رم گوشی یک حافظه موقت است که اطلاعات گوشی را به طور موقت ذخیره می کند. این ویژگی به شما امکان می دهد که برنامه های بیشتری را در پس زمینه باز نگه دارید بدون آنکه نیاز باشد برنامه قبلی را ببندید. زمانی که شما برنامه ای را در گوشی باز می کنید این برنامه وارد حافظه رم می شود و هر چقدر مقدار حافظه رم بیشتر باشد گوشی قادر است برنامه های باز بیشتری داشته باشد. در صورت نیاز به تعمیر گوشی موبایل در محل با گارانتی معتبر با زود کمک تماس بگیرید. در این مقاله ما راه کار های افزایش رم در گوشی را بیان می کنیم.

افزایش حافظه گوشی

افزایش رم در گوشی با استفاده از رم مجازی

اکثر کاربران کلمه رم مجازی در لپ تاپ و کامپیوتر را شنیده اند اما شاید برای شما هم جالب باشد که این قابلیت در گوشی های هوشمند نیز وجود دارد. استفاده از رم مجازی باعث می شود که عملکرد گوشی شما روان تر شود و شما بتوانید از برنامه های بیشتری به صورت هم زمان استفاده کنید. این قابلیت برای گوشی هایی با رم 4 یا 6 کاربرد بیشتری دارد که نیاز به افزایش رم در گوشی دارند زیرا گوشی های 8 تا 12 به صورت پیش فرض رم کافی برای انجام هر کاری را دارند.

مشاوره آنلاین زود کمک

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

شرکت سامسونگ اخیراً قابلیت RAM PLUS را برای افزایش حافظه گوشی های خود اضافه کرده است. از این طریق شما می توانید 2 ، 4 ، 6 یا 8 گیگابایت رم مجازی را به گوشی خود اضافه کنید. برای افزایش رم در گوشی از طریق این قابلیت کافی است:

  • به Settings گوشی خود بروید.

  • سپس به قسمت Battery and device care مراجعه کنید.

  • گزینه Memory را بزنید.

رم مجازی در گوشی

  • در نهایت گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان رم مورد نظر را انتخاب کنید. (توجه کنید با انجام این عملیات این مقداری از حافظه گوشی شما استفاده می شود)

اینو بخون حتما به کارت میاد: نمایندگی موبایل سامسونگ با پشتیبانی زودکمک

راهنمای فعالسازی رم مجازی در گوشی های شیائومی

در گوشی های شیائومی قابلیت Memory Extention کمک می کند تا بخشی از فضای ذخیره سازی گوشی را به رم مجازی اختصاص دهیم. در ابتدا فقط تا 1 گیگابایت امکان افزایش رم در گوشی وجود داشت اما نسخه های جدید تا 5 گیگابایت نیز گنجایش دارند. برای فعالسازی رم مجازی در گوشی شیائومی ابتدا سیستم عامل گوشی را به جدیدترین نسخه به روز رسانی کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی خود بروید.

  • سپس Additional Settings را انتخاب کنید.

  • در زیر آن گزینه Memory Extension را مشاهده می‌کنید.

  • این گزینه را فعال کنید.

رم مجازی در گوشی

  • در نهایت سیستم به صورت خودکار رم مجازی را به رم اصلی اختصاص می‌دهد.

نکته: اگر گزینه Memory Extension را در Additional Settings نمی‌بینید. به این معنا  است که دستگاه شما این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه مطلب روش های افزایش رم در گوشی به صورت مجازی را بیان می کنیم.

افزایش رم گوشی با Micro Sd

ساده ترین راه برای افزایش حافظه گوشی استفاده از تنظیمات خود گوشی و فعال کردن رم مجازی است که در بالا توضیح دادیم. روش دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از SD card نیز برای افزایش رم در گوشی استفاده کنید. اما این روش نیاز به روت کردن گوشی و تخصص دارد و برای همه توصیه نمی شود. با این حال کارت میکرو اس دی یکی از روش های راحت و ساده برای افزایش رم در گوشی است که فقط گوشی های اندرویدی روت شده می توانند از این روش استفاده کنند. موارد مورد نیاز برای این کار:

  • عدد تبلت یا گوشی اندرویدی

  •  کارت میکرو اس دی

  • کارت خوان اس دی

  • یک رایانه شخصی با ویندوز

هر چقدر کارت میکرو اس دی با کیفیت تری بخرید، به نتایج بهتری خواهید رسید. کارت میکرو اس دی کلاس 4 یکی از با کیفیت ترین کارت های میکرو اس دی موجود است. توجه داشته باشید که این روش ممکن است امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد و به هیچ وجه برای کاربران مبتدی توصیه نمی شود. در واقع در صورت انجام این روش باید دانش کافی از مفاهیمی مانند پشتیبانی گوشی از Swapping و موارد این‌چنینی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه فعال سازی سنسور اثر انگشت یا fingerprint در گوشی های موبایل

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در گوشی های اندروید و آیفون و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران