تعویض باتری آیپد

همانطور که می دانید، باتری از اصلی ترین قطعات هر گوشی و تبلتی است. خرابی و معیوب شدن این قطعه مهم باعث مختل شدن عملکرد کلی تبلت می شود. در این میان آیپدهای کمپانی اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در صورت بروز مشکل و خرابی باتری لازم است که برای تعویض باتری آیپد اقدام کرد. باتری آیپد، یک منبع تغذیه برای تأمین انرژی مورد نیاز جهت روشن بودن تبلت و اجرای برنامه ‌ها است. با گذشت زمان و استفاده نادرست از تبلت، امکان دارد که ظرفیت و کارایی باتری کاهش یابد و نیاز به تعویض آن باشد.

مشاوره آنلاین زودکمک

هزینه تعویض باتری آیپد

هزینه عوض کردن باتری آیپد، به عوامل مختلفی از جمله مدل آیپد بستگی دارد. به طور کلی هر برند و مدل تبلتی، نحوه تعویض و هزینه‌ های متفاوتی را شامل می شود. برای اطلاع از هزینه تعویض باتری آیپد خود می توانید با 1662 تماس گرفته و با کارشناسان تعمیر آیپد زودکمک در ارتباط باشید.

مشاوره آنلاین زودکمکتعمیر اسپیکر آیپد به صورت کاملا تخصصی.

چه عواملی موجب تعویض باتری آیپد می شوند؟

در این بخش از مقاله، به عواملی که موجب خراب شدن باتری آیپد و در نهایت تعویض آن می شوند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • افزایش تعداد چرخه های شارژ باتری

  • متصل بودن آیپد به شارژر برای مدت زمان طولانی

  • اجرای بازی ‌ها و برنامه‌ های گرافیکی سنگین

  • شارژ باتری آیپد با آداپتور و پاوربانک های نامناسب و غیر استاندارد

در ادامه، هر یک از این موارد را بازگو می کنیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمکتعویض گلس تبلت در انواع برند و مدل ها، فقط در زودکمک. 

افزایش تعداد چرخه های شارژ باتری

یکی از عواملی که موجب تعویض باتری آیپد پرو می شود، بالا رفتن تعداد چرخه های شارژ باتری تبلت می باشد. هرچه تعداد این چرخه‌ های شارژ بیشتر باشد، باتری سریع‌ تر خراب می‌ شود. همچنین، خرابی مدارهای باتری، کانکتورها و قطعات داخلی تبلت می‌ تواند باعث مشکلاتی در حسگرها و سیستم مدیریت باتری شود که همگی با افزایش تعداد چرخه های شارژ باتری در ارتباط هستند و در نهایت موجب تعویض باتری تبلت اپل می شوند.

متصل بودن آیپد به شارژر برای مدت زمان طولانی

متصل بودن آیپد به شارژر برای مدت زمان طولانی نیز عاملی دیگری است که باعث خرابی و در نهایت تعویض باتری iPad Pro می شود. از این رو، همواره از اتصال طولانی مدت، به عنوان مثال شب تا صبح آیپد به شارژر خودداری کنید.

مشاوره آنلاین زودکمک

اجرای بازی ‌ها و برنامه‌ های گرافیکی سنگین

اجرای بازی ‌ها و برنامه‌ های گرافیکی سنگین در آیپد، نیازمند منابع سخت ‌افزاری و انرژی بالا است. زمانی که این برنامه ‌ها روی تبلت اجرا می ‌شوند، انرژی بیشتری مصرف می‌ شود و ممکن است دمای تبلت افزایش پیدا کند. استفاده طولانی مدت از تبلت در این حالت باعث تخلیه و شارژ مکرر باتری می ‌شود و در نتیجه ظرفیت باتری کاهش می‌ یابد.

شارژ باتری آیپد با آداپتور و پاوربانک های نامناسب

شارژ باتری آیپد با آداپتورهای نامناسب و پاوربانک های غیر استاندارد نیز موجب خراب شدن باتری دستگاه و نیاز به تعویض باتری آیپد می شود. به هنگام شارژ آیپد باید از آداپتور اصلی و مناسب خود دستگاه استفاده کرد و همچنین از شارژ دستگاه با پاوربانک های غیر استانداردی که با آیپد سازگار نیستند، خودداری کرد. برخی از این پاوربانک‌ ها ممکن است جریان برگشتی ایجاد کنند، یعنی جریانی که از باتری به تبلت بازمی‌گردد که می‌ تواند به قطعات داخلی آیپد آسیب برساند.

مشاوره آنلاین زودکمکروش تبدیل گوشی و تبلت به مودم رو اینجا یاد بگیر. 

نشانه های خراب شدن باتری آیپد

پس از بیان عوامل معیوب کننده باتری آیپد، اکنون به علائمی که نشان دهنده خرابی باتری تبلت اپل هستند اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • تغییرات ناگهانی و غیرمعمول درصد شارژ باتری

  • زود خالی شدن شارژ باتری تبلت

  • داغ شدن زیاد باتری آیپد

  • باد کردن باتری تبلت

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران