پرینت گرفتن با موبایل یکی از تکنیک هایی است که امروزه بسیاری از کاربران به آن علاقه مند شده اند. در سال های اخیر گوشی های تلفن همراه به یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین لوازم افراد تبدیل شده که اطلاعات بسیار مهمی را در خود ذخیره کرده است. این اطلاعات ممکن است عکس های گرفته شده در مناسب های خاص یا اسناد و مدارک مهم یا ایمیل های کاری باشد. گاهی اوقات ممکن است کاربر نیاز داشته باشد که این اطلاعات را پرینت بگیرد. در چنین موقعیت هایی، پرینت گرفتن با موبایل بسیار راحت تر از انتقال اطلاعات به کامپیوتر و در ادامه پرینت کردن آنها از روی کامپیوتر یا لپ تاپ است. با توجه به اهمیت بالا و همچنین کاربرد زیاد این موضوع، در این مقاله به آموزش پرینت گرفتن با گوشی موبایل خواهیم پرداخت. در صورتی که موبایل شما با ایرادات سخت افزاری یا نرم افزاری مواجه شد می توانید برای تعمیر آن از تکنسین های تعمیرات تخصصی موبایل در مرکز زودکمک، کمک بگیرید. در این مرکز متخصصین ماهر در کوتاه ترین زمان ممکن به عیب یابی و رفع ایراد از دستگاه شما می پردازند. ارائه تمامی خدمات همراه با گارانتی نیز می تواند خیال کاربران را از بابت کیفیت خدمات راحت کند.

مشاوره آنلان زود کمک

نکات مهم در هنگام پرینت گرفتن با موبایل

برای پرینت گرفتن با موبایل روش های متفاوتی وجود دارد که بسته به عوامل مختلف می توان از یک یا بیش از یک روش برای پرینت گرفتن با گوشی موبایل استفاده کرد. به عنوان مثال یکی از مواردی که می تواند روش پرینت گرفتن را مشخص کند برند پرینتر است. برخی از برندهای پرینتر نرم افزارهای مشخصی را به دستگاه های خود اختصاص داده اند که با استفاده از آنها به راحتی می توان اسناد مورد نیاز خود را از گوشی پرینت گرفت. وایرلس بودن یا نبودن دستگاه نیز یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در روش پرینت گرفتن است. علاوه بر موارد گفته شده نوع سیستم عامل موبایل مورد استفاده نیز می تواند به نوعی تعیین کننده روش مناسب پرینت گرفتن باشد. این مساله به این دلیل است که گاهی ممکن است نرم افزارهای ارائه شده با سیستم عامل اندروید سازگار باشند اما با سیستم عامل آی او اس سازگاری نداشته باشند. بنابراین اطلاع داشتن از سیستم عامل گوشی می تواند ما را سریع تر به روش مناسب برای پرینت گرفتن با استفاده از گوشی موبایل برساند.

https://123.hp.com/us/en/

پرینت گرفتن با موبایل

ساده ترین روش پرینت گرفتن با گوشی موبایل

یکی از اولین و ساده ترین روش ها برای پرینت گرفتن با موبایل استفاده از اپلیکیشن اختصاصی مربوط به پرینتر است. همان طور که اشاره کردیم سازندگان پرینترها برای هرچه راحت تر کردن استفاده از دستگاه های خود برنامه های مخصوصی را تولید کرده اند. اگرچه اغلب این برنامه ها مخصوص گوشی های با سیستم عامل اندروید است، اما گاهی اوقات برخی شرکت ها اپلیکیشن های سازگار با سیستم عامل آی او اس نیز به بازار ارائه می کنند. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین این اپلیکیشن ها می پردازیم:

پرینت گرفتن با گوشی موبایل با برنامه پرینتر اچ پی

برای دانلود برنامه مخصوص پرینترهای اچ پی می توانید از لینک زیر اقدام نمایید. پس از دانلود برنامه باید گوشی را به همان شبکه وای فای که پرینتر به آن متصل است وصل کنید. در صورتی که وای فای ندارید و اینترنت مورد استفاده شما اینترنت دیتا است می توانید از قابلیت HP Wireless Direct استفاده نمایید. پس از متصل شدن گوشی به وای فای می توانید از برنامه مخصوص برای پرینت اطلاعات خود از روی موبایل کمک بگیرید. در گوشی های اندروید این امکان وجود دارد که با دانلود برنامه HP Print Service نیز برای پرینت گرفتن اقدام کنید. پس از دانلود این برنامه، اجرای آن و اتصال به وایرلس، می توانید در هر قسمتی از مرورگر و گالری خود از گزینه Print برای پرینت گرفتن استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید: بررسی و رفع ارورهای پرینتر hp

پرینت گرفتن از پرینتر اچ پی با گوشی

پرینت گرفتن با موبایل در پرینتر کانن

در پرینترهای کانن نیز امکان پرینت گرفتن از گوشی به صورت مستقیم فراهم شده است. در تولیدات این برند اپلیکیشن های AirPrint و Google Drive Print به صورت پیش فرض نصب شده اند که کار کاربران را برای پرینت گرفتن راحت می کنند. علاوه بر آن برنامه canon نیز امکانات زیادی دارد که کاربران می توانند از آن استفاده نمایند. یکی از این قابلیت ها این است که کاربر به محض عکس گرفتن بتواند آن را با گوشی خود پرینت بگیرد. مضاف بر این امکان تتظیم حالت رنگ، تعداد صفحات و حتی پرینت دوطرفه نیز با استفاده از این اپلیکیشن وجود دارد. شیوه پرینت گرفتن با گوشی موبایل در این برند بدین صورت است که ابتدا باید گوشی خود را به همان شبکه وای فای که پرینتر به آن وصل است متصل کنید. در مرحله بعدی از منابع مورد اطمینان برنامه Canon App را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب نمایید. پس از آن تنها کافی است که عکس یا فایل مورد نظر خود را باز کرده و روی گزینه print ضربه بزنید. در این هنگام یک صفحه جدید روی گوشی شما باز می شود که از روی آن می توانید تنظیمات مورد نظر خود را روی پرینت اعمال نمایید. با انتخاب گزینه Printer می توانید لیستی از پرینترهای اطراف خود مشاهده کرده و دستگاه مورد نظر برای پرینت گرفتن با موبایل را انتخاب نمایید. در نهایت با زدن دکمه Print فایل یا عکس انتخابی شما پرینت می شود.

اینو بخون حتما به کارت میاد: ارور های پرینتر کانن

 

پرینت گرفتن  با موبایل از پرینتر کانن

پرینترهای Epson

در پرینترهای تولیدی شرکت اپسون برنامه Epson Connect نقش برنامه واسط را ایفا می کند و برای استفاده از آن باید این برنامه را روی گوشی خود دانلود و نصب نمایید. شیوه پرینت گرفتن با گوشی موبایل در این برنامه نیز تا حدود زیادی مشابه آنچه در پرینترهای اچ پی و کانن گفته شد است.

اگر به این حوزه علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه پرینتر اچ پی با پرینتر اپسون را هم مطالعه کنید.

نحوه پرینت با دستگاه اپسون از طریق موبایل

پرینت گرفتن با گوشی موبایل با استفاده از کابل OTG

در صورتی که پرینتر شما وایرلس نباشد امکان پرینت گرفتن با موبایل به وسیله اپلیکیشن های گفته شده نخواهد بود. در چنین شرایطی می توانید با استفاده از کابل، اطلاعات روی گوشی خود را به پرینتر منتقل کنید. البته این روش عموما در پرینترهای وایرلس نیز امکان پذیر است. در ادامه نحوه پرینت گرفتن با گوشی موبایل با استفاده از کابل OTG در گوشی های مختلف را بررسی می کنیم.

اینو بخون حتما به کارت میاد:  علت وصل نشدن OTG به گوشی موبایل

گوشی های اندروید

اگر گوشی شما اندرویدی است برای پرینت گرفتن از اطلاعات روی موبایل تنها نیاز به یک کابل USB به USB-B و یک تبدیل OTG دارید. در این صورت برای پرینت گرفتن تنها کافی است که تبدیل OTG را به گوشی خود وصل کرده و یک سر کابل یو اس بی را نیز به تبدیل وصل کنید. در ادامه سر دیگر کابل را به پورت مخصوص در پرینتر وصل نمایید. پس از آن باید پلاگین های مورد نیاز پرینتر را روی گوشی خود نصب نمایید. این پلاگین ها پس از اتصال گوشی به پرینتر روی صفحه نمایش داده می شوند. در نهایت به راحتی با استفاده از این پلاگین ها می توانید فایل ها و اسناد مورد نظر خود را با استفاده از موبایل پرینت بگیرید.

گوشی های آیفون

کاربران این گوشی های تلفن همراه نیز برای پرینت گرفتن با موبایل نیز به یک کابل OTG USB دارند که یک سر لایتنینگ داشته باشد. سر لایتنینگ تبدیل OTG را به گوشی خود وصل کنید. بقیه مراحل بدین صورت است که باید پرینتر را روشن کرده و سر USB-B را به پرینتر وصل کنید. سر دیگر کابل را نیز به تبدیل OTG متصل کنید. حال یک پیغام پاپ آپ روی صفحه گوشی ظاهر می شود که باید گزینه Ok را در آن انتخاب نمایید. در گوشی فایل یا عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه share را بزنید. در ادامه پرینتر گرفتن با گوشی موبایل، یک منو روی صفحه گوشی ظاهر می شود که در آن باید روی گزینه print ضربه بزنید. در مرحله بعدی از بین پرینترهای نمایش داده شده پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و مجددا گزینه print را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه اتصال گوشی به دستگاه کپی و پرینتر

پرینت گرفتن با گوشی موبایل آیفون با برنامه Airprint

یکی از قابلیت های ویژه گوشی های آیفون AirPrint است که به وسیله آن پرینت گرفتن با موبایل بسیار ساده می شود. برای استفاده از این قابلیت و پرینت گرفتن با گوشی موبایل لازم است ابتدا اطمینان حاصل کنید که پرینتر به قابلیت AirPrint مجهز باشد. در وبسایت پشتیبانی اپل می توانید لیستی از تمام پرینترهایی که قابلیت airPrint روی آنها وجود دارد را پیدا کنید. برای راحتی هرچه بیشتر شما آدرس وبسایت نیز در زیر آورده شده است:

https://support.apple.com/en-us/HT201311

در صورتی که پرینتر شما به قابلیت AirPrint مجهز بود می توانید از روش زیر برای پرینت گرفتن با گوشی استفاده کنید:

  • در اولین مرحله لازم است عکس یا سندی که قصد پرینت گرفتن آن دارید را انتخاب کنید.
  • پس از آن سند یا عکس را روی صفحه باز کنید. در این مرحله فرقی نمی کند که در کدام بخش از گوشی هستید، تنها کافی است که در همان بخش عکس یا سند را باز کنید.
  • در ادامه باید در میان گزینه ها به دنبال گزینه share بگردید. بسته به اینکه در کدام قسمت گوشی باشید این گزینه می تواند در منو سه نقطه یا بخش های دیگری از صفحه باشد.
  • حال یک پاپ آپ روی صفحه ظاهر می شود که گزینه های مختلفی دارد. در میان گزینه های نمایش داده شده گزینه Print را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • در بخش select printer پرینتر مورد نظر خود را با استفاده از نام آن انتخاب کنید. در این بخش پرینترهای مجهز به قابلیت airPrint نمایش داده می شوند.
  • در نهایت با تائید مراحل بعدی به راحتی می توانید فایل مورد نظر خود را پرینت بگیرید.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید: آموزش ریست کردن پرینتر

پرینت گرفتن با برنامه Airprint

پرینت گرفتن با گوشی موبایل با استفاده از google Drive

تا سال 2021 کاربران می توانستند از برنامه Google Cloud Print برای پرینت گرفتن با موبایل استفاده کنند، اما پس از آن دیگر استفاده از این برنامه امکان پذیر نبود. از سال 2021 به بعد کاربران از برنامه google Drive برای پرینت گرفتن با گوشی موبایل استفاده می کنند. شیوه استفاده از این برنامه به شکل زیر است:

  • در اولین مرحله لازم است که موبایل خود را به پرینتر متصل کنید. بسته به مدل گوشی و پرینتر می توانید از روش هایی مثل شبکه، اتصال کابلی، یا اتصال با استفاده از اپلیکیشن پرینتر برای این کار استفاده نمایید.
  • در مرحله بعدی باید از روی گوشی برنامه google drive را باز نمایید.
  • حال وارد بخش گالری گوگل درایو شده و فایل یا عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • در قسمت بالا و سمت راست برنامه روی منوی سه نقطه ضربه بزنید.
  • در این بخش باید روی گزینه Print ضربه بزنید.
  • در بخش تنظیمات پرینت دستگاه پرینتری که موبایل به آن متصل است را انتخاب کرده و در نهایت روی گزینه Print ضربه بزنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران