آموزش اتصال موس به آیپد

تبلت های ipad شرکت اپل جزو بهترین تبلت های ساخته شده هستند. اما همیشه استفاده از صفحه لمسی برای تمامی کارها خوشایند نیست. در بیشتر اوقات برای کار راحت تر با آیپد و یا سرعت بخشیدن به کارها نیاز به موس پیدا می کنید. از آنجا که متصل کردن موس به آیپد می تواند باعث سؤالاتی برای کاربر شود ما در این مقاله قصد داریم مراحل اتصال موس به آیپد را در انواع موس ها بیان کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما باشید.

مشاوره آنلاین زود کمک

✔ تعویض باتری آیپد با گارانتی

در کدام ورژن قابلیت اتصال موس به آیپد وجود دارد؟

در ابتدا لازم است که بدانید که شرکت اپل بعد از تقاضای زیاد کاربران؛ بالاخره در ios13  امکان اتصال موس به آیپد را برای کاربران فراهم کرده است. پس به این نکته توجه کنید که اگر از ورژن قدیمی تر سیستم عامل استفاده می کنید، برای اتصال موس به ipad باید سیستم عامل خود را ارتقا دهید. در آیپدهایی با ورژن 13 می توانید با هر یک از مدل های موس اتصال را انجام دهید.

اتصال موس به آیپد

چه دستگاه‌هایی از ipados 13 و بالاتر استفاده می کنند؟

  • آیپد پرو در تمامی مدل ها

  • آیپد ایر 2 و بالاتر

  • آیپد نسل پنجم و بالاتر

  • آیپد مینی 4 و بالاتر

برای تعمیر آیپد با سرویس پذیرش در محل فقط با زودکمک تماس بگیرید.

آموزش اتصال موس به آیپد

 انواع موس ها قابلیت اتصال به آیپد را دارا هستند. در این مقاله راه های اتصال موس به آیپد را رد 3 مدل از انواع موس ها بیان می کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1-نحوه فعال سازی موس بلوتوثی در آیپد

موس های بلوتوثی یکی از ساده ترین روش ها برای اتصال موس به آیپد هستند. برای اتصال موس های بلوتوثی به آیپد لازم است که:

1-ابتدا بلوتوث موس را روشن کرده و آن را در نزدیکی آیپد قرار دهید.

2-در این مرحله باید موس را در حالت جفت شده یا pairing باشد. برای اطمینان از این که موس در حالت جفت شده باشد، میتوانید به دو روش عمل کنید:

  • در صورتی که از مجیک موس یا همان موس جادویی اپل استفاده می کنید تنها با انجام مرحله اول موس شما خود به خود در حالت جفت شدن قرار می گیرد.

  • اگر می خواهید از موس دیگری استفاده کنید که برای دستگاه های دیگر نیز استفاده می‌ کردید، برای اطمینان از جفت شدن آن با آیپد خود باید نحوه pairing آن را از دفترچه راهنما مطالعه کنید.

3-اکنون از روی آیپد قسمت تنظیمات یا settings را باز کنید.

4-روی بخش Bluetooth ضربه بزنید و بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید.

اتصال موس به ipad

5-اکنون در قسمت لیست دستگاه های دیگر به دنبال موس خود بگردید و آن را انتخاب کنید. مراحل اتصال موس به آیپد شما انجام شده و می توانید از موس خود استفاده کنید.

نکته: اگر در طی مراحل فعال سازی موس در آیپد از شما کدی درخواست شد، کد 000 را امتحان کنید.

این مقاله را از دست ندهید: آموزش اتصال آیپد به تلویزیون و راه های رفع مشکلات آن

2-نحوه فعال سازی موس سیمی wired در آیپد

نحوه فعال سازی موس های سیمی نسبت به باقی روش ها کمی پیچیده است. در ابتدا باید پورت موس را با پورت آیپد همسان کنید، برای این کار نیاز به خرید یک رابط مناسب دارید. درصورتی که آیپد و موس شما هر دو قدیمی باشد، مبدل مورد نیاز شما USB-A به Lightning است. زمانی که دستگاه شما آیپد پرو 12  است نیاز به مبدل  USB-A به USB-B دارید.

نکته: توجه داشته باشید که امکان اتصال موس های مخصوص بازی به آیپد وجود ندارد و شما باید موس دیگری را برای اتصال به آیپد تهیه کنید.

بعد از اینکه رابط مناسب را برای اتصال موس به آیپد تهیه کردید، طبق مراحل زیر اقدام به فعال سازی موس در آیپد خود کنید:

  • وارد قسمت تنظیمات یا settings آیپد شوید.

  • گزینه Accessibility را انتخاب کنید و سپس در قسمت پایین گزینه touch section را انتخاب کنید.

  • در بالا صفحه بعد لیستی از AssistiveTouch  می بینید که احتمالاً خاموش (OFF) است. روی آن ضربه بزنید.

  • در صفحه بعدی باید AssistiveTouch را از منوی بالا فعال کنید. تغییر رنگ آن به سبز به معنای روشن شدن گزینه مورد نظر است.

فعال سازی موس

پس از انجام مراحل بالا موس سیمی شما باید شروع به کار کند.

3-نحوه اتصال موس بی سیم به آیپد

مراحل اتصال موس های بی سیم به آیپد، شباهت زیادی به اتصال موس های سیمی دارد. برای اتصال موس های بی سیم کافی است بعد از اتصال موس به پورت usb مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings > Accessibility > Touch > AssistiveTouch > ON

وصل کردن موس به آیپد

چند نکته مهم درباره استفاده از موس در آیپد

اتصال موس به آیپد و کاربری و استفاده آن با سیستم عامل های اندروید و ویندوز کمی متفاوت است. برای مثال در آیپد تک کلیک چپ مثل لمس تک ضربه ای یا لمس کردن صفحه نمایش گر عمل می کند. در سیستم عامل ویندوز برای اجرا یک برنامه دبل کلیک می کنیم در صورتی که در آیپد فقط کافی است یک تک کلیک روی برنامه داشته باشید.

تفاوت دیگر استفاده از موس در آیپد و سیستم عامل زمانی است که شما می خواهید قسمتی از متن را انتخاب کنید. در سیستم عامل ویندوز فقط کافی است شما موس را روی متنی که می خواهید ببرید و بعد از یک تک کلیک با درگ کردن متن را انتخاب کنید. اما در سیستم عامل ios شما باید دبل کلیک کرده و سپس درگ کنید یا اینکه یک کلمه از متن را انتخاب کنید و با استفاده از جا به جایی نشانگر ابتدا و انتهای متن، متن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:چگونه می توان عمر باتری تبلت را افزایش داد؟

کاربر گرامی جهت دریافت خدمات در خصوص انواع مشکلات در آیپد و سؤالات مربوط به آن‌ها می توانید با شماره 1662 تماس گرفته، و یا درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زود کمک ثبت کنید. همکاران ما اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه دریافت خدمات را به شما ارائه می دهند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران