نشانه های ویروسی شدن چاپگر چیست؟ این سوالی است که شاید برای شما نیز مطرح شده باشد. از آن جایی که برای استفاده کامل از پرینترها لازم است که آن ها را به رایانه متصل کرد، ویروسی شدن رایانه بر عملکرد چاپگر نیز تاثیر می گذارد. بدون کامپیوتر یا لپ تاپ نمی توان از تمامی ابعاد ساختاری پرینتر استفاده کرد. البته از طریق وای فای یا اتصالات سیمی امکان اتصال پرینتر به تبلت های هوشمند و یا گوشی های امروزی و ارسال مستقیم فایل های هارد آن ها نیز وجود دارد. اما مسلما باز هم برای فعالیت پی در پی پرینتر نیاز به یک رایانه است.

در واقع علائم ویروسی شدن چاپگر، نشان دهنده آلوده شدن رایانه شما به ویروس است. حال این سوال ها پیش می آید که در صورت ویروسی شدن رایانه، چه اتفاقی برای پرینتر می افتد؟ علائم ویروسی شدن پرینتر چیست؟ برای پاسخ به این سوالات این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که گاهی اختلال و نقص فنی پرینتر با نشانه های ویروسی شدن پرینتر اشتباه گرفته می شود. در این مواقع چاپگر نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی توسط تکنسین دارد. در صورت بروز هرگونه اختلال و مشکلی در عملکرد پرینتر خود می توانید با واحد تعمیر پرینتر در محل با گارانتی زودکمک در ارتباط باشید و از خدمات کارشناسان مجرب ما استفاده نمایید.

نشانه های ویروس گرفتن چاپگر

نشانه های ویروس گرفتن چاپگر چیست؟

در این بخش از مقاله به شرح برخی از نشانه های ویروسی شدن چاپگر اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • کند شدن پرینتر در چاپ اسناد

  • پاسخ ندادن پرینتر به دستورات چاپ

  • سفید پرینت گرفتن

در ادامه به شرح هر یک از موارد گفته شده می پردازیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

کند شدن پرینتر در چاپ اسناد

یکی از نشانه های ویروس گرفتن پرینتر، عملکرد کند دستگاه است. در این خصوص لازم است که همیشه به سرعت اصلی چاپ در پرینتر خود دقت کنید. کاهش سرعت چاپ می تواند به علت خرابی پرینتر یا از علائم ویروس گرفتن چاپگر باشد.

پاسخ ندادن پرینتر به دستورات چاپ

در برخی مواقع، با وجود برقراری ارتباطات بی سیم یا کابلی و سلامت قطعات سخت افزاری، پرینتر عکس العملی نسبت به روند چاپ اسناد و ثبت و ضبط دستورات چاپ نشان نمی دهد یا به عبارتی پرینتر اسناد را پرینت نمی گیرد. در این حالت می توانید این مشکل را یکی از نشانه های ویروسی شدن چاپگر بدانید.

سفید پرینت گرفتن

چاپ سفید اسناد یا سفید پرینت گرفتن نیز می تواند یکی از نشانه های ویروس گرفتن چاپگر باشد. حتی این مورد را می توان یکی از اصلی ترین علائم ویروسی شدن چاپگر دانست. این مشکل به صورت چاپ سفید پی در پی اسناد انتخابی بروز پیدا می کند. پس در صورتی که به طور مرتب با چاپ سفید سندهای مختلف مواجه می شوید، این ایراد را به عنوان یکی از نشانه های ویروسی شدن چاپگر در نظر بگیرید و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 علت کمرنگ پرینت گرفتن پرینتر و راه های رفع اون رو اینجا بخون. 

علت ویروسی شدن پرینتر چیست؟

پس از شرح علائم ویروسی شدن پرینتر، در این بخش به برخی از دلایل ویروس گرفتن پرینتر می پردازیم که عبارتند از:

  • پرینت گرفتن فایل های ویروسی

  • پرینت گرفتن از طریق فلش یا USB ویروسی

  • نصب و استفاده از نرم افزارهای ویروسی

پرینت گرفتن فایل های ویروسی

یکی از عواملی که باعث بروز نشانه های ویروسی شدن چاپگر می شود، پرینت گرفتن فایل های ویروسی است. در صورت پرینت گرفتن یک سند یا فایل ویروسی، ممکن است با مشکل ویروسی شدن دستگاه مواجه شوید.

پرینت گرفتن از طریق فلش یا USB ویروسی

پرینت گرفتن از طریق فلش یا USB ویروسی نیز یکی از دلایل ویروسی شدن چاپگر است. این مورد معمولاً برای پرینترهایی با پورت USB بیشتر اتفاق می افتد.

نصب و استفاده از نرم افزارهای ویروسی

نصب نرم‌ افزار ویروسی یا به اصطلاح بد افزار بر روی رایانه ممکن است باعث ویروسی شدن پرینتر شود. در این صورت نشانه های ویروسی شدن پرینتر را در دستگاه خواهید دید.

 چرا کاغذ توی پرینتر گیر می کنه؟ 

نحوه جلوگیری از ویروسی شدن پرینتر

اکنون به روش های جلوگیری از ویروسی شدن پرینتر اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • استفاده از آنتی ویروس و نرم‌ افزارهای امنیتی روی سیستم

  • اجرای اسکن آنتی ‌ویروس

  • بروزرسانی نرم افزار پرینتر

  • اجتناب از چاپ فایل‌ های ناشناخته

  • محدود کردن دسترسی به پرینتر

در زیر به شرح هر یک از این موارد می پردازیم.

استفاده از آنتی ویروس و نرم‌ افزارهای امنیتی روی سیستم

نصب نرم ‌افزارهای آنتی ‌ویروس و فایروال بر روی سیستم می ‌تواند از ویروسی شدن دستگاه جلوگیری کند.

اجرای اسکن آنتی ‌ویروس

اجرای اسکن آنتی‌ ویروس دوره‌ ای بر روی کامپیوترها و دستگاه ‌های متصل به پرینتر، می‌ تواند به شناسایی و حذف ویروس‌ ها کمک کند. همچنین، اگر پرینتر شما پورت USB دارد، فقط فلش‌ هایی که اسکن شده اند را به دستگاه وصل کنید. در نهایت، توجه به این نکات و اعمال اقدامات امنیتی می ‌تواند به جلوگیری از ویروس‌ های پرینتر و حفظ امنیت دستگاه کمک کند.

بروزرسانی نرم افزار پرینتر

برای جلوگیری از بروز نشانه های ویروسی شدن چاپگر، از استفاده از آخرین نسخه نرم ‌افزاری و فریمور پرینتر اطمینان حاصل کنید. این ‌بروزرسانی‌ ها معمولاً شامل پچ‌ های امنیتی هستند که به محافظت از پرینتر در برابر ویروس ‌ها کمک می‌ کنند. همچنین، نرم ‌افزارهای پرینتر خود را از منابع معتبر مانند وب‌ سایت برند تولیدکننده دانلود و نصب کنید.

اجتناب از چاپ فایل‌ های ناشناخته

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از بروز علائم ویروس گرفتن چاپگر، اجتناب از چاپ فایل‌ های ناشناخته است. در این خصوص از چاپ فایل‌ ها یا اسنادی که از منابع ناشناخته یا ناامن دریافت شده ‌اند، پرهیز کنید. این اقدام می‌ تواند خطرات ویروسی شدن دستگاه شما را به حداقل برساند.

محدود کردن دسترسی به پرینتر

تنظیمات امنیتی پرینتر و شبکه آن، می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و کنترل بهتر بر روی دستگاه کمک می‌کند. همچنین، از دانلود نرم‌ افزار از وب‌ سایت‌ های ناامن خودداری کنید، چرا که این امر می تواند موجب بروز نشانه های ویروسی شدن پرینتر شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران