نحوه خارج کردن کارتریج از پرینتر

خارج کردن کارتریج از پرینتر برای شارژ یا تعویض این قطعه انجام می شود. بیرون آوردن کارتریج از پرینتر باید به دقت و به صورت صحیح انجام شود، چرا که در غیر این صورت ممکن است کارتریج آسیب دیده یا درست نصب نشود که موجب بروز مشکلاتی مانند تونر ریزی یا کار نکردن دستگاه می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه صحیح خارج کردن کارتریج از چاپگر را به شما آموزش دهیم.

نحوه خارج کردن کارتریج از پرینتر

✅ علت کند شدن سرعت پرینتر و روش های رفع این مشکل

آموزش خارج کردن کارتریج از پرینتر

مراحل بیرون آوردن کارتریج از پرینتر به شرح زیر است:

مشاوره آنلاین زودکمک

  • ابتدا دستگاه را روشن کنید. گفتنی است که در برخی از مدل‌ ها نیاز است دستگاه خاموش باشد. در حالی که در بعضی دیگر تنها با یک مرتبه خاموش و روشن کردن پرینتر، کارتریج قابل جداسازی است.

  • پس از روشن کردن چاپگر درب آن را با احتیاط باز کنید. باز کردن درب نیز با توجه به مدل پرینتر شما متفاوت خواهد بود. در بعضی از برندها درب در قسمت بالایی قرار گرفته، در حالی که در برخی دیگر در بخش کناری یا پشتی پرینتر تعبیه شده است.

  • حالا برای خارج کردن کارتریج از پرینتر، محل قرارگیری آن را پیدا کنید. پرینترهای موجود در بازار از دو نوع جوهرافشان یا لیزری هستند. بنابراین امکان دارد کارتریج به کار رفته در آن ها از نوع جوهری یا تونری باشد.

  • پس از پیدا کردن محل کارتریج، قطعه را به دقت از جای خود خارج نمایید. در اینجا نیز بسته به مدل کارتریج ممکن است نیاز باشد آن را به سمت داخل فشار دهید. در بعضی از مدل ‌ها هم تنها کافی است قطعه را به سمت بیرون بکشید. در برخی از چاپگرهای دیگر نیز بیرون آوردن کارتریج تنها از طریق جداسازی ضامن آن انجام می‌ گیرد.

  • اگر از چاپگرهای لیزری استفاده می ‌کنید، جهت خارج سازی کارتریج به راحتی می ‌توانید محفظه مخصوص آن را از دستگاه بیرون بیاورید. در صورتی که در اکثر پرینترهای جوهر افشان باید ضامن را در جهت پایین نگه دارید تا قطعه از جایگاه خود خارج شود.

  • اکنون برای تعویض قطعه، کارتریج جدید را از درون بسته ‌بندی خارج کرده و اندکی تکان دهید. با توجه به مدل کارتریج چسب بخش پشتی یا کناری آن را باز کنید و قطعه را در جایگاه مخصوص قرار دهید. نکته مهم این است که به هیچ وجه به قسمتی که چسب روی آن قرار داده شده، دست نزنید.

  • برای درآوردن کارتریج پرینتر به منظور شارژ هم هنگام خارج سازی قطعه دقت نمایید که قسمت پشتی یا کناری آن را لمس نکنید. زیرا از طریق این بخش است که کارتریج با دستگاه ارتباط برقرار می‌ کند. می‌ توانید به منظور محافظت از بخش کناری یا پشتی کارتریج روی آن یک تکه چسب قرار دهید.

  • برای شارژ کارتریج پرینتر خود بهتر است که از مرکزی معتبر کمک بگیرید. چرا که این کار، عملی تخصصی است و هرگونه خطا در زمینه شارژ می ‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کند که در این صورت باید برای تعمیر پرینتر اقدام کرد. لازم به ذکر است که پس از اتمام شارژ، لازم است چسب کارتریج را جدا کرده و آن را در جایگاه خود قرار دهید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران