دخیل هستند. به همین منظور باید وجود شل شدگی، پارگی و یا آسیب در سیم کشی داخلی یخچال به دست تکنسین های ماهر بررسی شود.

این تعمیرکاران به منظور تعمیر روشن نشدن یخچال، این سیم کشی ها را چک کرده و در صورت وجود مشکل، آن را تعمیر و یا تعویض می کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران