ماشین لباسشویی دستگاهی است که عموما برای شست و شو و پس از آن خشک کردن لباس ها استفاده می شود. اما گاهی اوقات ممکن است ما نیاز داشته باشیم فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم. در چنین مواردی ممکن است پیدا کردن روش اینکه چطور فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم کمی گیج کننده باشد. پیش از هر چیز بهتر است نکاتی را درباره استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی بدانید. اولین اصل در ماشین های لباسشویی این است که هرچه قابلیت های ماشین بیشتر باشد، سرعت های چرخش خشک کن بیشتر و متنوع تری نیز در دسترس کاربر خواهد بود. برای گرفتن بهترین نتیجه در زمانی که قصد داریم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم توصیه می شود که متناسب با نوع پارچه لباس مورد نظر خود، بالاترین سرعت ممکن برای خشک کن را انتخاب کنید.

در چنین حالتی لباس با سرعت و بدون آسیب دیدگی خشک می شود. برای تنظیم سرعت خشک کن باید از طریق پنل جلوی دستگاه اقدام کنید. توجه کنید که برای انتخاب مناسب ترین سرعت به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کرده و با توجه به توضیحات آن سرعت مناسب را تنظیم کنید. در صورتی که متوجه هرگونه ایرادی در ماشین لباسشویی خود شدید می توانید برای تعمیر لباسشویی  با مرکز زودکمک تماس بگیرید.

چطور می توانیم فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

برای اینکه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم کافی است طبق دستورالعمل زیر عمل کنیم:

1- در اولین مرحله لازم است که لباس های خیس یا نمدار خود را درون محفظه ماشین لباسشویی قرار دهیم. پیش از قرار دادن لباس ها درون دیگ بهتر است آب اضافی آنها را تا حدودی خارج کنیم.

2- نکته بعدی این است که در صورت استفاده از خشک کن بهتر است ماشین لباسشویی را تا حداکثر ظرفیت آن استفاده نکنیم و کمی از فضای دیگ را خالی نگهداریم. در این حالت لباس ها امکان جا به جایی در حین چرخش را داشته و بنابراین راحت تر خشک می شوند.

3- پس از آن دستگاه را با استفاده از دکمه پاور روشن کنیم.

4- در مرحله بعدی باید روی پنل کنترل ماشین لباسشویی به دنبال گزینه spin گشته و آن را انتخاب نماییم. البته باید توجه داشته باشیم که این گزینه در برخی برندها ممکن است dry، dry only، یا heat نیز نامیده شود.

5- در نهایت برای اینکه بتوانیم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم کافی است دکمه start را بزنیم. در این حالت خشک کن شروع به کار خواهد کرد.

در ماشین های لباسشویی سامسونگ چطور فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم؟

در لباسشویی سامسونگ نیز برای اینکه بتوانیم فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم تنها کافی است مراحل کلی که در بخش قبل گفته شد را اجرا کنیم. زمانی که قصد استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی سامسونگ را داریم تنها کافی است با استفاده از دکمه spin میزان دور چرخش لباسشویی را با توجه به جنس لباس ها انتخاب کرده و در نهایت دکمه start را بزنیم تا خشک کن شروع به کار کرده و فرآیند آبگیری لباس ها انجام شود. در ماشین های لباسشویی برند سامسونگ اگر بخواهیم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم سه گزینه برای انتخاب خواهیم داشت. حالت rinse hold یا حفظ آبکشی که در صورت انتخاب آن لباس ها پس از شست و شو به صورت نمدار باقی می مانند و خشک کن چرخشی انجام نخواهد داد.

حالت دوم no spin یا بدون چرخش نام دارد که در صورت انتخاب آن لباسشویی تا آخرین مرحله تخلیه آب پیش می رود اما پس از آن دیگر نخواهد چرخید. و در نهایت با انتخاب حالت spin only یا تنها چرخش، می توانید سرعت مدنظر خود برای چرخش را انتخاب کرده و دکمه استارت را بزنید. برای فعال شدن حالت چرخش باید دکمه spin only را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

  علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟ دوست من برای دونستن این سوال خوندن این مقاله از زودکمک رو از دست نده.

 

فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم

چطور در لباسشویی های دوو فقط از خشک کن استفاده کنیم؟

در لباسشویی های تولید برند دوو برای اینکه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم تنها کافی است با استفاده از دکمه spin سرعت چرخش خشک کن لباسشویی را تنظیم کنیم. برای تنظیم سرعت چرخش می توانیم سرعت های بین 400 تا 1400 دور را انتخاب کنیم. زمانی که می خواهیم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم می توانیم برنامه شست و شو را از بین شش برنامه ای که به صورت پیش فرض در ماشین لباسشویی تعبیه شده است انتخاب کنیم.

به عنوان مثال برنامه gentie care دور آرام خشک کن است که در آن خشک کردن با دور بسیار آرام انجام می شود و به همین علت هیچگونه آسیبی به الیاف پارچه وارد نمی شود. برای گرفتن بهترین نتیجه توصیه می شود برای لباس هایی که ضخیم هستند (مانند پتو یا حوله) از دمای بالاتر و در لباس هایی که بافت ظریف تری دارند (مانند لباس های نخی) از دماهای پایین تر خشک کن استفاده نمایید.

در برند بوش چطور فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم؟

برای اینکه در دستگاه های تولیدی برند بوش بتوانیم فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم کافی است دستورالعمل زیر را با دقت اجرا کنیم:

1- ابتدا لباس های خیس را درون دیگ ماشین لباسشویی قرار داده و درب آن را ببندیم.

2- زمانی که می خواهیم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم باید دکمه spin را از روی پنل دستگاه انتخاب کنیم.

3- با استفاده از دکمه spin همچنین می توانیم دور خشک کن را مشخص کنیم. در صورتی که گزینه rinse hold را انتخاب کنیم عمل خشک کردن بدون چرخش انجام شده و بنابراین لباس ها پس از اتمام فرآیند شست و شو در مقدار کمی آب قرار می گیرند. در صورت انتخاب گزینه spin only به مدت 3 ثانیه اما فرآیند چرخش فعال خواهد شد. برای تنظیم سرعت خشک کن نیز می توانیم با فشار دادن این دکمه سرعت مورد نظر خود را انتخاب نماییم.

4- در ادامه تنها کافی است دکمه start را بزنیم.

چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟

استفاده از خشک کن در ماشین لباسشویی برند پاکشوما

لباسشویی های پاکشوما یکی از تولیدات با کیفیت این برند ایرانی است که امروزه به انتخاب اول بسیاری از خانواده ها تبدیل شده است. در این برند نیز امکان اینکه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم فراهم شده است و بنابراین نیازی نیست حتما لباس ها ابتدا با دستگاه شسته شده و سپس خشک شوند. در لباسشویی های پاکشوما برای اینکه بتوانیم فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم باید مسیری مشابه مسیرهایی که پیشتر گفته شد را طی کنیم. در این برند نیز دکمه مخصوص استفاده از خشک کن با نام spin مشخص شده است که کاربر می تواند یکی از تعداد دورهای آرام یا سریع را برای سرعت چرخش دیگ در حالت خشک کن استفاده کند.

علاوه بر آن در لباسشویی های پاکشوما کاربر می تواند دما را نیز در حین فرآیند خشک کردن انتخاب کند. اگر قصد دارید پرده های منزل خود را با استفاده از لباسشویی پاکشوما خشک کنید باید بدانید که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور دستگاه بهتر است از حالت چرخش آرام برای اینکار استفاده نمایید.

در برند اسنووا چطور فقط از خشک کن لباسشویی استفاده کنیم؟

برند اسنووا نیز یکی دیگر از برندهای مطرح است که در بازار ایران محبوبیت دارد. در ماشین های لباسشویی تولید این برند نیز امکان اینکه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم فراهم شده است. بدین منظور تنها کافی است با استفاده از دکمه spin حالت خشک کن لباسشویی را فعال کنید. در این مدل لباسشویی همچنین امکان انتخاب زمان خشک کردن، دما و سرعت چرخش دیگ در فرآیند خشک کردن نیز فراهم شده است. در برخی از مدل های تولید شده توسط برند اسنووا تنظیمات ویژه ای نیز برای خشک کردن لباس های حساس تعبیه شده است که کاربران می توانند با انتخاب آن از وارد شدن آسیب به لباس ها در حین خشک کردن جلوگیری کنند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران