فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک به شما اجازه می ‌دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. فیلم برداری از صفحه نمایش مک بوک اقدامی کاربردی برای بسیاری از کسب و کارها و علاقه مندان به یادداشت های ویدیویی است. اسکرین رکوردر در مک بوک فرآیندی ساده است که البته لازم است روش آن را بدانید.

لازم به ذکر است که اگر بخواهید فیلم برداری از صفحه نمایش در مک بوک را با استفاده از ابزارهای داخلی سیستم انجام دهید، امکان ضبط صدا وجود ندارد. همچنین، در صورت استفاده از نرم ‌افزارهای ثالث برای فیلمبرداری از صفحه نمایش مک بوک نیز می‌ توانید میکروفون خارجی را روشن کنید و صدا را روی آخرین ولوم قرار دهید. البته کارشناسان تعمیر مک بوک معتقدند در این روش نیز کیفیت صدا در حد مطلوب و قابل قبول نخواهد بود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا روش فیلم گرفتن از صفحه نمایش در لپ تاپ اپل را به شما آموزش دهیم.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک

آموزش فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک

با استفاده از چند نرم افزار می توانید به ضبط صفحه نمایش در مک بوک بپردازید. برخی از بهترین برنامه های اسکرین رکوردر مک بوک عبارتند از:

  • QuickTime Player

  • Screenshot Utility

  • Smart Recorder Lite

  • Viking Recorder Lite

در ادامه، نحوه فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک با هر کدام از این برنامه ها را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

فیلم برداری از صفحه نمایش مک بوک با برنامه QuickTime Player

برای فیلمبرداری از نمایشگر مک بوک با نرم افزار QuickTime، به صورت زیر عمل کنید:

  • برنامه QuickTime Player را روی لپ تاپ اپل اجرا کنید. سپس وارد منوی File شوید و گزینه New Screen Recording را انتخاب کنید. اکنون می توانید یک سری تنظیمات را به دلخواه خود اعمال نمایید. برای مثال این امکان را دارید که تنها یک بخش خاص از صفحه نمایش یا کل آن را ضبط کنید. همچنین در صورتی که بخواهید صدای شما هم در ویدئو ضبط شود، لازم است روی میکروفون داخلی بزنید.

فیلم برداری از صفحه نمایش در مک بوک

  • پس از تنظیم موارد مورد نظر، برای فیلمبرداری از صفحه نمایش مک دکمه قرمز رنگ را انتخاب کنید. پس از پایان اسکرین رکوردر نیز برای توقف فرآیند ضبط روی دایره ‌ای بزنید که در نوار منوی macOS وجود دارد.

  • ویدئوی ضبط شده بلافاصله پس از متوقف کردن آن باز می‌ شود. در این مرحله می ‌توانید فیلم مورد نظر را مشاهده کرده و در صورت تمایل آن را به کمک ابزارهای Rotate یا Trim ادیت کنید. پس از انجام ویرایش ‌های لازم برای ذخیره کلیپ نهایی وارد منوی File شوید و گزینه Save را انتخاب نمایید. البته به جای این کار می ‌توانید کلیدهای ترکیبی Command + S را نیز فشار دهید.

مشاوره آنلاین زودکمکتنظیم نور صفحه نمایش مک

فیلمبرداری از صفحه نمایش مک بوک

فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک با برنامه Screenshot Utility

فیلم برداری از صفحه نمایش لپ تاپ اپل توسط ابزار Screenshot، مخصوص سیستم عامل ‌های CATALINA و MACOS MOJAVE است. نحوه ضبط صفحه نمایش مک بوک با این روش به شرح زیر است:

  • کلیدهای ترکیبی Command + Shift + 5 را فشار دهید تا به صفحه اسکرین شات دسترسی پیدا کنید. اکنون اگر به بخش پایین صفحه نمایش مک بوک خود دقت کنید، نوار کنترلی را خواهید دید. می ‌توانید از این نوار جهت فیلمبرداری از صفحه نمایش مک یا گرفتن اسکرین شات استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زودکمکشبکه کردن دو مک بوک رو بلدی؟

فیلمبرداری از نمایشگر مک بوک

  • برای اعمال تنظیمات مربوط به اسکرین رکوردر گزینه Options را انتخاب کنید. به عنوان مثال، این امکان را خواهید داشت که مواردی مانند محل ذخیره‌ سازی فایل را به دلخواه خود تعیین کنید. در صورتی که بخواهید فرآیند ضبط از کل صفحه نمایش انجام گیرد، لازم است روی دکمه‌ Record Entire Screen بزنید. اما اگر تمایل دارید که تنها از بخشی از صفحه نمایش را رکورد کنید، روی دکمه Record Selected Portion کلیک نمایید.

  • پس از این که مقدمات کار را آماده کردید، برای آغاز پروسه ضبط دکمه Record را انتخاب نمایید. البته اگر از کل نمایشگر فیلمبرداری می ‌کنید، می‌ توانید در هر نقطه از صفحه نمایش دستگاه کلیک کنید تا عملیات فیلمبرداری از صفحه نمایش مک بوک آغاز شود.

  • پس از اتمام فرآیند فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک، برای توقف ضبط، کلیدهای ترکیبی Command + Control + Esc را بفشارید. راه دیگر این است که دکمه ‌های Command + Shift + 5 را فشار دهید. با این کار نوار اسکرین شات در قسمت پایین نمایشگر لپ تاپ ظاهر شود. سپس روی دکمه توقف در مرکز نوار مربوطه کلیک کنید تا اسکرین رکوردر در مک بوک خاتمه یابد.

مشاوره آنلاین زودکمکعلت وصل نشدن مک بوک به وای فای 

ضبط صفحه نمایش در مک بوک با نرم افزار Smart Recorder Lite

پس از دانلود و نصب Smart Recorder Lite و بررسی تنظیمات، برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش در مک بوک خود، روی شروع ضبط کلیک کنید. این برنامه به شما امکان استفاده از دوربین FaceTime HD را نیز می دهد. همچنین، می توانید میزان کیفیت فیلم خود را انتخاب کرده و صدای خود را همراه با فیلم ضبط کنید.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در لپ تاپ اپل

فیلم گرفتن از صفحه نمایش مک بوک با برنامه Viking Recorder Lite

از طریق این برنامه هم می توانید از تمام یا بخشی از صفحه نمایش مک بوک خود فیلم بگیرید. همچنین می توانید صدای خود را همراه فیلم ضبط کرده یا حرکت موس و کلیک را ضبط کنید. در این برنامه، با حرکت دادن پنجره ضبط جدید، می توانید پیش نمایش سریع فیلمی که گرفته اید را مشاهده کنید. همچنین می توانید فیلم های گرفته شده را با این برنامه اشتراک گذاری کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران