فعال و غیرفعال کردن حالت خواب پرینتر

آشنایی با تنظیمات حالت خواب پرینتر علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی موجب افزایش طول عمر پرینتر نیز شده و احتمال خرابی آن را کاهش می دهد. کسانی که دغدغه حفاظت از محیط زیست را دارند با انجام تنظیمات حالت خواب پرینتر می توانند دستگاهی داشته باشند که بیشتر با محیط زیست همگام بوده و آسیب کمتری به آن می زند. با استفاده از حالت sleep پرینتر کاربر می تواند با توجه به نوع کارکرد دستگاه، آن را سفارشی سازی کند و در عین حال عملکرد پرینتر نیز راحت تر خواهد شد. در واقع حالت خواب چاپگر بدین صورت است که کاربر با توجه به عملکرد دستگاه و میزان نیاز به آن زمان مشخصی را برای دستگاه تعیین می کند تا پس از غیرفعال ماندن دستگاه به آن مدت، پرینتر به حالت خواب یا توقف موقتی وارد شود. البته اغلب تولیدکنندگان برای جلوگیری از وارد شدن آسیب های بعدی به دستگاه حالت خواب را در کارخانه به صورت پیش فرض روی یک دقیقه تنظیم می کنند.

ثبت درخواست آنلاین تعمیر پرینتر

نکات مربوط به تنظیمات حالت خواب پرینتر

در این بخش قصد داریم نکات جزئی را که لازم است پیش از تنظیم حالت sleep پرینتر بدانید بیان کنیم. پیش از هر چیز لازم است بدانید که وارد شدن به حالت خواب چاپگر شرایط خاصی دارد و حتی با انجام تنظیمات حالت خواب پرینتر نیز ممکن است دستگاه به حالت خواب وارد نشود. حال این سوال پیش می آید که دستگاه در چه شرایطی وارد حالت sleep نمی شود. این موارد عبارتند از:

1- زمانیکه دستگاه در حال کار است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم حالت خواب مربوط به زمانی است که دستگاه روشن بوده اما از آن استفاده نمی شود، پس در صورتی که پرینتر در حال کار باشد نباید از آن انتظار داشت که به حالت خواب وارد شود.

2- در صورتی که نشانگر کار پرینتر روشن یا در حالت چشمک زن باشد نیز برای دستگاه در حکم حالت کار بوده و بنابراین دستگاه به حالت خواب وارد نمی شود.

3- مواردی که پرینتر مشغول عملیاتی مانند تنظیم یا پاک کردن باشد نیز ورود به حالت خواب امکان پذیر نیست.

4- اگر کاغذ در چاپگر گیر کرده باشد دستگاه به طور مداوم در تلاش برای رفع مشکل خواهد بود و بنابراین در چنین مواردی نیز به حالت خواب وارد نمی شود.

5- چنانچه صفحه منو نشان داده شود پرینتر وارد حالت خواب نمی شود.

در صورتی که در عملکرد پرینتر شما مشکلی به وجود آمد می توانید با مرکز زودکمک تماس گرفته و درخواست اعزام تکنسین به محل خود جهت تعمیر پرینتر را ثبت کنید.

 

تنظیم کردن حالت خواب چاپگر

1- ابتدا از نوار پایین دسکتاپ ویندوز روی آیکون مربوط به پرینتر کلیک کنید تا دستگاه انتخاب شود.

2- گزینه options را انتخاب کنید.

 

تنظیم حالت خواب چاپگر

3- روی گزینه device settings کلیک کنید تا وارد بخش مربوط به تنظیمات پرینتر شوید.

4- گزینه sleep settings را با کلیک روی آن انتخاب نمایید.

5- تنظیمات حالت خواب پرینتر را طبق نظر خود انجام داده و در نهایت روی گزینه Ok کلیک کنید.

6- در بخش auto sleep after مدت زمانی که می خواهید پس از آن دستگاه به حالت خواب وارد شود را تنظیم کنید. حالت sleep پرینتر می تواند بین 1 تا 30 دقیقه باشد.

 

تنظیم حالت sleep  چاپگر

تغییر مقدار زمان خواب در پرینتر

یکی دیگر از مسیرهایی که می توان به وسیله آن تنظیمات حالت خواب پرینتر را تغییر داد از منوی خود دستگاه چاپگر است. روش انجام آن بدین صورت است:

  • برای تغییر زمان حالت sleep پرینتر لازم است ابتدا با استفاده از دکمه های پنل وارد بخش menu در دستگاه شوید.
  • گزینه Preferences را انتخاب کرده و در ادامه روی گزینه Timer /Energy settings کلیک کنید.
  • در این بخش برای تنظیم حالت خواب چاپگر گزینه auto sleep time را انتخاب نموده و در کادر مربوطه زمان مورد نظر خود را وارد کنید.
  • حال گزینه apply و سپس ok را بزنید.

حالت sleep پرینتر

تغییر تنظیم حالت خواب بر روی زمان تعیین شده

یکی از قابلیت هایی که تنظیمات حالت خواب پرینتر در اختیار کاربر قرار می دهد این است که دستگاه را به گونه ای پیکربندی کند که در زمان تعیین شده به حالت خواب وارد شده یا از آن خارج شود. مسیر انجام این کار در پرینترهای با صفحه لمسی و صفحه LCD سیاه و سفید متفاوت است. اگرچه این تفاوت بسیار اندک است اما برای ساده تر شدن این عملیات در ادامه مسیر تغییر تنظیم حالت sleep پرینتر در هر یک از این مدل ها توضیح داده شده است.

تنظیمات حالت sleep درپرینتر  مدل صفحه لمسی 

 ابتدا گزینه menu را زده و سپس وارد بخش preferences شوید. حال گزینه timer /energy settings را انتخاب کنید. پس از آن گزینه auto sleep daily timer را انتخاب کنید. برای تعیین زمان خارج شدن پرینتر از حالت خواب اما باید گزینه sleep mode exit time settings را انتخاب کنید. در بخش set this function زمان مورد نظر خود را وارد کرده و سپس گزینه on را انتخاب کرده و در ادامه گزینه apply را بزنید.

حالت خواب چاپگر در مدل های با ال سی دی سیاه و سفید

برای تنظیم حالت خواب چاپگر در این مدل از پرینترها باید وارد منوی دستگاه شده و گزینه preferences را انتخاب نمایید. حال گزینه timer/ energy settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد لازم است گزینه auto sleep daily timer یا sleep mode exit time settings را انتخاب کنید. سپس گزینه On را انتخاب کرده و در ادامه زمان مورد نظر خود را وارد کنید. در انتها با زدن دکمه ok تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

تنظیمات حالت خواب پرینتر

نحوه تغییر زمان تنظیمات حالت sleep پرینتر در ویندوز و macOS

برای تغییر تنظیمات حالت خواب پرینتر در سیستم عامل های ویندوز و macOS کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

1- ابتدا برنامه مربوط به پرینتر را روی لپ تاپ یا کامپیوتری که به آن متصل است باز کنید.

2- روی قسمت مربوط به تنظیمات پرینتر کلیک کنید.

3- در ادامه در سمت چپ صفحه ای که باز می شود گزینه تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید.

4- روی تب system کلیک کنید.

5- گزینه ecoSMART CONSOLE را انتخاب نمایید.

6- در قسمت سمت راست می توانید زمانی که پس از آن باید دستگاه به حالت خواب وارد شود را از منوی کشویی که کنار گزینه sleep/auto off after قرار دارد انتخاب نمایید.

7- برای اینکه تغییرات مربوط به تنظیم حالت sleep پرینتر ذخیره شود باید گزینه apply را انتخاب کنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران