کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا، که یکی از برندهای معروف ایرانی در زمینه لوازم خانگی است، ممکن است برای همه مصرف کنندگان این برند اتفاق بیفتد. اما زمانی این مشکل نگران کننده می شود که شما هر بار پس از فرایند شستشو، به جای لباس های خشک، با لباس هایی خیس و نم دار رو به رو شوید. در این شرایط باید وضعیت موتور و کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا خود را بررسی کنید. چون کارکرد حداکثری موتور در دور آخر شستشوی لباس ها و دور تند لباسشویی است که باعث خشک شدن لباس ها می شود. علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی Snowa هر چه که باشد، باید آن را به صورت دقیق بررسی کنید و برای تعمیر آن دست به کار شوید.

 

مشاوره آنلاین زودکمک

 

دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا

ماشین لباسشویی اسنوا و هر لباسشویی دیگری، با چرخش سریع در محله آخر شستشو، باعث می شوند تا لباس ‌ها خشک شوند و رطوبت آنها گرفته شود. زمانی که این مرحله از شستشو با مشکل مواجه شود، باعث اختلال در عملکرد لباسشویی می شود و در نهایت لباس ها خشک نمی شوند. از عواملی که منجر به بروز این مشکل می شوند، می توان به مسدود شدن و گرفتگی شیلنگ تخلیه آب لباسشویی اسنوا، مسدود شدن و گرفتگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اسنوا، خراب شدن موتور ماشین لباسشویی اسنوا، تنظیم نادرست خشک کن ماشین لباسشویی، اختلال در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی، نوسان برق لباسشویی اسنوا و بی توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی اسنوا اشاره کرد که ما در این مطلب آنها را بررسی می کنیم.

 

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا، ممکن است برای همه مصرف کنندگان این برند اتفاق بیفتد.

مسدود شدن و گرفتگی شیلنگ تخلیه آب لباسشویی اسنوا

آب خارج شده از لباس ها در مرحله خشک کردن، از طریق شلنگ تخلیه دستگاه، خارج می شود. در صورت مسدود شدن این شلنگ، آب لباس ها خارج نمی شود و دوباره جذب آنها می شود. به همین دلیل، موتور دستگاه در جای دیگری تحت فشار قرار می گیرد و نمی تواند حداکثر توان خود را برای چرخاندن محفظه صرف کند. بنابراین، دستگاه با کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی مواجه می شود. البته برطرف کردن این مشکل پیچیده نیست و تنها با رفع انسداد شلنگ، راه تخلیه آب باز می شود. اما اگر با این کار، مشکل کار نکردن دور تند لباسشویی حل نشود، باید از یک تعمیرکار متخصص یا یک مرکز تعمیر معتبر کمک بگیرید.

 

 


مسدود شدن و گرفتگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اسنوا

آب کثیف داخل مخزن، قبل از خشک کردن لباس ها، توسط پمپ تخلیه ماشین لباسشویی تخلیه می شود. این پمپ، آب های کثیف را از طریق شلنگ تخلیه بیرون می ریزد. گاهی اوقات، این قطعه، بر اثر جمع شدن پرز لباس ها و چیزهای دیگر، از کار می افتد و دستگاه را با مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی رو به رو می کند. اگر پمپ آسیب ندیده باشد و تنها مشکل آن فقط پرز و اشیا خارجی باشند، میتوانید با خارج کردن و پاک کردن آن، مشکل را حل کنید. اما در صورت آسیب دیدن پمپ، باید فورا برای تعمیر آن اقدام کنید.

 

مسدود شدن و گرفتگی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اسنوا

 


خراب شدن موتور ماشین لباسشویی اسنوا

موتور لباسشویی، یکی از مهم ترین قطعات لباسشویی اسنوا و هر دستگاه دیگری است و چرخاندن محفظه ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین وظایف موتور است. موتور ماشین لباسشویی اسنوا از ظرفیت های مختلفی برای مراحل مختلف شستشو یا آبکشی، استفاده می کند و با سرعت های مختلفی محفظه را می چرخاند. در آخرین مرحله شستشو و فرآیند خشک کردن لباس ها، موتور از حداکثر ظرفیت خود استفاده می کند تا محفظه را با بیشترین سرعت بچرخاند. اگر این قطعه با مشکلاتی مانند داغ کردن، فشار بیش از حد، وجود نقص در سیم کشی و موارد دیگر مواجه شود، ممکن است درست کار نکند. در نتیجه توان چرخش در مرحله خشک کردن را ندارد و دستگاه علاوه بر دچار شدن به مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا، ممکن است درگیر مشکلات جدی دیگری نیز بشود.

 

خراب شدن موتور ماشین لباسشویی اسنوا

 


تنظیم نادرست خشک کن ماشین لباسشویی

بی توجهی به برنامه خاص شستن لباس ها و تنظیم اشتباه حالت شستشو، باعث ایراد در عملکرد دستگاه و مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا می شود. بنابراین، هنگام شستشوی لباس ها، باید جنس لباس ها را در نظر بگیرید و با توجه به آنها برنامه شستشو را انتخاب کنید. ماشین لباسشویی اسنوا و هر برند دیگری، برنامه های شستشوی مختلفی دارند که باید بر اساس نوع لباس و میزان کثیف بودن آنها تنظیم شوند. مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشویی اسنوا، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

 


اختلال در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

فعالیتهای ماشین لباسشویی اسنوا و هر برند دیگری، توسط برد آن کنترل می شوند. به همین دلیل، اگر این قطعه بنا به هر دلیلی دچار مشکل شود، یکی از مراحل شستشو با مشکل مواجه می شود. یکی از این مشکلات می تواند کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی و عدم خشک کردن لباس ها باشد. چون بروز ایراد در برد دستگاه که جزو قطعات حساس و پر اهمیت ماشین لباسشویی است، عملکرد کل دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین، تعمیر یا تعویض برد دستگاه، علاوه بر هزینه زیاد، باید حتما به دست به یک تعمیرکار ماهر یا توسط یک مرکز معتبر انجام شود.

 

اختلال در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

 


نوسان برق لباسشویی اسنوا

برق، نیروی گشتاور لازم برای چرخش محفظه با سرعت بالا را در موتور ماشین لباسشویی اسنوا تأمین می کند. بنابراین، نوسان برق می تواند موتور را بسیار تحت تاثیر قرار دهد و باعث مشکلاتی از جمله کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا شود. اگر لباسشویی اسنوای شما در اثر نوسان برق خراب شده است، باید برای بررسی دقیق و تعمیر آن، به یک تعمیرکار متخصص یا یک مرکز معتبر، مراجعه کنید.

 

 


بی توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی اسنوا

ماشین لباسشویی اسنوا و هر لباسشویی دیگری، ظرفیت های مختلفی دارند که برابر وزن لباس هایی هستند که برای شستشو باید در داخل لباسشویی قرار بگیرند. بی توجهی به ظرفیت دستگاه، از دلایل مهم کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی اسنوا است. برای همین، بهتر است همیشه مقداری کمتر از حداکثر ظرفیت دستگاه، داخل آن لباس قرار دهید. اگر این موضوع ساده را نادیده بگیرید، باعث می شوید به قطعات دیگر لباسشویی و مخصوصا به موتور آن فشار وارد شود و حتی از کار بیفتد. بنابراین باید به ظرفیت دستگاه و مقدار لباسی که در آن قرار می دهید توجه کنید.

 

بی توجهی به ظرفیت ماشین لباسشویی اسنوا

 

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران