علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن یکی از چالش ‌هایی است که بسیاری از کاربران با آن در زندگی روزمره ‌شان روبرو می ‌شوند. این مسئله می ‌تواند نه تنها برای شما، بلکه برای اطرافیان هم مزاحمتی باشد. در این مقاله، به بررسی دقیق علل ایجاد صدا در زمان استفاده از خشک کن و ارائه راه‌ حل ‌هایی برای کاهش این نویز پرداخته ‌ایم. با تیم تعمیر لباسشویی زودکمک همراه باشید تا نکات و توصیه ‌های مهمی را برای بهبود تجربه شما با ماشین لباسشویی خود به اشتراک بگذاریم.

صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

علت صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

قبل از توضیح دلایل صدای لباسشویی هنگام خشک‌کن، مهم است که بدانیم که این صداها ممکن است ناشی از ویژگی ‌های عادی یا فنی دستگاه باشند. هر دستگاه لباسشویی ممکن است در طول استفاده صداهایی تولید کند که به نظر غیرعادی می ‌رسد، اما این ممکن است ناشی از عواملی مثل سرعت خشک‌کن یا حرکت قطعات داخلی باشد که در حالت عادی صدا تولید می‌ کنند. در ادامه دلایل صدای لباسشویی هنگام خشک کردن را با یکدیگر بررسی می نماییم.

  1. زیاد بودن حجم لباس ها

  2. تراز نبودن ماشین لباسشویی

  3. وجود اشیا داخل لباسشویی

  4. خرابی پمپ تخلیه

  5. خرابی بلبرینگ

  6. مشکل در کمک ها

  7. پارگی تسمه

مشاوره آنلاین زودکمک

1.مشکل زیاد بودن حجم لباس ‌ها در ماشین لباسشویی

زمانی که حجم لباس ‌ها در ماشین لباسشویی بیش از حد است، می‌ تواند باعث ایجاد صداهای ناخوشایندی در هنگام استفاده از خشک‌کن شود. هر مدل لباسشویی دارای حداکثر ظرفیت مشخصی است که باید رعایت شود. برای جلوگیری از این مشکل، لباس ‌ها را به طور متناسب در دستگاه قرار دهید و از پر کردن بیش از حد دیگچه خودداری نمایید.

راه ‌حل ‌ها :

  • لباس ‌ها را به طور مساوی در دیگچه پخش کنید تا وزن بهینه ‌ای برای دستگاه فراهم شود و صداهای زیادی تولید نشود.

  • لباس ‌ها را تا حدی در دیگچه بریزید که به اندازه ‌ی یک وجب دست، جای خالی باقی بماند. این کار باعث کاهش فشار بر دستگاه و بهبود عملکرد آن می‌ شود.

  • قبل از شروع عملیات شستشو، لباس ‌ها را بر اساس جنس و ضخامت آنها مرتب کنید. این کار باعث جلوگیری از تعمیرات مکرر و افزایش عمر مفید دستگاه می ‌شود.

مشاوره آنلاین زودکمک

دلایل اصلی ایجاد سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی

2.تراز کردن ماشین لباسشویی برای کاهش صدای نامطلوب

یکی دیگر از دلایل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن تراز نبودن لباسشویی است. برای رفع این مشکل، حتماً اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی به طور کامل تراز شده است. مراحل زیر می‌ توانند به شما کمک کنند.

راه حل ها :

  • ماشین لباسشویی دارای پایه‌ های قابل تنظیم است. برای تراز کردن، هر پایه را به ارتفاع مناسب تنظیم کنید.

  • مهره قفل را زیر بدنه ‌ی ماشین لباسشویی محکم کنید تا پایه ‌ها نچرخد.

  • بعد از تنظیم پایه ‌ها، با دست کمی به دستگاه فشار دهید تا مطمئن شوید که استوار است و هیچ حس لغزش وجود ندارد.

  • در صورت احساس هرگونه لغزش یا نامناسبی، پایه ‌ها را دوباره تنظیم کنید و مطمئن شوید که همه پایه‌ ها به درستی قفل شده ‌اند.

  • اگر با وجود تنظیم پایه ‌ها، ماشین لباسشویی هنوز تراز نبود، سطح کف اتاق را بررسی کنید؛ اطمینان حاصل کنید که سطحی که ماشین لباسشویی روی آن نصب شده است، صاف و مناسب است.

صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن

3.تاثیر اشیاء بر صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کردن

از دیگر عوامل صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن وجود وسایل اضافی در درون ماشین لباسشویی می باشد. انتخاب نادرست لباس ‌هایی که وارد ماشین لباسشویی می ‌شوند، اهمیت بسیاری دارد. گاهی اوقات به دلیل بی ‌دقتی، ممکن است کمربند یا سگک را در لباس ‌ها جا بگذارید.

این اشیاء فلزی یا هر شی دیگر نه تنها بر عملکرد دستگاه اثر می‌ گذارند و طول عمر آن را کاهش می‌ دهند، بلکه باعث صدای نامناسب در هنگام استفاده از خشک‌ کن می‌ شوند. این اشیاء می ‌توانند به دیواره ‌ها و قسمت‌ های داخلی دیگ و لباسشویی برخورد کنند و صداهایی مانند تق تق، جیر جیر و لرزش را ایجاد کنند.

پیشگیری از تاثیر اشیاء بر صدای لباسشویی هنگام خشک کردن لباس

  • جیب‌ های لباس ‌ها را بررسی کرده و تمام اشیاء فلزی مانند سکه، کلید، سگک، کمربند و دکمه‌ های شل را حذف کنید.

  • لباس‌های دارای زیپ را ببندید تا دندانه ‌های زیپ به دیگ و سایر لباس‌ها گیر نیفتند.

  • لباس ‌هایی که از تزئینات فلزی مانند منجوق و نگین برخوردار هستند را جداگانه بشویید یا در داخل کیسه توری قرار دهید.

مشاوره آنلاین زودکمکنقش هوش مصنوعی در لباسشویی

4.خرابی پمپ تخلیه و اثرات آن بر صدای ماشین لباسشویی هنگام آبگیری

خرابی در پمپ تخلیه می ‌تواند به مشکلات جدی در ماشین لباسشویی منجر شود، از جمله صدای زیاد هنگام خشک کردن لباس ‌ها. پمپ تخلیه برای خروج آب از دستگاه استفاده می‌ شود و نقص در آن می‌ تواند منجر به مسدود شدن یا خرابی آن شود.

زمانی که پمپ خراب یا مسدود می‌ شود، خروج آب با مشکل مواجه می‌ شود و پمپ برای انجام وظایفش با فشار بیشتری کار می ‌کند، که باعث اختلال در تعادل دستگاه و تولید صدای غیر عادی می ‌شود. برای بررسی و تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

راه حل ها :

  • ابتدا پنل جلویی دستگاه را باز کنید و آن را از دستگاه بردارید.

  • محل نصب پمپ تخلیه را در دستگاه پیدا کنید و ماشین لباسشویی را به کار بیاندازید.

  • دقت کنید که آیا پمپ تخلیه صدای اضافه‌ای دارد یا خیر. اگر متوجه شدید که صدای پمپ بیش از حد نرمال است:

  • دستگاه را خاموش کرده و از برق بیرون بکشید تا ایمنی را اطمینان دهید.

  • پمپ را از جای خود خارج کرده و پروانه‌ی آن را به دقت بررسی کنید. ممکن است در بین پره‌های پمپ چیزی گیر کرده باشد. در صورت وجود اجسام باقی‌مانده، آن‌ها را خارج کنید.

  • اگر پروانه پمپ مشکلی نداشت و باز هم صدای نامطلوب ادامه دارد، به احتمال زیاد موتور پمپ تخلیه خراب است و باید آن را تعویض کنید.

مشاوره آنلاین زودکمکمعنی کلمات روی لباسشویی رو بلدی؟

5.تاثیر بلبرینگ در صدای خشک کن لباسشویی

بلبرینگ در ماشین لباسشویی نقش اساسی در عملکرد آن را ایفا می ‌کند؛ این قطعه در پشت دیگ قرار گرفته و به دیگر اجزای ماشین کمک م ی‌کند تا به راحتی بچرخند. یکی از علائمی که نشان‌ دهنده خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی است، صدای زیاد هنگام خشک کردن لباس‌ ها تولید م ی‌شود. عدم تعویض به موقع بلبرینگ ‌های معیوب می ‌تواند به سایر اجزای داخلی دستگاه آسیب برساند و عمر مفید آن را کاهش دهد.

راه حل ها :

  • برای رفع مشکل، نیاز است که بلبرینگ‌ های معیوب را با بلبرینگ ‌های جدید و معتبر جایگزین کنید. بلبرینگ جدید باعث افزایش عمر مفید دستگاه شستشو می ‌شود و صدای غیر عادی در هنگام استفاده را کاهش می ‌دهد.

  • در صورتی که خودتان تجربه کافی در تعمیرات ندارید، بهتر است با تکنسین‌ های ماهر و حرفه‌ ای تماس بگیرید. آنها می ‌توانند بلبرینگ‌ های ماشین لباسشویی را با دقت و به درستی جایگزین کنند و مشکلات فنی را به طور کامل رفع کنند.

  • همچنین ممکن است بررسی کنید که خرابی بلبرینگ به سایر قطعات دستگاه آسیبی وارد نکرده باشد. در صورت لزوم، تعمیر یا جایگزینی دیگر قطعات ضروری است.

صدای لباسشویی هنگام خشک کردن

6.تاثیر کمک ها بر صدای ماشین لباسشویی هنگام خشک کن

ار دیگر علل صدای تلق تلق ماشین لباسشویی خرابی کمک ها می باشد. کمک ‌های دیگ در ماشین ‌های لباسشویی مسئول کنترل و پشتیبانی از حرکت دیگ در طول عملیات شستشو و آبکشی هستند. خرابی این قطعات می ‌تواند باعث صداهای غیرعادی هنگام استفاده، مانند صدای زیاد هنگام خشک کردن، شود. علاوه بر این، اگر کمک‌ های دیگ فرسوده یا شکسته باشند، ممکن است دیگ در هنگام آبکشی یا خشک کردن تکان بخورد و به بدنه دستگاه آسیب بزند.

راه حل ‌های خرابی کمک ‌های دیگ لباسشویی

  • بررسی دقیق کمک ‌های دیگ با باز کردن پنل جلویی دستگاه.

  • تعویض فوری کمک‌ های دیگ فرسوده یا شکسته تا جلوی تولید صداهای غیرعادی و آسیب به دیگ و دستگاه را بگیرید.

  • در صورت نیاز، مشاوره با تعمیرکار متخصص برای تعویض بهترین گزینه است.

7.تاثیر تسمه در صدای لباسشویی هنگام خشک کن

هر ماشین لباسشویی دارای تسمه‌ ای است که در ارتباط با دیگ و گاهی با موتور قرار دارد. خرابی یا فرسودگی این تسمه می ‌تواند باعث صداهای نامطلوبی شود، به خصوص هنگام خشک کردن لباس‌ ها. در اینجا مراحل تعویض و تنظیم تسمه لباسشویی را بررسی می نماییم.

  • قبل از هر کاری، ابتدا دستگاه لباسشویی را از برق بکشید و مطمئن شوید که دستگاه خاموش است.

  • اگر لباسشویی شما پنل پشتی دارد، با استفاده از پیچ‌گوشتی آن را باز کنید. در بعضی مدل‌ ها، پنل پشتی از دستگاه جدا نمی‌ شود، در این صورت تنها پنل جدایی را باز کنید.

  • تسمه را بررسی کنید که معمولاً دور قرقره دیگ لباسشویی قرار دارد. مطمئن شوید که تسمه به درستی نصب و تنظیم شده است و نهایتاً به سرعت وارد دیگ شده است.

  • اگر تسمه در محل خود شل است، ممکن است صدای غیر عادی هنگام خشک کردن را ایجاد کند. در این صورت تسمه را محکم کنید تا نیازی به تعویض آن نباشد.

  • با استفاده از پیچ ‌گوشتی، تسمه را به یک سمت روی پولی و قرقره بچرخانید تا آن را از محل خود خارج کنید.

  • قبل از نصب تسمه جدید، مطمئن شوید که شیارهای تسمه با قسمت پولی مطابقت دارند. سپس تسمه جدید را دور پولی بیندازید.

  • تسمه را بدون اعمال فشار اضافه، در اطراف قرقره ثابت کنید.

  • قرقره را به آرامی بچرخانید تا تسمه در محل خود به‌طور مناسب سفت شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران