شماره ننداختن تلفن پاناسونیک یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است شما را کلافه کند. در هنگام بروز این مشکل شما قادر به مشاهده شماره تلفن مخاطبی که با شما تماس می گیرد، نخواهید بود. برای اینکه بتوانید این اختلال را در تلفن بررسی کرده و برطرف کنید، باید با دلایل ایجاد این مشکل آشنا شوید. در این مبحث قصد داریم به دلایل بروز مشکل فعال نبودن کالر آیدی تلفن و راه حل رفع آن اشاره کنیم. همچنین بهتر است یادآوری کنیم در صورت بروز مشکل های حاد بهتر است با بخش تعمیر تلفن پاناسونیک تماس حاصل نمایید.

فعال نبودن کالر آیدی تلفن

کالر آیدی تلفن پاناسونیک چه کاربردی دارد؟

امروزه یکی از امکانات ضروری و کاربردی که در تلفن پاناسونیک به کار رفته، کالر آیدی است. کالرآیدی در زمانی که تلفن شروع به زنگ خوردن می کند، قادر است کلیه اطلاعات مخاطب را در اختیار شما قرار دهد. این اطلاعات شامل شماره تلفن فرد تماس گیرنده، تاریخ و ساعت برقراری تماس است.

این تکنولوژی که طی سالیان اخیر رواج زیادی پیدا کرده، تقریبا توسط تمام کاربران استفاده می شود. به این ترتیب لازم است با فعال کردن آن و یا مشکلات مربوط به آن آشنا شوید تا در مواقع ایجاد اختلال، عملکرد صحیحی داشته باشید..

شماره ننداختن تلفن پاناسونیک

دلایل اصلی شماره ننداختن تلفن پاناسونیک

در این بخش قصد داریم شما را با دلایل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک آشنا کنیم. در صورتی که مشکل حل نشد با کارشناسان ما در  واحد تعمیر تلفن بی سیم تماس بگیرید.

1.عدم پشتیبانی از کالر آیدی توسط خطوط منطقه

در گذشته و زمانی که کالر آیدی به تازگی رواج پیدا کرده بود، کاربران باید پیش از تهیه این تلفن به مخابرات منطقه خود مراجعه کرده و استعلام پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از کالر آیدی در منطقه سکونت را دریافت می کردند.

به مرور زمان و با افزایش این قابلیت در کشور، امروزه اغلب خطوط و مناطق می توانند از این ویژگی پشتیبانی کنند. به این ترتیب اگر تلفن پاناسونیک خریداری کرده و کالر آیدی را روی آن به درستی فعال کنید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

2. غیر فعال شدن قابلیت Caller ID روی تلفن پاناسونیک

ممکن است دلیل دیگری که باعث شماره ننداختن تلفن پاناسونیک می شود، مربوط به فعال نبودن کالر آیدی تلفن باشد. به این ترتیب در صورتی که از پشتیبانی این امکان توسط خط تلفن خود اطمینان حاصل کردید، لازم است به تنظیمات گوشی خود وارد شده و مشکل را برطرف کنید. چنانچه از این موضوع اطلاعات کافی ندارید، می توانید از کارشناسانی که در نمایندگی پاناسونیک فعالیت می کنند، درخواست کمک کنید.

آموزش فعال سازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک

در صورتی که برای رفع مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک، اقدام به فعال سازی Caller ID تلفن می کنید، باید از طریق مراحل زیر کار را دنبال نمایید.

  • ابتدا اقدام به انتخاب دکمه Menu کرده و آن را فشار دهید.

  • سپس دکمه # را بزنید و اقدام به وارد کردن عدد 162 در تلفن نمایید.

  • حالا از طریق کلید های بالا و پایین، به گزینه های On و Off دسترسی پیدا می کنید و می توانید با کمک آن ها اقدام به فعال یا غیر فعال سازی کالر آیدی نمایید.

شماره ننداختن تلفن پاناسونیک

  • در این مرحله پس از انتخاب گزینه مورد نظر، اقدام به ذخیره سازی تغییرات با کمک دکمه Save نمایید.

  • پس از آن باید گزینه Handset را بزنید تا کالر آیدی روی نمایشگر تنظیم شود و یا گزینه Base unit را انتخاب کنید تا کالر آیدی روی نمایشگر پایه تنظیم گردد.

  • در نهایت دکمه Off را در تلفن پاناسونیک انتخاب کنید تا عملیات به اتمام برسد و از تنظیمات خارج شود.

شماره ننداختن تلفن پاناسونیک

فعال کردن کالر آیدی در تلفن سانترال پاناسونیک

یکی از کاربردی ترین تلفن ها که در شرکت ها و سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، گوشی های پاناسونیک بوده که با آن به راه اندازی خطوط سانترال می پردازند. در صورتی که با شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در سازمان ها و شرکت ها روبرو شدید، باید تنظیمات سانترال را در دستگاه مخصوص انجام دهید.

به همین منظور لازم است با خرید یک کارت کالر آیدی و نصب و تنظیم آن روی دستگاه سانترال، مشکل را رفع کنید. پس از آن توصیه می شود اقدام به کنترل تنظیمات FSK  و DTMF کرده و وضعیت خطوط را مورد بررسی قرار دهید. لازم است اشاره کنیم که این فرآیند در سانترال های کم ظرفیت و پر ظرفیت به شکل های مختلفی انجام می گردد.

بیشتر بخوانیم: خدمات نصب و راه اندازی سانترال

نحوه اعمال تغییرات در سانترال های کم ظرفیت

به منظور رفع مشکل فعال نبودن کالر آیدی تلفن سانترال کم ظرفیت پاناسونیک لازم است با گوشی مدیریتی به قسمت تنظیمات وارد شوید. سپس به وسیله جک 01 به تغییر دادن کد 910 بپردازید. به همین منظور اقدام به زدن دکمه Program در تلفن کرده و پس از آن ستاره * را زده و مربع # را فشار دهید.

حالا اقدام به وارد کردن رمز عبور دستگاه کرده که اغلب کاربران 1234 را برای آن انتخاب می کنند. سپس کد 910 را وارد کرده تا حالت از DTMF به FSK و بالعکس تبدیل شود. در نهایت با کمک دکمه Store تمام تغییرات تنظیمات تلفن را ذخیره سازی نمایید.

فعال نبودن کالر آیدی سانترال پاناسونیک

نحوه اعمال تغییرات در سانترال های پر ظرفیت

به منظور رفع مشکل شماره ننداختن تلفن پاناسونیک در سانترال های پر ظرفیت باید از اتصال یک کامپیوتر به سانترال و از طریق نرم افزار UPCMC کمک بگیرید. پس از اتصال لازم است از قسمت Slot به Properties وارد شوید و اقدام به تغییر وضعیت خطوط خود نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران