تعویض گلس تبلت

تعویض گلس تبلت هم مانند موارد تعمیر تخصصی دیگر، به مهارت و توانایی بالا و همچنین دقت و ظرافت تعمیراتی نیاز دارد. ممکن است با شنیدن کلمه گلس یاد قطعه پلاستیکی ای که هنگام خرید تبلت، برای محافظ روی صفحه نمایش نصب می شود بیفتید. اما گلس در واقع شیشه ای محافظ مانند است که در کارخانه برای محافظت از صفحه نمایش و تاچ روی آن ها نصب شده و تبلت را از مشکلات و ضربات احتمالی حفظ می کند.

گلس تبلت می تواند در اثر عوامل گوناگون مانند ضربه و آسیب فیزیکی، دچار مشکل شده و نیاز به تعویض داشته باشد. در صورتی که این قطعه دچار ترک یا شکستگی شود و به موقع تعویض نگردد، به دلیل ایجاد نقطه فشار در محل آسیب دیدگی، ممکن است تاچ یا ال سی دی تبلت را متحمل صدمات و هزینه های بعدی کند. در ادامه به نحوه تعویض  تخصصی گلس تبلت در مجموعه زودکمک می پردازیم.

تعویض گلس تبلت

مشاوره آنلاین زودکمک  اینجا روش باز کردن قفل تبلت رو یاد بگیر. 

نحوه تعویض گلس تبلت

در این بخش به مراحل عوض کردن گلس تبلت و نکات مهم آن می پردازیم. برای تعویض گلس تبلت به صورت صحیح باید طبق مراحل زیر اقدام شود:

  • ابتدا باید مطمئن شد که با شکستگی گلس، LCD نیز معیوب نشده باشد.

  • دومین مرحله برای تعویض گلس تبلت، تهیه کردن نمونه اورجینال گلس است.

  • مرحله بعدی انتخاب کردن محیطی عاری از آلودگی و گرد و غبار برای فرآیند تعویض گلس است.

  • پس از فراهم کردن محیطی تمیز و بدون گرد و غبار، نوبت به فراهم آوردن دستگاه اختصاصی لیمینت به همراه چسب و ابزار مورد نیاز می رسد.

  • فرآیند عوض کردن گلس تبلت با روشن کردن دستگاه لمینیت و چرخاندن دکمه ایست اضطراری تا هنگامی که دکمه بالا برود شروع می شود.

  • حالا انتخاب Start و قرار دادن دمای لیمینت بر 40 درجه به مدت 180 ثانیه.

  • انتخاب دکمه تایید سپس انتخاب گزینه بازگشت برای تعویض گلس تبلت.

  • اکنون در این مرحله باید لیمینت بر 35 صدم مگاپاسکال قرار داده شود.

  • حالا لازم است که LCD در دستگاه، در جایگاه مناسب خود قرار گیرد و در دستگاه بسته شود.

  • انتخاب گزینه Start تا مکش شروع شده و تعویض گلس تبلت به درستی انجام بگیرد.

  • دستگاه پس از زمان تعیین شده سینی لیمینت به پایین فرستاده می شود.

  • در نهایت با باز شدن درب وکیوم پروسه تعویض تخصصی گلس تبلت پایان می یابد.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک  علت مشکل پرش صفحه نمایش تبلت و روش های رفع آن

نکات مهم در امر تعویض تخصصی گلس تبلت

یکی از مهم ترین نکاتی که در عوض کردن گلس تبلت، این است که در برخی موارد برای تعویض این قطعه نیاز به تعویض ال سی دی و تاچ به طور کامل می باشد. با توجه هزینه بالای تعویض این قطعات، بهتر است ابتدا متوجه شوید که آیا قطعات ذکر شده سالم هستند و یا آنها هم آسیب دیده اند. برای فهمیدن این مورد، تاچ تبلت خود را امتحان کنید. اگر عملکرد تاچ عادی بود، مشکل تنها با تعویض گلس برطرف خواهد شد.در صورتی که مشاهده کردید تاچ کار نمی کند، علاوه بر گلس، باید LCD تبلت هم عوض شود.

نکته دیگری که در مورد تعویض گلس تبلت وجود دارد، توجه به سلامت LCD است. به دلیل ارتباط ظریف و تنگاتنگی که بین LCD و گلس وجود دارد، تعمیرکار باید مراقب باشد که در حین مراحل تعویض گلس، آسیبی به این قطعه وارد نشود. در این صورت، کاربر متحمل هزینه های بیشتری شده و نیاز به تعویض ال سی دی می باشد.

✔ تعویض تاچ تبلت در انواع برندها و مدل های مختلف. 

تعویض گلس تبلت در مجموعه زودکمک

تیم کارشناسان حرفه ای و مجرب زودکمک در واحد تعمیر تبلت با رعایت تمامی موارد و نکات گفته شده برای تعویض تخصصی گلس تبلت، فرآیند تعویض این قطعه را به درستی انجام داده تا شما متحمل خسارت و آسیب LCD و سایر قطعات دستگاه نشوید. برای دریافت خدمات تخصصی تعویض گلس تبلت، می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین در سامانه زودکمک ثبت کنید یا با شماره موجود در سایت تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران