همه ما معمولا برای افزایش امنیت گوشی یا تبلت هوشمند خود یک رمز عبور تنظیم می کنیم. فراموشی رمز عبور تبلت می تواند برای ما آزاردهنده و مشکل ساز باشد. وقتی رمز عبور تبلت خود را فراموش می کنید احتمالا اولین فکری که به ذهنتان می رسد مراجعه به یک مرکز تعمیرات است. البته قبل از این اقدام با انجام یک سری دستورالعمل ها  ممکن است که موفق به باز کردن قفل تبلت خود شوید. در غیر این صورت می توانید با واحد تخصصی تعمیر تبلت زودکمک درارتباط باشید.

بازگشایی رمز تبلت

چگونه قفل تبلت را باز کنیم؟

برای باز کردن قفل تبلت خود می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

  • حذف رمز با استفاده از سرویس Android Device Manager

  • استفاده از قابلیت اسمارت لاک

  • استفاده از سیستم گوگل لاگین  

  • استفاده از دیسک بازنشانی رمز عبور

  • بازنشانی به تنظیمات کارخانه

مشاوره آنلاین زودکمک

حذف رمز با استفاده از سرویس  Android Device Manager

سرویس Android Device Manager اولین روشی است که در صورت فراموشی رمز ورود تبلت می توان از آن برای باز کردن قفل تبلت استفاده کرد. برای استفاده از این روش باید روی تبلت خود یک حساب کاربری گوگل فعال داشته باشید. همچنین لازم است که مشخصات این اکانت فعال در تبلت را در سایت google find my device وارد کنید. با این اقدام لیستی از دستگاه های متصل به اکانت شما نمایش داده می شود. برای باز کردن قفل تبلت روی دستگاه مورد نظر کلیک کرده و گزینه Erase را انتخاب کنید تا با حذف اطلاعات تبلت رمز آن هم حذف شده و تبلت باز شود. متاسفانه با این روش اطلاعات شما نیز پاک می شوند.

📱 همچنین بخوانید: علت نصب نشدن برنامه و خطای Unknown Sources در تبلت 

باز کردن قفل تبلت از طریق اسمارت لاک (Smart Lock)

کاربران سیستم عامل اندروید نسخه 5 به بالا در صورت فراموشی رمز ورود تبلت خود می توانند از این روش برای باز کردن قفل تبلت استفاده کنند. لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش باید قابلیت Smart Lock را قبل از فراموشی رمز عبور تبلت فعال کرده باشید. شما با فعال کردن این قابلیت در واقع تعیین می کنید که اگر تبلت قفل شد و قادر به باز کردن قفل آن نبودید تحت چه شرایطی به صورت اتوماتیک قفل دستگاه باز شود. به طور مثال ممکن است تعیین کنید که با اتصال تبلت به شبکه وای فای خانه به صورت خودکار رمز عبور غیر فعال شود.

استفاده از سیستم گوگل لاگین (Google Login) 

برای باز کردن قفل تبلت همچنین می توانید از سیستم گوگل لاگین (Google Login) استفاده نمایید. برای استفاده از سیستم گوگل لاگین باید از قبل اطلاعات مربوط به آدرس Gmail و رمز عبور آن را روی تبلت خود فعال کرده باشید. برای بازگشایی رمز عبور تبلت با این روش لازم است که 5 بار رمز ورود تبلت را به اشتباه بزنید تا صفحه نمایش قفل شود و پیامی مبنی بر Forgot pattern، Forgot PIN یا Forgot password نمایش داده شود. با انتخاب این گزینه ها از شما درخواست می شود تا آدرس Gmail و رمز عبور آن را وارد کنید و سپس گزینه Sign in را بزنید. بدین ترتیب به راحتی موفق به بازگشایی رمز ورود تبلت خود می شوید.

فراموشی رمز عبور تبلت

استفاده از دیسک بازنشانی رمز عبور

برای بازگشایی رمز ورود تبلت با استفاده از این روش، لازم است در زمانی که سیستم هنوز در دسترس است یک دیسک نجات یا دیسک بازنشانی رمز عبور را ایجاد کرده باشید تا بتوانید در زمان فراموشی رمز از آن برای بازگشایی رمز عبور تبلت خود استفاده کنید. در این حالت کافی است که دیسک بازنشانی را که یک فلش USB قابل بوت شدن است به تبلت وصل کرده و بوت شدن تبلت را از طریق USB انجام دهید. سپس گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب و ریست پسورد (Reset Password) را بزنید تا به این ترتیب با حذف کردن رمز تبلت به دستگاه خود دسترسی یابید.

📱 مطالعه مقاله کاربردی شناسایی نشدن سیم کارت در تبلت به شما پیشنهاد می شود. 

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

در صورتی که از طریق روش های پیشتر گفته شده موفق به باز کردن قفل تبلت خود نشدید، از روش بازنشانی به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) برای بازگشایی رمز عبور تبلت استفاده کنید. در حالت قفل بودن تبلت چون به منوی تنظیمات تبلت دسترسی ندارید، لازم است که از دکمه های فیزیکی روی تبلت برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه استفاده کنید.

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران