وقتی با یک مجموعه کاری تماس می گیرید یک اپراتور گویا شروع به معرفی بخش ها و خدمات مختلف آن مجموعه می کند. فعال سازی تلفن گویا در سانترال پاناسونیک یکی از دغدغه های مراکزی است که اقدام به راه اندازی یک مرکز تماس (سانترال) می کنند. سانترال های پاناسونیک به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم می شوند. در این مقاله به آموزش فعال کردن تلفن گویا در سانترال پاناسونیک خواهیم پرداخت.

فعال سازی تلفن گویا در سانترال پاناسونیک

فعال کردن تلفن گویا در سانترال کم ظرفیت

برای فعال کردن تلفن گویا سانترال پاناسونیک در هر کدام از دستگاه‌ ها احتیاج به یک کارت دیزا خواهید داشت. این کارت باید ابتدا به صورت فیزیکی بر روی دستگاه نصب شود و سپس به صورت نرم افزاری برنامه ریزی شود. در سانترال‌های کم ظرفیت به ازای هر کارت دیزا، یک کانال به دستگاه سانترال اضافه می‌شود و به ازای هر کانال یک مشتری می‌تواند با اپراتور گویای شرکت در ارتباط باشد. دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت به صورت پیش فرض یک کانال دیزا دارند. بنابراین دستگاه سانترال کم ظرفیت پاناسونیک تنها قادر به پاسخگویی به یک مشتری در آن واحد می‌باشد. برای سانترال ‌های کم ظرفیت امکان اتصال بیش از دو کارت دیزا وجود ندارد. یعنی تنها دو نفر می‌توانند به صورت همزمان از اپراتور گویا استفاده نمایند. بعد از اینکه کارت دیزا را خریداری و در محل مناسب بر روی سانترال پاناسونیک خود نصب کردید، باید آن را طبق مراحل زیر راه اندازی نمایید:

تعمیر تلفن بی سیم و سانترال خودتو به زودکمک بسپار. 

  • دکمه Program را فشار دهید.

  • ابتدا دکمه * و سپس # و پس از آن پسورد یا رمز دستگاه را وارد کنید. می توانید از رمز 1234 به صورت پیش فرض استفاده کنید.

  • کد ۴۱۴ را وارد کرده و دستگاه را به کمک دکمه Mute از حالت Normal به وضعیت DISA OGM تغییر و یک رقم جهت شماره پیغام صوتی وارد کنید.

  • کد ۵۰۰ را وارد کرده و دستگاه را از حالت without AA به وضعیت With AA تغییر دهید.

  • کد 501 را وارد کرده و پس از انتخاب یکی از ارقام 0 تا 9، داخلی مورد نظر را وارد کنید.

حالا مشتری با  وارد کردن یکی از ارقام 0 تا 9، به یک داخلی خاص که پیشتر تعیین کردید وصل می شود.

 تنظیم زنگ سانترال رو تو این مقاله یاد بگیر. 

همچنین برای ضبط کردن پیغامی که می خواهید برای مشتری پخش شود طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  • ابتدا کلید Program را فشار دهید.

  • کد ۹۱ را وارد کرده و گوشی را بردارید.

  • عددی که برای شماره پیغام صوتی در نظر دارید را وارد کرده و بعد از شنیدن صدای بوق پیغامی که می‌خواهید برای تماس گیرندگان پخش شود را ضبط کنید.

  • بعد از اتمام پیام گزینه Store را انتخاب کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ روش ریست کردن سانترال رو می دونستی؟ 

فعال سازی تلفن گویا در سانترال پرظرفیت

در سانترال های پرظرفیت پاناسونیک امکان استفاده از 8 کانال دیزا وجود دارد. تنظیمات مربوط به تلفن سانترال ‌های پرظرفیت از طریق نرم افزار UPCMC انجام می‌شوند. برای فعال کردن تلفن گویا در سانترال پاناسونیک نوع پرظرفیت لازم است که سانترال را از طریق USB به کامپیوتر متصل نموده و سپس وارد محیط نرم افزار UPCMC شوید. می‌توانید از طریق منوی Slot کارت ‌های دیزایی را که خریداری و نصب کرده‌ اید مشاهده نمایید. برای ضبط پیغام نیز باید وارد DISA MESSAGE شوید. جهت ضبط پیغام باید یکی از تلفن‌های شرکت را در کلاس MANAGER ثبت کرده و سپس از طریق کد 361* بر روی دستگاه تلفن، پیغام‌های مختلف دیزا را ضبط نمایید. در ادامه برای فعال کردن تلفن گویا در سانترال پاناسونیک باید ارقام 0 تا 9 را به داخلی‌های مختلف متصل نماییم. در قسمت ۲-۳-۵ می‌ توانیم هر شماره را به داخلی‌ های مرتبط وصل نماییم. برای مثال اگر در پیغام 501 که ضبط کرده‌اید رقم 3 را به بخش فروش اختصاص داده‌اید باید در ادامه نیز داخلی مربوط به بخش فروش را به همین رقم متصل کنید.

غیر فعال کردن تلفن گویا یا پاک کردن پیام تلفن گویا

برای حذف یا غیرفعال کردن پیغام گیر صوتی تلفن پاناسونیک ، ابتدا لازم است وارد حالت برنامه نویسی دستگاه سانترال خود شوید. مراحل غیر فعال سازی تلفن گویا شبیه به مراحل فعال سازی آن است.

کلید   PROGRAM را بزنید و وارد حالت برنامه نویسی شوید و کلید * # را وارد کنید و سپس رمز پیش فرض دستگاه 1234 را بزنید. پس از اینکه وارد حالت برنامه نویسی دستگاه شدید لازم است  کد ورود به پیغام گیر تلفنی که 414 است را حذف کنید. این کد برای فعال سازی پیغام گیر تلفن سانترال پاناسونیک استفاده می گردد. پس از وارد کردن کد 414 دکمه SP-PHONE روی گوشی را بزنید و تغییرات لازم را در تنظیمات پیغام گیر تلفنی اعمال نمایید.

اکنون پیغام CO-NO را روی صفحه گوشی مشاهده می کنید. حالا خط یا خطوط مورد نظر را انتخاب کرده و پیغام گیر تلفنی روی آنها را حذف کنید. برای حذف پیغام گیر همه ی خطوط می توانید کلید ستاره را انتخاب نمایید.

نکته 1 :  مراحل غیرفعال سازی تلفن گویا یا پاک کردن پیام تلفن گویا، برای مدل های مختلف سانترال پاناسونیک متفاوت بوده و لازم است به دفترچه راهنمای تلفن خود مراجعه نمایید. به عنوان مثال برای حذف  پیغام گیر تلفن سانترال 824 هر خط، لازم است در مرحله انتخاب هر خط، همان خط مورد نظرتان را انتخاب کنید یا از  دستور SP-PHONE و کلیدهای شماره گیری مجدد (REDIAL)  شماره همان خط را وارد کنید.

نکته 2 : جهت غیر فعال کردن پیام گویا در سانترال باید حتما به تکنسین های این حوزه مراجعه نمایید تا این مشکل را برای شما رفع نمایند. در هرمدل از این تلفن ها باید با استفاده از کد پیام گویای خود را تغییر دهید. 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران