برای وصل کردن تلفن ثابت به موبایل روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. با وصل کردن تلفن ثابت به موبایل کاربر قادر خواهد بود تمام تماس های ورودی به تلفن ثابت را روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده و در صورت تمایل به آنها پاسخ دهد. فرآیند اتصال تلفن ثابت به موبایل که اصطلاحا به عنوان دایورت کردن نیز نامیده می شود در زمان هایی که به دلایلی مجبور به ترک منزل یا محل کار خود هستید و نمی خواهید تماس های ورودی به تلفن ثابت آن محل را از دست دهید بسیار کارآمد است. چنانچه در هریک از قسمت های دایورت تلفن ثابت روی موبایل با مشکل مواجه شدید می توانید با مرکز زودکمک تماس گرفته و از تکنسین های تعمیر موبایل این مرکز برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

نحوه وصل کردن تلفن ثابت به موبایل همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل

برای وصل کردن تلفن ثابت به موبایل تفاوتی ندارد که اپراتور ارائه دهنده خدمات موبایل شما کدام اپراتور باشد. در واقع برای اتصال تلفن ثابت به موبایل کافی است که تلفن شما به سیستم تن مجهز باشد. برای دایورت تلفن ثابت روی موبایل کافی است طبق روش زیر پیش بروید:

  • ابتدا گوشی تلفن ثابت را برداشته و کد *21* را با استفاده از آن شماره گیری کنید.
  • در مرحله بعد باید شماره موبایلی که قصد انتقال تلفن ثابت به آن دارید را وارد کنید.
  • در نهایت دکمه # را فشار دهید.
  • در این مرحله از فرآیند اتصال از گوشی تلفن ثابت صدای متفاوتی نسبت به قبل شنیده خواهد شد که به معنی موفقیت آمیز بودن فرآیند دایورت است.
  • در صورتی که در پایان این مرحله صدای بوق تلفن تغییری نکرد احتمالا سرویس دایورت روی خط شما فعال نیست. برای فعال کردن سرویس انتقال خط لازم است با مراجعه به مرکز مخابرات منطقه خود، درخواست فعال سازی دایورت خط تلفن ثابت را پر کنید. توجه داشته باشید که فعال کردن این سرویس ممکن است برای برخی مناطق مخابراتی امکان پذیر نباشد.
  • روش دیگری که می توان برای دایورت کردن تلفن ثابت انجام داد این است که کد *57* را شماره گیری کنید. در این حالت به صورت خودکار سی ثانیه پس از اینکه تلفن ثابت شما زنگ بخورد تماس منتقل خواهد شد.

وصل کردن تلفن ثابت به موبایل

اتصال تلفن ثابت به موبایل در صورت مشغول بودن خط

گاهی اوقات ممکن است شما در محل کار یا منزل خود حضور داشته باشید اما نخواهید که هیچ یک از تماس های ورودی به تلفن ثابت را از دست بدهید. بدین منظور می توانید تنظیمات دایورت تلفن ثابت روی موبایل را به گونه ای انجام دهید که تنها در صورت مشغول بودن خط، تماس به یک خط تلفن همراه منتقل شود. برای وصل کردن تلفن ثابت به موبایل در این گونه شرایط می توانید از مسیر زیر پیش بروید:

  • گوشی تلفن ثابت مورد نظر خود را برداشته و کد * 43* را با آن شماره گیری نمایید.
  • شماره تلفن مورد نظر خود که می خواهید تماس ها به آن انتقال یابد را وارد کنید.
  • در این مرحله یک صدای بوق جدید می شنوید که به معنی فعال شدن سرویس دایورت تلفن ثابت است.
  • برای لغو این سرویس نیز کافی است گوشی تلفن ثابت را برداشته و کد #43#  را با آن شماره گیری نمایید.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

دایورت تلفن ثابت روی موبایل در صورت عدم پاسخگویی

یکی دیگر از مواردی که می تواند برای بسیاری افراد کارآمد باشد وصل کردن تلفن ثابت به موبایل در صورت عدم پاسخگویی است. بدین منظور کافی است مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • ابتدا با استفاده از گوشی که به خط تلفن ثابت وصل است کد *65* را شماره گیری نمایید.
  • در ادامه صبر کنید تا صدای بوق جدیدی از گوشی تلفن شنیده شود. این به معنی موفقیت آمیز بودن اتصال تلفن ثابت به موبایل است.
  • برای لغو این سرویس نیز کافی است کد #65# را شماره گیری نمایید.

اتصال تلفن ثابت به موبایل در صورت عدم پاسخگویی

با خوندن نحوه تقویت آنتن دهی گوشی همیشه در دسترس باش!

هزینه دایورت تلفن ثابت روی موبایل

یکی از سوالاتی که در هنگام وصل کردن تلفن ثابت به موبایل پرسیده می شود هزینه انجام این فرآیند است. درباره هزینه اتصال تلفن ثابت به موبایل باید بگوییم که این هزینه روی قبض تلفن خط انتقال دهنده اعمال می شود. در واقع در صورت دایورت تلفن ثابت روی موبایل شرایط بدین صورت است که شخص تماس گیرنده هزینه تماس معمولی را می دهد و ما به التفاوت هزینه تماس بر روی خط تلفن ثابتی که دایورت شده است اعمال می شود. به عنوان مثال چنانچه شما یک خط تلفن ثابت را روی یک شماره موبایل دایورت کرده باشید، هر زمان که فردی با خط تلفن ثابت شما تماس بگیرد هزینه برای تماس گیرنده همانند برقراری تماس با خط ثابت خواهد بود. اما همانطور که اطلاع دارید هزینه تماس از خط ثابت به موبایل بیشتر از خط ثابت به خط ثابت است. این اختلاف هزینه روی قبض شماره ثابتی که دایورت شده است اعمال می شود.

نحوه غیرفعال کردن اتصال تلفن ثابت به موبایل

در بسیاری از مواقع وصل کردن تلفن ثابت به موبایل امری همیشگی نبوده و فرد برای مدتی که دسترسی به خط تلفن ثابت ندارد یا قصد دارد از منزل یا محل کار خود خارج شود این سرویس را فعال می کند. بنابراین پس از دسترسی به تلفن ثابت ممکن است تمایل داشته باشد که اتصال تلفن ثابت به موبایل را لغو کند. بدین منظور می توان به روش زیر عمل کرد:

  • با استفاده از گوشی که به خط تلفن ثابت مورد نظر وصل است کد #21# را شماره گیری نمایید.
  •  پس از اینکه صدای بوق را شنیدید گوشی را قطع کرده و یک مرتبه دیگر آن را بردارید.
  • در این حالت باید صدای بوق معمولی و همیشگی را بشنوید. این به معنی غیرفعال شدن سرویس دایورت تلفن ثابت روی موبایل است.
  • یکی دیگر از کدهایی که می توانید برای غیرفعال کردن سرویس انتقال تماس استفاده کنید #57# است که مراحلی مشابه همان کد #21# دارد.

غیرفعال کردن اتصال تلفن ثابت به موبایل

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران