بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار

در حال حاضر یکی از مشکلات مهمی که کاربران اینترنت با آن مواجه می شوند، ویروس های باج افزار هستند. این ویروس ها به سیستم وارد شده و فایل ها را رمزنگاری می کنند. سپس عملکرد سیستم مختل شده و به منظور بازگرداندن سیستم به حالت اولیه از کاربر درخواست مبالغی می کنند. در این شرایط کاربران برای بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار و حذف ویروس باید اقداماتی را انجام دهند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه بازیابی فایل های قفل شده توسط باج افزار، ما را در ادامه دنبال کنید.

بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار

باج افزار چیست؟

به منظور بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار لازم است کمی بیشتر راجع به باج افزار یا Ransomware بدانیم. برخی از هکر ها با کمک برنامه نویسی اقدام به تولید ویروس های خاصی کرده و سیستم های کامپیوتری کاربران را آلوده می کنند.

در این شرایط تمام فایل های موجود در کامپیوتر قفل شده و رمزگذاری می شوند و کاربران اجازه دسترسی به آن ها را ندارند. سپس هکرها از قربانیان درخواست باج می کنند تا امکان دسترسی به فایل های کامپیوتری برای آن ها فراهم شود.

نحوه عملکرد باج افزار چگونه است؟

شما لازم است برای بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار، با نوع عملکرد باج افزار آشنا باشید. ویروس های باج افزار بسیار قدرتمند و مخرب بوده و پس از اینکه به سیستم قربانیان وارد شدند و فایل های آن ها را آلوده کردند، سیستم کامپیوتری آن ها را به طور کامل از کار می اندازند.

زمانی که سیستم آلوده شد، پیغامی نمایش داده می شود که به کاربر اطلاع می دهد فایل ها و سیستم باز نخواهند شد. همچنین در ادامه لینکی را در اختیار کاربر قرار می دهند که در صورتی که کاربر مایل است سیستم خود را به حالت قبل بازگرداند، از طریق لینک مبلغی را پرداخت کند.

باج افزار ها نوع دیگری نیز دارند که قادرند سرورهای مرتبط به یکدیگر و متصل به شبکه را آلوده کنند. این باج افزار ها بسیار خطرناک و مخرب بوده و با ورود به یکی از سیستم ها می توانند تمام کامپیوتر های مجموعه را آلوده کنند و در عملکرد سازمان ها و شرکت ها اختلال ایجاد کنند. در این نوع، بازیابی فایل های قفل شده توسط باج افزار بسیار دشوار و اغلب امکان ناپذیر است.

ویروس باج افزار چگونه وارد سیستم می شود؟

به منظور بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار، باید بدانید که این باج افزار ها چگونه به سیستم شما راه می یابند. یکی از نکاتی که برای ورود باج افزار به سیستم اهمیت دارد، اتصال سیستم به اینترنت است. در واقع این ویروس ها را می توان در سیستم هایی پیدا کرد که امکان کنترل از راه دور را داشته باشند.

یکی از راه های ورود باج افزار، از طریق ایمیل های ناشناس و ارسال یک فایل پیوست برای کاربر اتفاق می افتد. در واقع زمانی که کاربر فایل را اجرا می کند، ویروس به سیستم نفوذ کرده و تمام اطلاعات را رمز نگاری می کند. روش های دیگری نیز برای ورود باج افزار ها به سیستم وجود دارد که از قرار زیر هستند:

  • زمانی که در شبکه های اجتماعی یا سایت های مختلف روی لینک های ناشناس کلیک می کنید.

  • ورود به سایت های خطرناک و مستهجن که دارای محتوای مشکوک هستند.

  • هنگامی که فایل های آلوده به ویروس را اجرا می کنید.

  • با اجرا کردن ماکرو های ویروسی در اسناد برنامه هایی از قبیل واژه پردازها و غیره.

  • زمانی که از دستگاه های جانبی از قبیل فلش و هارد اکسترنال استفاده می کنید.

برای تعمیر لپ تاپ در کوتاه ترین زمان با ما تماس بگیرید.

بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار

ابتدا به منظور حذف باج افزار و بازیابی اطلاعات ویروس باج افزار باید سیستم خود را یک اسکن کامل کرده و یک Solution امنیتی خوب اجرا کنید. در این مراحل کاملا پیش بینی شده و با احتیاط حرکت کنید تا بتوانید اطلاعات مهم خود را حفظ کنید. بنابراین از هر گونه عجله و گرفتن تصمیمات آنی خودداری نمایید.

ممکن است شما مبلغ درخواست شده هکر ها را پرداخت کنید، اما همچنان امکان دسترسی به اطلاعات سیستم برای شما فراهم نباشد. پس توصیه می شود از پرداخت هر گونه باج به آن ها بپرهیزید. در صورتی که پیش از آلوده شدن سیستم، از آن بکاپ تهیه کرده اید، می تواند در برطرف کردن مشکل شما را کمک کند.

اما پیشنهاد مهم این است که پیش از هر گونه اقدام، با متخصصانی که در زمینه فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات دارای تخصص و مهارت هستند، مشورت کنید. در صورتی که با افراد مجرب مشکل خود را مطرح کنید، می توانید سریع تر به بازیابی فایل های قفل شده توسط باج افزار ها بپردازید. همچنین می توانید برای دریافت خدمات تعمیرات هارد با شماره های اعلام شده در سایت زودکمک تماس حاصل نمایید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران