مک بوک ایر 15 اینچ رکورد دار شارژدهی در میان لپ تاپ ها

شنیده ها حاکی از این است که جدیدترین تولید شرکت اپل یعنی مک بوک ایر 15 اینچ رکورد جدیدی از شارژدهی را در میان لپ تاپ ها خواهد داشت. افشاگران می گویند که در لپ تاپ مک بوک ایر 15 اینچ نوعی پردازنده کم مصرف به کار رفته است که همین امر موجب می شود که میزان شارژدهی باتری این مدل در تاریخ لپ تاپ ها بی سابقه باشد. طبق گفته نمایندگی اپل در رویداد توسعه دهندگان WWDC 2023 اپل که قرار است در 15 خرداد ماه برگزار شود، محصولات جدیدی از جمله مک بوک air 15 اینچ رونمایی خواهد شد.

البته در این کنفرانس نسخه جدید IOS و macOS و همچنین هدست واقعیت ترکیبی نیز رونمایی خواهند شد. طبق گفته های توسعه دهندگان، این لپ تاپ قرار بود در سال گذشته رونمایی شود اما مشکلاتی در زنجیره تامین محصول موجب به تاخیر افتادن آن شد و حال در سال 2023 قرار است ما با این محصول فوق العاده آشنا شویم.

مشخصات لپ تاپ مک بوک ایر 15 اینچ اپل

طبق گفته های گیزموچاینا، در مک بوک ایر 15 اینچ اپل از پردازنده M2 استفاده شده و وضوح تصویر آن نسبت به سایر مدل ها پایین تر است. نکته قابل توجه در این لپ تاپ عمر باتری فوق العاده آن است که به دلیل کم مصرف بودن پردازنده M2 است. در واقع طبق گفته ها و شایعات پخش شده ظاهرا باید منتظر جا به جا شدن رکورد شارژدهی در لپ تاپ توسط لپ تاپ مک بوک air 15 اینچ باشیم. در صورتی که قصد خرید یکی از مک بوک های اپل را دارید می توانید از کارشناسان تعمیر مک بوک کمک بگیرید.

مک بوک ایر 15 اینچ

طراحی مک بوک ایر ۱۵ اینچی M2

از لحاظ طراحی، مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ شباهت زیادی به مک بوک ایر ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ با چیپ M2 دارد. بدنه مک بوک ایر جدید مستطیلی‌تر شده که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مک بوک پرو سال ۲۰۲۱ دارد. شکل پایه‌های زیر دستگاه تغییر کرده و شکل تخت دارد. به علاوه، دکمه‌های ردیف بالای کیبورد نیز سایز کامل هستند و دکمه‌های کوچک حذف شده است. مک بوک ایر جدید M2 در ۴ رنگ عرضه می‌شود. رنگ کابل شارژر نیز با رنگ دستگاه همخوانی دارد. این رنگ‌ها عبارتند از:

  1. میدنایت (سورمه‌‌ای تیره)

  2. استارلایت (بژ روشن)

  3. سیلور (نقره‌ای)

  4. اسپیس گری (خاکستری)

در مجموع مک بوک ایر ۱۵ اینچی M2 شباهت زیادی به مک بوک ایر ۱۳ اینچی ۲۰۲۲ دارد و تنها کمی بزرگ تر از آن است. نمایشگر ۱۵.۳ اینچی در برابر نمایشگر ۱۳.۶ اینچی نسل پیش به طور قابل توجهی بزرگ‌تر است که نیاز بسیاری از کاربران را برای نمایشگر بزرگتر برطرف می‌کند. وزن تنها ۱.۵ کیلوگرم، مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ یکی از سبک‌ترین و باریک‌ترین لپتاپ‌های سایز بزرگ دنیا به حساب می‌آید.

سخت‌افزار مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ با چیپ M2

نمایشگر مک بوک ایر ۱۵ اینچ

در بخش نمایشگر، مک بوک ایر ۱۵ اینچ ۲۰۲۳ به یک صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی با وضوح ۲۸۸۸×۱۸۶۴ پیکسل مجهز شده که تراکم پیکسلی ۲۲۴ پیکسل بر اینچ را ایجاد می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

اپل فناوری‌های تنظیم خودکار نوسازی تصویر تا ۱۲۰ هرتز ProMotion) ) و روشنایی بالاتر برای پشتیبانی از محتوای HDR را به سری مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی محدود کرده است. در نتیجه نباید انتظار عملکرد یک نمایشگر حرفه‌ای را از مک بوک ایر ۱۵ اینچی داشت.

حافظه داخلی مک بوک ایر ۱۵ اینچ

مک بوک ایر ۱۵ اینچی M2  در حالت پایه در دو نسخه با ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. اما امکان سفارشی سازی آن نیز وجود دارد. امکان سفارشی سازی این محصول با حافظه یکپارچه (رم) ۱۶ گیگابایت یا ۲۴ گیگابایت فراهم شده است.

به علاوه، امکان انتخاب حافظه داخلی با ظرفیت ۱ یا ۲ ترابایت نیز وجود دارد. نکته قابل توجه، امکان سفارشی سازی نوع آداپتور دستگاه است. مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ به طور پیش فرض با یک آداپتور ۳۵ وات مجهز به دو پورت USB-C به بازار عرضه می‌شود.

آن دسته از کاربرانی که نیاز به شارژ سریع‌تر دارند می‌توانند با انتخاب گزینه آداپتور ۷۰ وات تک پورت، از این قابلیت بهره‌مند شوند. این مورد باید به طور سفارشی روی وبسایت اپل ثبت شود و نسخه‌های پایه موجود در بازار با آداپتور فست شارژ عرضه نمی‌شوند.

بلندگوهای 6 گانه مک بوک ایر ۱۵ اینچ

اپل در سال ۲۰۲۱ با معرفی نسل جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی، سیستم بلندگو‌های ۶ گانه جدیدی را معرفی کرد. این سیستم شامل ۴ بلندگو برای فرکانس‌های متوسط و بالا است و دو عدد ووفر با وظیفه ایجاد صدای بم را بر عهده دارند.

در نتیجه صدای با کیفیت و سه بعدی با عمق بیشتری تولید می‌شد. اکنون اپل در مک بوک ایر ۱۵ اینچی ۲۰۲۳ با چیپ M2 نیز از همین سیستم ۶ بلندگو استفاده کرده که صدای بسیار شفاف و با کیفیتی را ایجاد می‌کند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران