آموزش نصب برنامه روی مک

نحوه نصب برنامه روی مک تفاوت های زیادی با نصب برنامه روی کامپیوترهای ویندوز دارد و همین امر ممکن است برای کاربرانی که به تازگی کار با لپ تاپ های مک را شروع کرده اند کمی گیج کننده به نظر برسد. بدین منظور برای جلوگیری از سردرگمی کاربران عزیز این مدل لپ تاپ ها، در این مقاله به بررسی کامل و جامع نحوه نصب برنامه روی مک پرداخته ایم تا بتواند کلید راه کاربران لپ تاپ های اپل باشد. مک بوک ها دستگاه های بسیار محبوبی هستند که تعداد زیادی از کاربران لپ تاپ را به خود اختصاص داده اند.

نصب برنامه در مک روش های متفاوتی دارد که هر کاربر می تواند بنابر شرایط، علاقه و صلاحدید خود از یکی از این روش ها اقدام به نصب برنامه های مورد نیاز خود روی لپ تاپ اپل کند. در صورتی که در هنگام نصب برنامه روی لپ تاپ مک دچار مشکل شدید می توانید به مرکز زودکمک مراجعه کرده و از تکنسین ها و متخصصین تعمیرات مک بوک در آن برای رفع ایراد یا نصب برنامه روی لپ تاپ کمک بگیرید. در این مرکز انواع خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مک  به صورت تخصصی همراه با گارانتی ارائه می شود.

✔ آموزش نصب نرم افزار AnyDesk در ویندوز و مک

نحوه پیدا کردن نرم افزارها برای نصب برنامه روی مک

مک اپ استور فروشگاهی است که منبع مطمئنی از برنامه های قابل نصب بر روی مک است. بنابراین پیش از نصب برنامه روی مک ابتدا لازم است که نرم افزار مورد نظر خود را در مک استور پیدا کنید. بدین منظور پیش از نصب برنامه در مک از مسیر زیر پیش رفته و برنامه های دلخواه خود را در این منبع بیابید:

  • در اولین مرحله باید در قسمت پایین دسکتاپ لپ تاپ Mac App Store را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.

نصب برنامه در مک باMac App Store

  • سپس با استفاده از اپل آی دی خود وارد سیستم شوید. در صورتی که اطلاعاتی از شما خواسته شد آن را با دقت در محل های مشخص شده وارد نمایید.
  • حال یک ستون در سمت چپ صفحه ظاهر می شود که در آن لیستی از نرم افزارها نمایش داده شده است. از این بخش می توانید برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • قسمت دسته بندی به شما کمک می کند تا برنامه مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنید. در این بخش دسته بندی های مختلفی مانند موسیقی، آب و هوا، اخبار، شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست را مشاهده می کنید که از طریق آنها می توانید سریع تر به برنامه مورد نظر خود دست پیدا کنید.
  • چنانچه نام نرم افزار مورد نظر خود را می دانید می توانید با تایپ کردن نام آن در کادر مربوط به جست و جو و در ادامه زدن کلید اینتر، به راحتی آن را پیدا کنید.
  • در آخرین مرحله کافیست روی نام برنامه کلیک کنید تا صفحه مربوط به آن روی صفحه باز شود. در این صفحه توضیحات کاملی از برنامه و همچنین نظرات سایر کاربران جمع آوری شده است که می تواند به شما در انتخاب برنامه مناسب از میان لیست نرم افزارهای مشابه کمک زیادی کند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب ویندوز روی مک ، تو کار با لپ تاپ اپل حرفه ای شو

نحوه نصب برنامه در مک با استفاده از Mac App Store

پیش از تلاش برای نصب برنامه روی مک باید بدانید که در Mac App Store دو دسته برنامه پولی و رایگان وجود دارد. برای دریافت برنامه های رایگان به راحتی می توانید با انتخاب گزینه get که در صفحه برنامه نشان داده می شود آن را دریافت کنید. گاهی اوقات ممکن است برنامه را قبلا نصب کرده باشید، در چنین شرایطی به جای دکمه get یک نماد به شکل ابر با یک فلش به سمت پایین در این بخش نشان داده می شود. اما در صورتی که نرم افزار مورد نظر شما در دسته برنامه های پولی باشد، نصب برنامه در مک کمی متفاوت خواهد بود. در این دسته از برنامه ها باید ابتدا مبلغی که در کادر مشخص شده است را پرداخت کرده و سپس برنامه را دریافت نمایید. در ادامه برای پیدا کردن نرم افزار دانلود شده و نصب برنامه روی لپ تاپ مک از مسیر زیر پیش بروید:

  • پس از دانلود برنامه گزینه Install روی صفحه نشان داده می شود که باید روی آن کلیک کنید.
  • صبر کنید تا مراحل نصب برنامه تمام شود.

نصب برنامه در مک

  • حال با استفاده از spotlight نام برنامه ای که دانلود کرده اید را جست و جو کنید. بدین منظور می توانید کلیدهای Space و Command را به صورت همزمان فشار دهید تا دستور spotlight اجرا شود.

نصب برنامه روی لپ تاپ مک

  • در پنجره spotlight نام برنامه را تایپ کرده و در ادامه کلید اینتر را فشار دهید تا برنامه باز شود. در این مرحله برنامه را می توانید در منوی Dock نیز مشاهده کنید. برای اینکه برنامه همیشه در Dock ثابت باشد کافی است روی آیکون مربوط به آن راست کلیک کرده و از بخش Options گزینه Keep in Dock را انتخاب نمایید.

نحوه نصب برنامه در مک

دانلود و نصب برنامه روی لپ تاپ مک از طریق وب

یکی دیگر از روش های نصب برنامه روی مک این است که برنامه مورد نظر خود را از اینترنت دانلود نمایید. بدین منظور از مسیر زیر پیش بروید:

  • ابتدا نام برنامه مورد نظر خود را در قسمت دانلود مرورگر اینترنتی تایپ کرده و در کنار آن for Mac نیز اضافه کنید.
  • پس از نمایش لیست نتایج باید لینکی که مربوط به صفحه اصلی خود برنامه است را پیدا کرده و آن را باز کنید.
  • برای نصب برنامه در مک باید روی گزینه download کلیک کنید تا برنامه در لپ تاپ دانلود شود.
  • پس از آن روی گزینه Download now راست کلیک کنید.
  • از میان گزینه های نمایش داده شده Download File Linked File as را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه Where to downloads را به محلی که مورد نظر خودتان است تغییر دهید.
  • در این مرحله از نصب برنامه روی لپ تاپ مک باید به سراغ فایل دانلود شده رفته و در صورتی که به صورت فایل فشرده است آن را از حالت فشرده خارج نمایید.
  • حال بر روی فایل برنامه که از حالت فشرده خارج شده دو مرتبه کلیک کنید تا فرآیند نصب آن شروع شود.

سوال رایج کاربران مک بوک: علت نصب نشدن برنامه در مک بوک چیست؟

 

نصب برنامه روی مک

نصب نرم افزارهایی که توسط مک پشتیبانی نمی شوند

اگرچه Mac App Store تقریبا تمامی نرم افزارهای مورد نیاز کاربران این لپ تاپ را دارد، اما گاهی نیز ممکن است پیش بیاید که کاربران به یک برنامه نیاز اساسی داشته باشند و نتوانند نسخه مربوط به سیستم عامل مک آن را در اینترنت پیدا کنند. در این شرایط نصب برنامه روی مک کمی پیچیده خواهد بود. برای رفع این مشکل و نصب برنامه در مک در چنین شرایطی می توانید از نرم افزارهای مربوط به ماشین مجازی استفاده نمایید. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه Parallels Desktop است که به راحتی مشکل نصب برنامه روی لپ تاپ مک را برطرف خواهد کرد. البته این نرم افزار تنها برنامه در این حیطه نبوده و با کمی جست و جو در اینترنت می توانید برنامه های مشابه بسیاری را پیدا کنید که این ناسازگاری بین نرم افزارهای مختلف و سیستم عامل مک را برطرف می کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران