برای استفاده از هر دستگاهی ابتدا لازم است که نحوه کار با آن دستگاه را بدانیم. برای استفاده از برخی دستگاه ها مانند اسپیلت ها باید از ریموت کنترل آن ها استفاده کرد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک اسپلیت یا کولر گازی جدید خریداری کرده باشید اما در تنظیمات ریموت کنترل اسپلیت خود مشکل داشته باشید. تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی در برندهای مختلف تقریبا شبیه به هم هستند. ریموت کنترل این اسپلیت ها شامل تنظیماتی از جمله حالت سرمایشی یا گرمایشی، سرعت فن، حالت های مختلف باد اسپلیت و... می شود. در این مقاله با زودکمک همراه باشید تا به بررسی تنظیمات ریموت کنترل اسپلیت بپردازیم.

تنظیمات کنترل کولر گازی

بررسی تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی

در این مقاله به بررسی موارد زیر از تنظیمات ریموت کنترل اسپلیت می پردازیم:

  • تنظیم حالت کولر گازی

  • بررسی دکمه های کنترل اسپلیت

  • بررسی برخی از دکمه های خاص

  • تنظیم تایمر اسپیلت

تنظیم حالت کولر گازی

با فشار دادن دکمه Mode ریموت کنترل می توانید حالت های زیر را برای اسپیلت انتخاب کنید:

Fan: در این حالت کندانسور یا موتور کولر خاموش شده و فن داخلی مشغول به کار است و همانند یک پنکه عمل می‌کند.  این حالت بیشتر مختص فصل بهار است که شما نیاز به سرما یا گرما نداشته و احتیاج به جابجایی هوا دارید.

Cool: این حالت مختص فصل تابستان بوده و با فعال کردن آن می‌توانید از سرمایش کولر لذت ببرید.

Heat: این حالت برای تولید باد گرم استفاده می شود و مخصوص فصل زمستان است.

Dry: با فعال کردن این حالت اسپیلت مقدار بیشتری از رطوبت هوا را نسبت به حالت عادی از محیط دریافت می‌کند.این حالت بیشتر مخصوص مناطق معتدل مرطوب یا مناطقی است که هوای شرجی دارند.

Auto: این حالت مختص استفاده در مواقعی است که شما برای مدت طولانی در جایی حضور ندارید و کولر گازی قادر خواهد بود دمای آنجا را در سرما یا گرما تنظیم کند. در این حالت خود کولر سرما یا گرما را با توجه به دمای تنظیم شده و دمای اتاق انتخاب می کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

✅ پیشنهاد ما در این بخش: علت شرجی شدن هوا توسط کولر گازی 

بررسی دکمه های کنترل اسپلیت

در این بخش برخی از دکمه های رایج در ریموت کنترل اسپلیت ها را بررسی می کنیم.

  • دکمه روشن و خاموش (START/STOP): با فشردن این دکمه می توانید کولر را روشن یا خاموش کنید.

  • دکمه انتخاب حالت باد اسپلیت (Mode): با فشار دادن این دکمه می توانید کولر گازی را در حالت های مختلفی که پیشتر شرح داده شد تنظیم کنید.

  • دکمه تنظیم دما (Temp): این دکمه برای کم و زیاد کردن دما استفاده می شود. در برخی مدل ها تنظیم دما با دکمه ‌های + و – یا فلش ‌های بالا و پایین ریموت کنترل انجام می‌شود. در این مدل‌ ها دکمه temp در ریموت کنترل برای نمایش دما به کار می ‌رود.

  • دکمه تنظیم سرعت فن (Fan Speed): با فشردن این دکمه می توانید سرعت فن اسپلیت را در حالت های کم، متوسط، زیاد و اتوماتیک تنظیم کنید.

  • دکمه Turbo: با فشار دادن این دکمه کولر گازی با حداکثر توان خود برای سریع تر خنک کردن دمای محیط کار می کند. در این حالت سرعت فن روی بیشترین حالت خود قرار می گیرد.

  • دکمه Swing: این دکمه برای روشن و خاموش کردن حرکت پره های کولر به سمت بالا و پایین یا چپ و راست و تنظیم آن ها استفاده می شود.

  • دکمه روشن و خاموش کردن تایمر (On/Off Timer): این دکمه هم برای تنظیم زمان روشن و خاموش شدن اسپلیت به کار می‌رود.

  • دکمه تنظیم تایمر (Time Setting): با استفاده از این دکمه می‌توانید زمانی را برای خاموش یا روشن شدن دستگاه انتخاب کنید.

  • دکمه فعال فعال و غیرفعال کردن تایمر (Timer Set/Cancel): که برای فعال یا غیرفعال کردن تنظیمات تایمری که انتخاب کرده اید به کار می رود.

  • دکمه خاموش شدن خودکار اسپلیت (Sleep Mode Auto): که برای تنظیم خاموش شدن خودکار دستگاه استفاده می شود.

  • دکمه تنظیم مجدد (Reset): این دکمه برای استفاده قبل از تنظیم ساعت یا بعد از تعویض باطری ها است.

  • دکمه Health: با زدن دکمه health تکنولوژی پمپاژ اکسیژن فعال می‌شود. در این حالت هوای تمیز و تازه به درون اتاق جریان یافته که می تواند باکتری ‌ها را از بین برده و هوا را ضد عفونی کند.

  • دکمه ifeel: در برخی از برندها داخل ریموت کنترل سنسوری برای تشخیص دمای محیط قرار داده شده است. با این قابلیت دستگاه به صورت خودکار دمای اتاق را در دمای تشخیص داده شده تنظیم می کند.

  • دکمه Clean: کاربرد این دکمه در جلوگیری از رشد باکتری ها در درون پنل داخلی کولر است. این دکمه با عباراتی همچون clean، Auto clean یا self clean و coil dry روی ریموت کنترل مشخص شده است. لازم به ذکر است که این دکمه را باید در حالت Cool یا Dry انتخاب کنید و در حالت‌ های دیگر عمل نخواهد کرد.

  • دکمه Shortcut: در برخی از ریموت کنترل های کولر گازی دکمه ‌ای با نام short cut یا my mode وجود دارد که در واقع تنظیمات کولر گازی شامل یکی از پنج حالت mode، دما و سرعت فن را ذخیره می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت زمانی که تنظیمات دلخواه خود را اعمال کردید، دکمه shortcut کولر یا my mode را برای 3 ثانیه نگه دارید تا تنظیمات ذخیره شوند. پس از آن، هر زمان که این دکمه را بفشارید اسپلیت بر روی تنظیمات دلخواه ذخیره شده شما تنظیم می‌ شود.

تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی

دلایل باد گرم اسپلیت 

بررسی برخی از دکمه های خاص ریموت کنترل اسپلیت

در این قسمت به بررسی برخی از دکمه های خاص در تنظیمات ریموت کنترل کولر گازی می پردازیم که تنها در برخی از مدل های کولر گازی دیده می شوند.

  • دکمه Dimmer: با فشار دادن این دکمه اطلاعات نمایش داده شده در پنل کولر گازی و صفحه نمایش به طور کلی خاموش شده و با زدن هر دکمه دیگری مجددا ظاهر می‌شود.

  • دکمه Economy یا Smart saver: در این حالت دستگاه پس از رسیدن به دمای تعیین شده روی فن قرار نمی‌گیرد. پس از  چند ثانیه کار نکرن فن، دما کم کم افزایش یافته و باعث به کار افتادن فن می شود. سپس پس از مدتی کمپرسور برای رسیدن به دمای تنظیم شده به فعالیت می پردازد.

  • دکمه Quiet: این دکمه تنها در مدل‌ های اینورتر کولر گازی یافت می‌شود. از این دکمه برای کنترل صدا و کارکرد آرام استفاده می شود. در این حالت کولر با دور کمپرسور و فن کم به فعالیت می پردازد.

  • دکمه Sleep: با فشار دادن این دکمه چراغ sleep روی پنل روشن می‌شود. سپس دمای کولر در حالت سرما هر یک ساعت 1 درجه افزایش یافته و در حالت گرما هر یک ساعت 2 درجه کاهش می یابد. در صورتی که حالت Sleep فعال باشد، شکل یک هلال ماه روی نمایشگر ریموت کنترل ظاهر می شود.

چرا کولر گازی محیط را خنک نمی کند؟ 

تنظیم تایمر اسپیلت

در این بخش از تنظیمات ریموت کنترل اسپلیت به تنظیم تایمر کولر گازی می پردازیم.

  • تنظیم تایمر با دکمه set: ابتدا دکمه Timer را فشار داده و زمان های روشن و خاموش شدن کولر گازی را تعیین کنید. سپس با فشردن دکمه set می توانید زمان روشن و خاموش شدن اسپلیت را انتخاب کنید.

  • تنظیم تایمر بدون دکمه set: در برخی از ریموت کنترل ها دکمه set وجود ندارد. برای تنظیم تایمر در این مدل ها در حالتی که ریموت کنترل خاموش است دکمه تایمر را فشار دهید تا عبارت timer on نمایش داده شود. سپس با دکمه ‌های + و – می ‌توانید زمان روشن شدن کولر را تنظیم کنید. بعد از آن مجددا دکمه تایمر را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شوند. برای تنظیم زمان خاموش شدن کولر هم زمانی که ریموت کنترل روشن است دکمه تایمر را فشار دهید تا عبارت timer off نمایش داده شود و سپس زمان را تنظیم کنید و مجددا دکمه تایمر را بفشارید.

  • برای پاک کردن تنظیمات تایمر نیز پس از فشار دادن دکمه timer دکمه clear را فشار دهید. در برخی مدل‌ ها پس از تنظیم timer on یا timer off می ‌توانید یک بار دیگر این دکمه ها را فشار دهید تا تنظیمات پاک شوند.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران