آیفون SE که با نام آیفون ۹ نیز شناخته می شود، با قیمتی ارزان تر از پرچمداران شرکت اپل برای رقابت با اندرویدی های میان رده در سال 2016 معرفی شد. تولید یک آیفون با صفحه نمایش کوچک، یکی از برنامه های اپل بود که برای جذب طرفداران قدیمی این شرکت و کسانی که هنوز عاشق آیفون های ۴ اینچی بودند، اجرایی شد. این گوشی میان رده اپل با پردازنده A13، سیستم عامل iOS 13 و دوربین ۱۲ مگاپیکسل و امکان فیلمبرداری 4K به بازار ارائه شده است. سخت افزار آیفون SE جدید شباهت زیادی به آیفون ۱۱ دارد و ظاهر آن بسیار شبیه به آیفون ۸ است. تمام امکانات مطلوب آیفون SE در قابی کوچک با ابعاد جمع و جور، وزنی مطلوب و همراه با باتری مناسب، در اختیارتان قرار می گیرد. این گوشی در واقع همان آیفون 5S است که از لحاظ سخت افزاری و دوربین قدرتمندتر شده است اما قیمت پایینی نیز دارد تا با رقبای میان رده اندرویدی رقابت کند. این گوشی ضد آب و گرد و غبار است و دارای استاندارد IP67 بوده و در برابر آب تا 1 متر به مدت 30 دقیقه مقاوم است.

ثبت سفارش آنلاین تعمیر آیفون SE

برای تعمیر آیفون SE به شکل تخصصی، زودکمک کنار شماست. با کلیک بر لینک و یا از طریق اپلیکیشن زودکمک، می توانید درخواست تعمیر آیفون SE را به صورت آنلاین ثبت کرده و منتظر تماس همکاران ما باشید. سرویس پذیرش و تحویل در محل دستگاه در شهرستان های تهران و کرج (رایگان) هم به شما این امکان را می دهد که بدون خروج از منزل، آیفون SE خود را توسط مجرب ترین تکنسین های تعمیرات موبایل، ترمیم کرده و مجددا از آن استفاده کنید.

تعمیر پذیری آیفون SE

مانند سایر آیفون های اپل، آیفون SE در چیده شدن قطعات سخت افزاری ظرافت خاصی دارد و این امر با توجه به کوچک بودن بدنه دستگاه در کنار کاهش تفکیک پذیری قطعات، درگیری و وابستگی آن ها را به یکدیگر بیشتر می کند. اما در مقابل، برخلاف اغلب آیفون های دیگر اپل، عموما تعمیر گوشی اپل SE نیاز به طی کردن مراحل طولانی و صرف زمان زیاد را ندارد و این امر به نوعی منجر به تسهیل تعمیر گوشی اپل SE اپل می شود. مرجع ifixit به میزان تعمیر پذیری این گوشی از 10 امتیاز ، امتیاز متوسط 6 را اختصاص داده است . اگر یک تعمیرکار نسبتا مجرب هستید، می توانید تعمیر گوشی اپل SE را انجام دهید، اما اگر هیچ تجربه ای در زمینه تعمیرات موبایل اپل ندارید، توصیه می کنیم به هیچ عنوان ریسک تعمیر گوشی اپل SE را نپذیرید و جهت جلوگیری از هرگونه آسیب به گوشی با کارشناسان زود کمک تماس حاصل فرمایید.

تعمیر گوشی اپل SE

متداولترین موارد تعمیر آیفون SE

تعمیر و تعویض دکمه هوم گوشی اپل SE

در مدل 2016 گوشی آیفون SE از دکمه فیزیکی هوم که دربر دارنده اسکنر اثر انگشت نیز هست، استفاده شده و همانطور که میدانید دکمه های فیزیکی در اثر فشرده شدن های مکرر در طول زمان و نفوذ آب و مایعات به داخل آن دچار مشکلات و خرابی می شوند ، در موارد مربوط به نفوذ گرد و غبار و استهلاک در اثر زیاد فشرده شدن ممکن است این دکمه قابل تعمیر باشد اما در باقی موارد تعویض این دکمه به همراه ماژول آن راه حال تعمیر آیفون SE خواهد بود.

تعویض نمایشگر آیفون SE

نمایشگر گوشی های هوشمند همیشه بالاترین نرخ خرابی در بین دیگر قطعات به کار رفته در تلفن های هوشمند را دارند ، چرا که این قطعه همیشه در معرض انواع آسیب ناشی از ضربه ، سقوط ، نفوذ آب و خراشیدگی قرار دارد. در صورت آسیب به گلس روی نمایشگر تعویض آن کم هزینه اما مستلزم ابزار مناسب و مهارت تعمیرکار است اما اگر آسیب وارد آمده به نمایشگر شدید باشد نیازمند تعویض کل مجموعه تاچ و ال سی دی خواهیم بود.

تعمیر دوربین آیفون SE

دوربین دستگاه نیز به خاطر اینکه در سطح بدنه قرار گرفته همراه جزو اولین قطعاتی است که به هنگام وارد آمدن ضربه و یا سقوط و آب زدگی دچار آسیب می شود ، یک سری از ایرادات مربوط به ماژول دوربین قابل تعمیر است اما در صورت وارد آمدن صدمات سنگین چاره ای جز تعویض آن وجود ندارد .

تعویض باتری آیفون SE

 گوشی های آیفون معمولا بیشتر از سایر برندها دچار مشکلات باتری و نگهداری شارژ می شوند ، از این رو معمولا تقاضا برای رفع مشکلات باتری در بین کاربران این برند جزء پرتقاضا ترین خدمات تعمیری موبایل می باشد ، به خاطر ساختار یک پارچه آیفون SE ، تعویض باتری آن باید توسط تعمیرکار انجام شود و به علت ساختار فشرده این گوشی پروسه تعویض باتری این مدل مقداری حساس و زمان بر می باشد. به شما پبشنهاد می کنیم مطالعه مقاله شارژ نشدن باتری موبایل اپل را از دست ندهید.

سایر موارد تعمیر موبایل آیفون SE

خرابی اسپیکر آیفون SE

 آیفون SE دارای دو اسپیکر می باشد که یکی به منظور انجام مکالمه در قسمت بالای گوشی و دیگری در قسمت پایین گوشی تعبیه شده اند. اسپیکر دوم (پایینی) در واقع همان اسپیکری است که صدای مدیا و بازی و... از آن پخش می شود ، عواملی مانند پخش صداهای بلند ، ضربه ، نفوذ گرد و غبار و مایعات معمولا علت اصلی مراجعه کاربران برای تعمیر و یا تعویض این قطعه می باشد.

خرابی سوکت شارژ آیفون SE

سوکت شارژ یا در مدل های جدید تر این گوشی، پورت لایتنینگ آیفون SE یکی از قطعاتی است که به علت کثرت استفاده معمولا در معرض استهلاک و خرابی قرار دارد ، همچنین عواملی مانند آسیب زدن کاربر به این پورت در اثر استفاده نادرست ، نفوذ آب و گرد وخاک به داخل معمولا از علل مهم وارد آمدن آسیب به سوکت شارژ آیفون SE می باشد ، خوشبختانه این سوکت در بیشتر مواقع قابل تعمیر و تعویض است اما مواردی نیز وجود دارد که به علت آسیب شدید ، برد متصل به سوکت شارژ نیز باید تعمیر و یا تعویض شود.

مشکل تاچ آیدی (Touch-ID) آیفون SE

 تاچ آیدی یک مکانیزم محافظتی جهت دریافت اثر انگشت کاربر برای باز کردن قفل دستگاه می باشد. دلایل متعددی می توانند منجر به از کار افتادن تاچ آیدی آیفون SE شوند. نفوذ آب به داخل گوشی و تماس آن با متعلقات دکمه هوم یکی از اصلی ترین این عوامل است. وارد شدن فشار و ضربه به موبایل نیز می تواند منجر به از کار افتادن یا بروز اختلال در عملکرد تاچ آیدی آیفون شود. در برخی موارد هم تعمیرات سخت افزاری ناشیانه می تواند منجر به ایجاد نقص در عملکرد تاچ آیدی آیفون های اپل از جمله آیفون SE شود . همچنین در برخی موارد نیز دیده شده که تاچ آیدی آیفون SE بنا به دلایل نامشخص دچار مشکل و اختلال در عملکرد می شود. بنابراین دلایل زیادی می توانند منجر به خرابی این قطعه شوند. بعضی از مشکلات مربوط به این قطعه ممکن است با انجام تعمیراتی برطرف شوند اما در بعضی از موارد نیز برای انجام تعمیر گوشی اپل SE ، تعویض این قطعه ضروریست. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در نمایندگی اپل در ارتباط باشید.

مشکل موتور ویبره آیفون SE

 موتور ویبره مسئول ایجاد لرزش برای انتقال اعلانات دستگاه به کاربر می باشد ، این قطعه کوچک ، پرکار و ظریف ممکن در اثر ضربه و یا استهلاک دچار خرابی و ایراد شود ، معمولا تعمیر و تعویض موتور ویبره سریع و کم هزینه می باشد.

مشکل دکمه تنظیم بلندی صدا و پاور آیفون SE

این دکمه های فیزیکی معمولا ساختار مقاومی در برابر فشرده شدن در دفعات زیاد و تحمل فشار دارند ، اما وارد آمدن ضربه شدید و نفوذ آب و گردوغبار میتواند عملکرد این دکمه ها را دچار ایراد کند ، به همین جهت در چنین مواردی تعمیر و تعویض این دکمه ها راه حل رفع مشکل خواهد بود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران