تعویض تاچ تبلت

روی کار آمدن گوشی ها و تبلت های لمسی را می توان یکی از تحولات مثبت در عرصه‌ فناوری به شمار آورد. لمسی شدن صفحات این دستگاه ‌ها، کار با آن ها را بسیار ساده کرده و سرعت پردازش در تبلت ها و گوشی‌ها را بالا برده است. در این میان آنچه که گاهاً دردسرساز می‌شود، خرابی این صفحه لمسی و نیاز به تعویض تاچ تبلت است. در صورت خرابی این بخش، ارتباط کاربر با دستگاه به کلی قطع شده و امکان صدور فرمان به دستگاه از سوی کاربر منتفی می ‌شود.

خراب شدن تاچ ممکن است به دلیل وجود ایرادات نرم افزاری یا سخت افزاری رخ دهد. در چنین مواقعی به ویژه در صورت سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده در تاچ، آن چه می تواند تضمینی برای بازگشت سلامت دستگاه به شمار رود، تعویض و تعمیر تاچ تبلت به دست کارشناسان مجرب تعمیر تبلت است. اگر شما نیز به تازگی متوجه بروز اشکال در تاچ دستگاه خود شده اید، می‌ توانید برای دریافت خدمات در این خصوص با مجموعه ما در ارتباط باشید. در ادامه، به بررسی بیشتر این فرآیند خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

تعویض تاچ تبلت

نشانه های خرابی تاچ تبلت

اکنون به چند مورد از علائم نشان دهنده خراب شدن تاچ تبلت اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • تاخیر در عملکرد تاچ تبلت

  • واکنش نشان ندادن تبلت به ضربات انگشت

  • عدم واکنش صحیح تاچ تبلت

  • از کار افتادن قسمتی از تاچ

  • کار نکردن کل تاچ تبلت

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک تعویض گلس تبلت به صورت حرفه ای، در سریع ترین زمان، فقط با زودکمک. 

دلایل تعویض تاچ تبلت

در این بخش دلایلی که موجب تعویض این قطعه از تبلت می شوند را تشریح می کنیم.

تعویض تاچ تبلت به علت تاخیر در عملکرد تاچ

این مشکل به این صورت بروز پیدا می کند که تبلت به ضربات و حرکات انگشتان شما با تاخیر پاسخ می دهد. این مورد نشان دهنده خرابی این بخش و نیاز به تعویض تاچ تبلت است.

واکنش نشان ندادن تبلت به ضربات انگشت

مورد بعدی که نشان دهنده نیاز به عوض کردن تاچ تبلت است، واکنش نشان ندادن دستگاه به ضربات انگشت است. در این مواقع وقتی با انگشت خود صفحه لمسی تبلت را لمس و به آن ضربه می زنیم، دستگاه پاسخی به ما نمی دهد. در این صورت هم راهی به جز تعویض تاچ تبلت وجود ندارد.

عدم واکنش صحیح تاچ تبلت

این مشکل هم به این صورت است که تبلت به جای اجرای فرمان لمسی که از سمت کاربر صادر می شود، مورد دیگری را اجرا می کند. به طور مثال، شما حرف "پ" را در صفحه کلید تبلت فشار می دهید اما حرف "ک " تایپ می شود.

تعویض تاچ تبلت به دلیل از کار افتادن قسمتی از تاچ

از دیگر مواردی که عوض کردن تاچ تبلت را موجب می شود، از کار افتادن بخشی از تاچ دستگاه است. به این صورت که تنها قسمت به خصوصی از صفحه لمسی تبلت واکنشی به حرکات لمسی کاربر نمی دهد. در این مواقع هم لازم است که تاچ عوض شود.

کار نکردن کل تاچ تبلت

در مواقع دیگری نیز کل صفحه لمسی دستگاه کارکرد خود را از دست می دهد که امر تعویض تاچ تبلت را ملزم می دارد. این مشکل می تواند به علت خیس شدن و ورود آب به تبلت یا ضربات و آسیب های فیزیکی وارد شده به دستگاه رخ دهد.

مشاوره آنلاین زودکمک علت وصل نشدن تبلت به لپ تاپ رو می دونستی؟ 

تعمیر تاچ تبلت

مواقعی وجود دارد که بروز اختلال در عملکرد تاچ مربوط به موارد و مشکلات نرم افزاری می شود و نیازی به تعویض تاچ تبلت نیست. این موارد عبارتند از:

  • نصب بودن برنامه های معیوب در تبلت: در این مواقع، با بوت کردن تبلت در حالت امن می توانید برنامه های معیوب دستگاه را شناسایی کرده و آن ها را حذف کنید.

  • فعال بودن Ambient Display: با غیر فعال کردن Ambient Display از مسیر Settings>Display، می توانید عملکرد تاچ را روان تر از قبل کنید.

  • فعال کردن GPU 2D Rendering: برای رفع مشکل و تعمیر تاچ تبلت با این روش، از مسیر Settings > Developer Options، گزینه GPU rendering را فعال کنید. 

  • تعمیر تاچ تبلت با بررسی مصرف رم: یکی از روش های کاربردی دیگر برای ترمیم تاچ، بررسی و مدیریت مصرف رم است. کافی است چک کنید که رم تبلت شما با کدام برنامه ها بیشتر استفاده می شود و استفاده از آن برنامه را کاهش دهید.

نکات مهم در فرآیند تعویض تاچ تبلت

فرآیند عوض کردن تاچ تبلت، فرآیندی تخصصی است که نیازمند رعایت نکات و موارد مهم زیر است.

  • اولین مرحله این فرآیند، انتخاب یک فضای تمیز و عاری از آلودگی برای تعویض تاچ تبلت است.

  • تخلیه الکتریسته ساکن در بدن با لمس یک میز فولادی و یا هر وسیله مشابه.

  • فراهم بودن قطعات و ابزارهای تخصصی مورد نیاز و همچنین پیچ‌گوشتی، پیچ‌گوشتی ترکس و انبرک پلاستیکی.

  • خاموش کردن تبلت قبل از شروع فرآیند تعویض تاچ.

  • خودداری از فشار و چرخاندن بیش از اندازه پیچ ها، چرا که این کار سبب هرز شدن پیچ و جای آن می شود.

  • تست و بررسی عملکرد تاچ تبلت بعد از تعویض آن.

مشاوره آنلاین زودکمک دلایل کار نکردن تاچ تبلت و راهکارهای رفع آن. 

تعویض تاچ تبلت به صورت تخصصی در زودکمک

مجموعه زودکمک با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان حوزه تعمیر تبلت، با استفاده از جدیدترین متدهای روز و ابزار و تجهیزات تخصصی، فرآیند تعویض تاچ تبلت را به صورت کاملا تخصصی و تضمینی به شما کاربر گرامی ارائه می دهند. شما می توانید درخواست عوض کردن تاچ تبلت خود را به صورت آنلاین از طریق سامانه زودکمک ثبت نمایید یا با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران