ریکاوری بکاپ مالی و بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

ریکاوری و بکاپ گیری مالی یکی از ضروری ترین نیازهایی است که هر شرکت مالی و حسابداری باید انجام دهد. اطلاعات مهم و ضروری در هر لحظه امکان حذف شدن دارند . اگر ریکاوری بک آپ به درستی انجام شود اطلاعات حفظ و نگهداری می شوند . متخصصین ما در زود کمک  کار ریکاوری بک اپ مالی را به نحو احسن انجام می دهند.

آیا تا به حال اطلاعات کلیدی و مهم خود در برنامه حسابداری را از دست داده اید؟ آیا می دانید ریکاوری بک آپ مالی یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید انجام دهید؟ ما در این مقاله قصد داریم روش ریکاوری بکاپ مالی و بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری را به شما آموزش دهیم.پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ریکاوری بکاپ مالی

چرا ریکاوری  بکاپ مالی اهمیت دارد؟

ممکن است ساعتها صرف انجام محساسباتی در برنامه های  مختلف حسابداری همچون هلو بوده اید و فراموش کردید که از آن اطلاعات بکآپ بگیرید. ناگهان برق دچار نوسان، قطعی و یا اتصال شده و تمام اطلاعات پاک می شوند. در نهایت تمام زحمتهای شما به هدر می رود. در این شرایط کارشناسان بازیابی اطلاعات زودکمک به کمک شما می آیند. 

ثبت درخواست آنلاین زودکمک

چه عواملی باعث از دست رفتن و پاک شدن اطلاعات مالی می شود؟

سیستم های مالی و حسابداری ممکن است به طور دائم در معرض پاک شدن اطلاعات قرار گیرند. . اما چه عوامل مهمی ممکن است باعث پریدن  ناگهانی اطلاعات شوند؟ 4 عامل اصلی وجود دارند که باعث از دست رفتن اطلاعات مالی می شوند:

  • وارد شدن آسیب فیزیکی به هارد

  • ویروسی شدن سیستم

  • نوسان و اتصالات برق

  • اشتباه و خطای انسان

  • هارد فرمت شده باشد

  • حمله های سایبری

  • پس از نصب ویندوز

آموزش نصب ویندوز ۱۱ ، به صورت ایمن 

راهکار های جلوگیری از، از بین رفتن اطلاعات برنامه حسابداری 

1. جلوگیری از وارد شدن آسیب فیزیکی به هارد

وارد آمدن آسیب فیزیکی به هارد می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. از جمله این عوامل عبارتند از نوسانات برق، نفوذ آب، وارد شدن ضربه و فشار و یا سقوط. در این حالت امکان وارد آمدن آسیب به تمام هارد و یا قسمتی از آن وجود دارد. بعلاوه وقوع سوانح طبیعی از جمله سیل، زلزله، تصادف باعث وارد آمدن فشار و ضربه به هارد دیسک شده، اطلاعات را پاک می کند.

2. جلوگیری از ویروسی شدن سیستم برای ریکاوری بک آپ مالی

مورد دومی که موجب از دست رفتن اطلاعات می شود، ویروسی شدن سیستم های مالی و یا هارد است . برای رفع این مشکل باید سیستم و هارد از هرگونه ویروس پاکسازی شود. یکی از روش های جلوگیری از نفوذ ویروس به داخل سیستم، نصب آنتی ویروس است.

✔ آموزش بازیابی اطلاعات سرور (Server Data Recovery)

3. جلوگیری ازنوسان و اتصالات برق برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

عامل دیگری که منجر به پاک شدن اطلاعات مالی و حسابداری می شود، نوسانات برق است . نوسانات برق همچون قطع و وصل شدن برق می تواند باعث پاک شدن اطلاعات مالی در نرم افزارهای حسابداری و مالی شود.

از طرفی این نوسانات و اتصالات و یا قطع و وصل شدن برق هیچ گاه قابل پیشبینی نیست. بنابراین، همواره برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری باید از اطلاعات بک آپ تهیه شود.

4. جلوگیری از خطای انسانی برای ریکاوری بک آپ مالی

عامل مهم دیگر که منجر به حذف تصادفی داده های مالی می شود، خطای انسانی است. افراد ممکن است به اشتباه  و به صورت تصادفی اطلاعات اشتباهی را وارد کرده و با عدم اثدام به پشتیبان گیری و عدم استفاده از اقدامات امنیتی باعث حذف اطلاعات ضروری و مهم مالی شوند.

5. مراقبتهای بعد از فرمت کردن هارد برای ریکاوری بک آپ مالی

عامل بعدی که باعث از دست رفتن اطلاعات حسابداری می شود، فرمت کردن هارد است. در این حالت تمامی داده ها و اطلاعات موجود در هارد پاک شده ولی در حافظه آن باقی می مانند. برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری باید با استفاده از به نرم افزارهای تخصصی نیاز است.

خوندن جلوگیری از ارور فرمت اجباری هارد ، خیلی می تونه برات مفید و کاربردی باشه دوست من (:

6. انجام مراقبتها بعد از نصب مجدد ویندوز برای ریکاوری بک آپ مالی

عامل مهم و متداول دیگری که منجر به پاک شدن اطلاعات حسابداری می شود، نصب مجدد ویندوز است. همچون فرمت کرد هارد سیستم های کامپیوتری، نصب مجدد ویندوز باعث پاک شدن داده های موجود در سیستم می شود. از این رو برای بازیابی اطلاعات حسابداری باید از نرم افزارهای  تخصصی ویژه استفاده کرد.

7. محافظت برای بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری

آخرین عامل مهمی که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم پاک شدن اطلاعات مالی به واسطه حملات سایبری است. هک کردن اطلاعات، رمزگذاری اطلاعات، و استفاده از نرم افزارهای مخرب همچون منجر به پاک شدن اطلاعات  مالی و حسابداری می شوند.

8. نحوه ریکاوری بک آپ مالی

برای  بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری باید ابتدا بررسی کنید که آیا تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسک از دست رفته اند و یا فقط اطلاعات موجود در برنامه های حسابداری پاک شده اند.

اول هارد دیسک خود را بررسی و چک کرده و مطمئن شوید، هارد دیسک سالم است و مشکلی آن را تهدید نمی کند. از جمله نشانه ها و مواردی که نشان می دهد هارد دیسک دچار مشکل شده است عدم توانایی در خواندن تند و یا وجود صداهایی داخل آن است.

پس از بررسی این موارد و عدم وجود مشکل می توانید مطمئن شوید که اطلاعات فقط از برنامه های مالی پاک شده اند. با توجه به نوع، دلیل و میزان آسیب وارد شده به هارد بهترین و مناسب ترین روش برای رفع خرابی هارد دیسک انتخاب می شود.

در مرحله دوم ، انتخاب نوع برنامه مالی صورت می گیرد . نرم افزارهای حسابداری مختلفی وجود دارد که روش های بازیابی پک آپ اطلاعات در هرکدام از این برنامه ها به صورت متفاوتی صورت می گیرد. یکی از متداولترین این نرم افزارها نرم افزار هلو است.  با توجه به نرم افزار مورد نظر اقدام به بازیابی اطلاعات برنامه حسابداری نمایید. برای ریکاوری بک آپ مالی باید از اطلاعات موجود یک نسخه پشتیبان گیری انجام دهید.

🔄 ریکاوری مرورگر وب

بازیابی بکاپ مالی حسابداری

ریکاوری  بک آپ مالی در زود کمک

نرم افزارهای  مختلف حسابداری همچون محک، هلو، و پاتریس به روش های مختلفی برای بازیابی بک آپ اطلاعات مالی نیاز دارند. اما  دو اقدام برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات و بازیابی اطلاعات حسابداری در تمام نرم افزارها و برنامه های مالی لازم و ضروری است.

  1. پشتیبان گیری متداوم

  2. مشاوره

ریکاوری بک آپ مالی کاری بسیار حساس است که به تخصص زیادی نیاز دارد . متخصصین ما در زود کمک برای ریکاوری بک آپ مالی  با به کارگیری نرم افزارها و تجهیزات حرفه ای و پیشرفته نه تنها قادر به محافظت و پشتیبان گیری مدام از سیستم ها هستند، بلکه درصورت نیاز می توانند در این زمینه خدمات مشاوره و آموزش ارائه دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران