اگر شما هم از کاربران گوشی های آیفون هستید، ممکن است تا کنون با مشکل پخش نشدن ویدیوها در آیفون مواجه شده باشید. باز نشدن ویدیوها در آیفون، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این مشکل از ایراداتی است که کاربران زیادی را می تواند درگیر کند. اگر به دنبال علت های مشکل پخش نشدن ویدیو در آیفون و راه حل آن هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.  

پخش نشدن ویدیوها در آیفون

 برای تعمیر تخصصی آیفون با قطعات اورجینال با ما تماس بگیرید.  

دلایل پخش نشدن ویدیو در آیفون

همانطور که گفته شد، پخش نشدن فیلم در گوشی آیفون دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. از جمله این دلایل عبارتند از:

  • پشتیبانی نشدن فرمت های ویدیویی

  • مشکلات نرم افزاری

  • کمبود فضای ذخیره سازی

  • ویروسی شدن گوشی

در ادامه، هر یک از این موارد را شرح می دهیم.

مشاوره آنلاین زودکمک

مشاوره آنلاین زودکمک آموزش اتصال آیپد به تلویزیون 

پخش نشدن فیلم در آیفون به علت پشتیبانی نشدن فرمت های ویدیویی

پشتیبانی نشدن فرمت های ویدیویی یکی از علت های اصلی مشکل پخش نشدن ویدیو در گوشی آیفون است. گوشی های آیفون معمولا از فایل های ویدیویی با فرمت های خاصی پشتیبانی می کنند. در صورتی که فرمت ویدیویی که قصد پخش آن را دارید با گوشی آیفون شما سازگار نباشد و پشتیبانی نشود، نمی توانید آن را در گالری یا سایر برنامه های پخش ویدیوی آیفون باز کنید.

در این مواقع برای پخش ویدیوی موردنظر، لازم است که فرمت آن را تغییر دهید. برای این می توانید از نرم افزارهای تغییر فرمت (Convert) فایل ویدیویی استفاده کنید. فرمت های ویدیویی قابل پخش در آیفون عبارتند از: MP4 - MPEG-4 - M-JPEG – Avi – Mov - M4V و 264 .

باز نشدن ویدیوها در آیفون به دلیل مشکلات نرم افزاری

یکی دیگر از دلایل پخش نشدن ویدیوها در آیفون، مشکلات نرم افزاری و آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی است. برای جلوگیری از بروز این مشکل، سیستم عامل گوشی را همیشه به روز نگه دارید. گوشی های قدیمی تر آیفون، خصوصا مدل های قبل از آیفون 8 مانند آیفون 7 و آیفون 6s از نسخه قدیمی iOS استفاده می کنند. در نتیجه مشکل پخش نشدن ویدیو در آیفون در این مدل ها بیشتر دیده می شود.

کمبود فضای ذخیره سازی و پخش نشدن فیلم در گوشی آیفون

پر شدن حافظه گوشی و کمبود فضای ذخیره سازی هم از دیگر علت های باز نشدن فیلم در موبایل آیفون است. گوشی های اپل از حافظه جانبی (مموری کارت) پشتیبانی نمی کنند. همچنین، افزایش استفاده روزمره از گوشی و نگهداری از فایل های پر حجم مانند فیلم ها و ویدیوها باعث می شود تا حافظه داخلی آیفون خیلی زود پر شود. بدین ترتیب با پر شدن حافظه ممکن است پخش ویدیوها مختل شود.

برای رفع مشکل پخش نشدن ویدیوها در آیفون، همواره مقداری از حافظه گوشی را آزاد بگذارید و از پر شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

 علت پاک نشدن اطلاعات حافظه آیفون چیست؟ 

باز نشدن فیلم در موبایل iPhone به علت ویروسی شدن گوشی

ویروسی شدن گوشی هم می تواند یکی از عوامل پخش نشدن ویدیوها در گوشی اپل باشد. اگر فایل ویدیویی ای که قصد پخش آن را دارید در گوشی دیگری هم پخش نمی شود، این ایراد می تواند از خود فایل باشد. در برخی مواقع ویروسی بودن فایل ویدیویی یا ناقص کپی شدن آن می تواند موجب بروز مشکل پخش نشدن فیلم در آیفون شود.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران