تصور کنید که تلویزیون را روشن می کنید و قصد دارید برنامه دلخواه خود را تماشا کنید، ناگهان با گیر کردن تلویزیون روی لوگو روبرو می شوید. ممکن است دچار نگرانی یا استیصال شوید و یا اقدام به تعمیر آن کنید. لازم است اشاره کنیم که حالت ماندن تصویر روی لوگو مشکل حادی نیست و برای برخی از کاربران اتفاق می افتد. بنابراین جای نگرانی نیست، چرا که ما در ادامه به چندین روش برای رفع این مشکل اشاره می کنیم. چنانچه با این مشکل روبرو هستید، تا پایان مبحث با ما همراه باشید.

مشاوره آنلاین زودکمک

دلایل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

گیر کردن تلویزیون روی لوگو ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. یکی از دلایل بروز این مشکل مربوط به سیستم عامل دستگاه است. با عدم  به روز رسانی سیستم عامل تلویزیون، این مشکلات برای دستگاه رخ می دهد. علاوه بر این، بروز ایراد در سخت افزار تلویزیون و یا مشکلات مادربرد نیز می تواند باعث ماندن تصویر روی لوگو شود.

همچنین خرابی مین برد نیز از دیگر دلایل این مشکل است. مین برد یکی از قطعات مهم تلویزیون است که عیب یابی و تعمیر آن نیاز به تخصص بالایی دارد. بنابراین از تعمیر تلویزیون خود سرانه پرهیز کنید و از تکنسین های مجرب و ماهر کمک بگیرید. چرا که تعمیر غیر اصولی باعث گسترش خرابی تلویزیون و افزایش هزینه ها می شود.

گیر کردن تلویزیون روی لوگو

راهکار های رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

همانطور که اشاره کردیم، گیر کردن تلویزیون روی لوگو دلایل متعددی دارد که در مواردی می توانید با کمک ترفند های ساده برای رفع آن اقدام نمایید. در این بخش قصد داریم به راهکار های رفع مشکل ماندن تصویر روی لوگو اشاره کنیم:

1.تلویزیون را روشن و خاموش کنید

ابتدایی ترین روشی که برای رفع مشکل گیر کردن تصویر روی لوگو انجام دهید، خاموش و روشن کردن تلویزیون است. سپس کابل های آن را از برق جدا کنید و پس از چند دقیقه مجددا اقدام به وصل کردن کابل ها نمایید و پس از آن تلویزیون را روشن کنید. حالا بررسی کنید که آیا مشکل تلویزیون برطرف شده است یا خیر. در غیر این صورت می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: علت وجود هاله سیاه روی تلویزیون چیست؟

2. تلویزیون را ریست کنید

از دیگر روش هایی که در هنگام ماندن تصویر روی لوگو می توانید انجام دهید، ریست کردن تلویزیون است. به همین منظور تلویزیون را از برق جدا کنید و به مدت حدودا 19 ثانیه دکمه پاور را نگه دارید و سپس تلویزیون را دوباره روشن کنید. با این روش ممکن است مشکل دستگاه برطرف شود.

3. سیستم عامل تلویزیون را بررسی کنید

در مواردی ممکن است گیر کردن تلویزیون روی لوگو به علت وجود تاخیر در لود شدن سیستم عامل دستگاه رخ دهد. بنابراین لازم است سیستم عامل دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه قدیمی است، آخرین نسخه آن را از سایت رسمی تلویزیون بیابید و آن را به روز رسانی کنید. در صورتی که مشکل با این روش برطرف شد، ایراد از قدیمی بودن سیستم عامل است، اما در غیر این صورت باید با یک متخصص مشورت کنید.

4. کابل های متصل به تلویزیون را بررسی کنید

زمانی که با مشکل ماندن تصویر روی لوگو روبرو می شوید، لازم است کلیه کابل های متصل به تلویزیون را به دقت مورد بررسی قرار دهید. چرا که در مواقعی ممکن است بروز ایراد در نقطه اتصال کابل های HDMI و سایر کابل ها باعث ایجاد این مشکل شود. در اینجا مطالعه مقاله  دلیل کار نکردن پورت HDMI در تلویزیون را به شما پیشنهاد می کنیم.

5. اختلال در EEPROM را بررسی کنید

به منظور رفع مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو می توانید روش دیگری را امتحان کنید. حافظه های جانبی وجود دارند که کاربران می توانند به واسطه آن تمام اطلاعات تلویزیون را بررسی و حذف کنند. در صورتی که در EEPROM اختلالی وجود داشته باشد، عملکرد صحیح تلویزیون را با مشکل مواجه ساخته و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر مشکل گیر کردن تلویزیون روی لوگو

در صورتی که تمام روش های ذکر شده در بالا را امتحان کردید و همچنان مشکل تلویزیون پابرجا بود، لازم است مشکل سوختگی قطعات یا مادربرد را مورد بررسی قرار دهید. بنابراین توصیه می شود عیب یابی دقیق و تعمیر دستگاه را به متخصصان و تکنسین های حوزه تعمیرات تلویزیون بسپارید و هرگز خود بدون مهارت برای باز کردن دستگاه اقدام نکنید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران

زودکمک
1402/11/29-17:20

درود بر شما منصور معصومی عزیز

ماندن تلویزیون بر روی لوگو دلایلی مختلفی میتواند داشته باشد که باید از نزدیک و توسط تکنسین بررسی شود. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با شماره 1662 تماس بگیرید کارشناسان ما آماده ارائه خدمات به شما هستند.

منصور معصومی
1402/11/27-15:57

ماندن لوگو روی تصویر