تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک

تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک از جمله خدماتی است که بسیاری از کاربران تلفن های خانگی به آن نیاز پیدا خواهند کرد. صفحه کلید یکی از بخش های سخت افزاری و پراستفاده تلفن های خانگی است و به همین علت بیشتر از سایر قطعات در معرض خرابی و استهلاک است. از همین رو تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک یکی از اصلی ترین خدماتی است که مراکز تعمیرات لوازم خانگی ارائه می دهند. در این مقاله به بررسی نکات پیرامون تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که تلفن های خانگی لوازمی الکترونیکی و حساس هستند و تعمیرات آنها باید صرفا به دست افراد متخصص انجام شود تا از وارد شدن آسیب های بیشتر به دستگاه جلوگیری شود. مرکز زودکمک یکی از مراکز ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به تعمیرات تلفن پاناسونیک است که کاربران می توانند در صورت نیاز به آن مراجعه نمایند.

تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک

ثبت سفارش آنلاین تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک

برایتعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید.

سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، تلفن پاناسونیک خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات تلفن، تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

چه زمانی باید برای تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک اقدام کنیم؟

پیشتر اشاره کردیم صفحه کلید یکی از بخش های بسیار کاربردی در تلفن های خانگی است و در صورت بروز هرگونه ایراد در آن ممکن است امکان شماره گیری با تلفن از بین رود. در چنین مواردی لازم است که برای تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک اقدام نمایید.

اما سوال این است که چه نشانه هایی خبر از خرابی دکمه های تلفن و فرا رسیدن زمان تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک می دهند؟ اولین نشانه سفت شدن کلیدها است. در حالت عادی دکمه های صفحه کلید نرم بوده و به راحتی فشار داده می شوند اما گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که دکمه ها سفت شده اند، این مساله طبیعی نبوده و باید تعمیر شود. در صورتی که متوجه بیرون آمدن کلیدها شدید نیز بهتر است برای تعمیر آن به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

نفوذ آب به درون قطعات تلفن نیز یکی دیگر از عواملی است که می تواند موجب از کار افتادگی و بروز خرابی در این بخش ها شود. توجه داشته باشید که آب می تواند به سرعت به داخل کلیدها و مدارها نفوذ کرده و مشکلات جدی را برای تلفن به وجود بیاورد، بنابراین در صورت آبخوردگی تلفن بهتر است هرچه سریع تر نسبت به تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک اقدام نمایید.

سفت شدن دکمه‌های صفحه کلید تلفن پاناسونیک

یکی از مشکلات متداول در صفحه کلید تلفن پاناسونیک، سفت شدن دکمه‌هاست. این مسئله ناشی از تجمع آلودگی‌ها، چربی‌ها و زباله‌هایی است که به مرور زمان در شیارهای دکمه‌ها جمع می‌شوند و فشردن آن‌ها را دشوار می‌کنند.

همچنین، در برخی موارد، سفت شدن دکمه‌ها به دلیل خشک شدن لاستیک سازنده دکمه‌ها است. برای رفع این مشکل، بهترین راهکار تمیز کردن صفحه کلید است. اگر نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، از خدمات نمایندگی زودکمک بهره‌مند شوید.

 قطعی اتصالات درونی صفحه کلید تلفن پاناسونیک

اگر دکمه‌های صفحه کلید سفت نیستند اما تلفن هیچ واکنشی به فشار آن‌ها نشان نمی‌دهد، احتمالاً یک اختلال درونی در عملکرد دکمه‌ها وجود دارد. این مشکل به دلیل اصابت ضربه به گوشی اتفاق می‌افتد.

در این مواقع، ابتدا وضعیت خط تلفن را با مخابرات بررسی کنید و سپس عملکرد آداپتور دستگاه را چک کنید. خرابی آداپتور یا اتصال نادرست آن باعث از کار افتادن دکمه‌ها می شود. اگر مشکل برطرف نشد، برای تعمیر تلفن پاناسونیک با زود کمک تمای بگیرید.

نحوه تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک

باید بگوییم که در اکثر موارد امکان تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک وجود ندارد و تنها راه برای رفع ایراد، تعویض صفحه کلید است. مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی صفحه کلیدهای تلفن به گونه ای است که تمامی دکمه ها به هم متصل هستند و بنابراین حتی در صورتی که تنها یکی از دکمه ها خراب شده باشد تنها راه تعمیر تلفن پاناسونیک این است که کل دکمه ها تعویض شوند.

در زیر کلیدهای تلفن پاناسونیک ذغالی وجود دارد که فشار وارد شده را به برد اصلی دستگاه انتقال می دهد. تمام شدن این ذغال یا از کار افتادن آن در طول زمان موجب سفت شدن دکمه ها یا عمل نکردن آنها می شود.

در این گونه موارد برای رفع ایراد تکنسین ابتدا طلق زیر دکمه ها را برداشته و یک ذغال نو را جایگزین ذغال قبلی می کند. در این روش نکته حائز اهمیت این است که طلق مدل های مختلف تلفن پاناسونیک با یکدیگر متفاوت بوده و در هنگام تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک باید صرفا از طلق مخصوص به همان مدل استفاده شود.

دفترچه راهنمای تلفن پاناسونیک به صورت جامع در انواع مدل های تلفن پاناسونیک

تعویض صفحه کلید تلفن پاناسونیک

مراحل کلی تعویض صفحه کلید تلفن پاناسونیک به شرح زیر است:

تعویض صفحه کلید تلفن پاناسونیک

  • ابتدا تکنسین با استفاده از ابزارآلات ویژه تلفن را باز می کند.

  • طراحی تلفن ها به گونه ای است که گرد و خاک و آلودگی به آنها وارد می شود. بنابراین در مرحله بعدی تعویض و تعمیر صفحه کلید تلفن پاناسونیک، تکنسین با استفاده از الکل شروع به تمیز کردن اجزای داخلی تلفن می کند تا آلودگی تم

  • ام بخش ها به صورت کامل از بین برود. الکل مورد استفاده در این مرحله باید 91 درصد باشد تا به اجزای دستگاه آسیبی وارد نشود.

  • حال نوبت به جدا کردن باتری از محفظه پشتی تلفن می رسد که این کار نیز با ابزار مخصوص انجام می شود.

  • پس از بیرون آوردن باتری تکنسین با دقت قاب پشتی دستگاه را نیز از قاب جلویی جدا می کند.

  • سپس نوبت به جدا کردن برد اصلی می رسد که این مرحله نیز باید با نهایت دقت انجام شود.

  • حال دسترسی به ذغال و طلق راحت شده و تکنسین می تواند آنها را با ذغال و طلق جدید جایگرین کند.

  • در ادامه تعویض و تعمیر دکمه صفحه کلید تلفن پاناسونیک باید برد و باتری در جای خود قرار گرفته و در نهایت عملکرد کلیدها بررسی شود.

دلایل خرابی صفحه کلید تلفن پاناسونیک

یکی از اصلی‌ترین دلایل خرابی صفحه کلید تلفن پاناسونیک، استهلاک ناشی از استفاده مکرر است. صفحه کلید به‌عنوان اولین نقطه تماس برای برقراری تماس، روزانه چندین بار فشار داده می‌شود. با گذشت زمان و فشردن مکرر دکمه‌ها، مواد رسانا که زیر کلیدها قرار دارند، فرسوده می‌شوند و این فرسودگی باعث اختلال در شماره‌گیری می شود.

دلیل دیگری که به خرابی صفحه کلید منجر می شود، سفت شدن دکمه‌ها به دلیل تجمع چربی، گرد و غبار و زباله در شیارهای آن‌هاست. این آلودگی‌ها به تدریج باعث ایجاد مشکلات حرکتی برای دکمه‌ها می‌شوند و کار با آن‌ها را دشوار می‌کنند. علاوه بر این، شرایط محیطی نیز  تأثیرگذار است؛ مثلاً رطوبت و دماهای شدید به عملکرد کلیدها آسیب می رسانند. به‌منظور جلوگیری از این مشکلات، نگهداری منظم و تمیز کردن صفحه کلید کمک‌کننده است.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران