اگرچه تلفن سانترال میتواند در کاهش میزان هزینه بسیار مفید باشد  با این حال، اهمیت ندادن یه تنظیمات دستگاه و ریست نکردن به موقع آن می تواند تمام اطلاعات شما را به یکباره از بین ببرد. به عنوان مثال، ریست کردن سانترال بدون حفظ محتوای درون آن، ممکن است تلفن گویا ، راهنمای صوتی شما به صورت کامل پاک شود. همچنین با این روش تمام تنظیمات دستگاه نیز از بین خواهد رفت و امکان دارد در صورت دریافت تماس تمامی تلفن ها با هم زنگ خورده و اخلال ایجاد کند. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در سانترال بهتر است که از یک متخصص  تعمیرات تلفن کمک بگیرید اما چطور میتوان تلفن سانترال را بدون آسیب و مشکل ریست کرد.

ریست کردن سانترال

دلایل ریست کردن سانترال

به طور کلی دستگاه سانترال یک دستگاه منعطف بوده و شما با آشنایی از نحوه استفاده از این دستگاه میتوانید آن را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. اما یکی از مهمترین دلایلی ریست کردن این دستگاه زمانی است که شما رمز ورود خود را فراموش کرده باشید  و تنها از طریق ریست کردن سانترال وبرنامه ریزی دوباره میتوانید از دستگاه استفاده کنید، که در این صورت طبق آنچه گفته شد میتوانید دستگاه خود را به حالت  تنظیمات کارخانه درآورد و از نو از دستگاه سانترال خود استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه : تعمیر تلفن های بیسیم و سانترال

ریست کردن سانترال

آموزش مراحل ریست کردن سانترال

برای ریست کردن تلفن سانترال ابتدا باید آگاهی لازم از نحوه عملکرد این دستگاه داشته باشید و بعد اقدام به ریست کردن کنید برای این  کار:

  • ابتدا  درب تلفن سانترال خود را باز کنید.

آموزش ریست کردن سانترال

  • حالا بر روي اسلات اصلی دستگاه در سمت چپ، کلید مشکی رنگ را در حالت کلیر CLEAR قرار دهید ”CLR”

  • سپس  دکمه آبی رنگ RESET را به مدت 15 ثانیه نگه دارید و در طی این مدت دست خود را از روي آن بر ندارید.

نحوه ریست کردن سانترال

  • پس از اتمام 15 ثانیه، باید دوباره کلید مشکی را تغییر مکان دهید و با یک تکان آن در حالت NORMAL قرار دهید ”NOR”

  • پس از اجرای مراحل ذکر شده، تلفن سانترال ریست فکتوری شده و به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.

تبعات ریست کردن سانترال

ریست کردن سانترال مزایا و فواید زیادی دارد و تا حد زیادی در رفع مشکلات این دستگاه موثر است، اما دارای تبعاتی نیز هست. برای مثال با ریست کردن سانترال تلفن گویا و راهنمای صوتی به صورت کامل پاک خواهد شد. همچنین تمامی تنظیمات دستگاه از بین خواهد رفت و این احتمال وجود دارد که در صوت دریافت تماس، تمامی تلفن ها با هم زنگ بخورند.

بنابراین توصیه می کنیم که رمز را در جای مطمئنی یادداشت کنید تا آن را فراموش نکرده و ناچار به ریست کردن تلفن سانترال خود نباشید. همچنین اگر اطلاعات کافی راجع به این دستگاه ندارید، بهتر استکه راه اندازی و کد دهی آن را به متخصصین نمایندگی سانترال بسپارید تا به شکل صحیح و بی نقص انجام شود.

بیشتر بخوانید: ضبط صدا و پیغام تلفن گویا در سانترال 

تغییرات بعد از ریست کردن سانترال

چیزی که بلافاصله بعد از ریست سانترال مشخص می شود رفع مشکلات این دستگاه است مخصوصا زمانی که برای رفع مشکل خاصی این دستگاه ریست شده باشد. به طور کلی، پس از انجام عمل ریست بر روی دستگاه سانترال، پسورد یا رمز عبور به حالت اولیه‌ای که توسط کارخانه تعریف شده است، بازنشانی می‌شود، اما کاربر قادر است تا پسورد شخصی خود را بر روی دستگاه سانترال تنظیم کند. اگر اطلاعاتی بر روی این دستگاه‌ها وجود داشته باشد، تمام اطلاعات پاک شده و دستگاه به حالت اولیه خود بازمی‌گردد.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران