پاک کردن حافظه آیفون

پاک کردن حافظه آیفون باعث خالی شدن فضای ذخیره سازی شده و در نتیجه کاربران دیگر با مشکلاتی نظیر نصب نشدن برنامه های جدید یا عدم امکان ثبت تصاویر سلفی مواجه نخواهند شد. در صورتی که پاک کردن حافظه آیفون به تاخیر بیفتد عملکرد دوربین به شدت کند شده و حتی امکان دانلود آهنگ های جدید نیز برای کاربر وجود نخواهد داشت. با تبدیل شدن تلفن های هوشمند به لوازمی همه کاره که تقریبا تمامی فعالیت های کاربران به آنها وابسته است، این دستگاه ها حاوی اطلاعات و داده های فراوانی خواهند بود، از همین رو عموما کمبود حافظه یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که کاربران تلفن های همراه با آن دست و پنجه نرم می کنند. در مورد گوشی های آیفون نیز این مساله وجود دارد به خصوص آنکه در این مدل تلفن ها امکان استفاده از کارت حافظه جانبی نیز وجود ندارد و کاربر تنها باید بر حافظه داخلی گوشی اتکا کند.

مشاوره آنلاین زودکمک

چطور بفهمیم نیاز به پاک کردن حافظه آیفون داریم؟

برای پی بردن به اینکه آیا زمان خالی کردن حافظه آیفون فرا رسیده یا خیر باید ببینید که فضای خالی باقیمانده در حافظه داخلی آیفون چه میزان است؟ بدین منظور باید به بخش تنظیمات گوشی وارد شده و در ادامه بخش general را باز نمایید. پس از آن وارد بخش iPhone storage شوید.

خالی کردن حافظه آیفون

در این قسمت می توانید متوجه شوید که چه میزان از فضای حافظه داخلی گوشی شما اشغال شده است. در صورتی که حافظه گوشی پر شده باشد خود گوشی نیز با پیام هشدار " storage almost full" این مساله را به کاربر اطلاع می دهد تا وی بتواند نسبت به پاک کردن حافظه آیفون اقدام نماید.

آموزش پاک کردن حافظه آیفون

چنانچه در هنگام کار با گوشی آیفون متوجه شدید که امکان نصب برنامه های جدید یا ذخیره اطلاعات جدید را ندارید باید به سراغ قسمت iPhone storage بروید زیرا احتمالا زمان پاک کردن کش آیفون فرا رسیده است. حافظه کش آیفون که با نام حافظه پنهان نیز شناخته می شود جایی است که صفحات وب، داده های ذخیره شده بازی ها و مواردی از این دست در آن ذخیره می شود. در واقع می توان گفت حافظه کش آیفون محل ذخیره سازی موقت اطلاعات است. پر بودن این حافظه می تواند مانع از بارگیری و عملکرد دستگاه شود.

اجرای ترفندهای خالی کردن حافظه آیفون می تواند به کاربر کمک کنند تا عملکرد گوشی را به حالت طبیعی بازگردانده و از کار با گوشی خود لذت برد. در صورتی که در پاک کردن کش آیفون دچار مشکل شدید می توانید جهت تعمیرات آیفون به مرکز زودکمک مراجعه نمایید.

📱 نحوه بازیابی پیام های حذف شده در iPhone

نحوه پاک کردن کش آیفون در مرورگر سافاری

همانطور که می دانید مرورگر پیش فرض آیفون سافاری نام دارد. این مرورگر خود بخشی از حافظه پنهان آیفون را برای ذخیره موقت داده های مربوط به خود اشغال می کند. یکی از راه های پاک کردن حافظه آیفون، حذف کردن کش مربوط به این برنامه است. پاک کردن کش آیفون در سافاری موجب آزاد شدن فضای ذخیره سازی گوشی و در نتیجه بهبود عملکرد گوشی خواهد شد. شیوه خالی کردن حافظه آیفون در سافاری به شکل زیر است:

  • ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان setting گوشی خود شوید.
  • سپس گزینه safari را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  • گزینه clear history and website را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در ادامه روی گزینه clear history and data ضربه بزنید.

📳 بازگرداندن پیام های پاک شده در آیفون

خالی کردن حافظه آیفون در سافاری

  • در این مرحله برای اینکه دستور حذف داده های موقت تایید شود باید مجددا روی گزینه clear history and data ضربه بزنید.
  • در ادامه در حالی که هنوز در بخش مربوط به مرورگر سافاری هستید به پایین صفحه بروید تا گزینه advanced را بیابید و روی آن ضربه بزنید.

پاک کردن حافظه کش

  • حال روی گزینه website data کلیک کنید. در این بخش در قسمت بالای صفحه میزان داده های ذخیره شده از سافاری که حافظه گوشی را اشغال کرده اند نمایش داده می شود.

آموزش پاک کردن حافظه کش آیفون

  • برای خالی کردن حافظه گوشی در ادامه می توانید از دو روش پیش بروید. گزینه edit یا remove all website data را انتخاب نمایید.

خالی کردن کش آیفون

  • حال وبسایت های استفاده شده توسط شما روی صفحه نمایش داده می شود و در مقابل آن نیز یک دکمه منفی قرمز نشان داده می شود.
  • برای پاک کردن کش مربوط به هر وبسایت تنها کافی است روی این دکمه منفی قرمز ضربه بزنید.
  • در صورتی که در ابتدا گزینه edit را انتخاب کرده باشید در پایان باید روی گزینه done ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازیابی اطلاعات در آیفون 

نحوه خالی کردن حافظه آیفون در برنامه های ثالث

یکی از روش هایی که برای پاک کردن حافظه آیفون در برنامه های ثالث وجود دارد خالی کردن حافظه با استفاده از سافاری است. بدین منظور تنها کافی است برنامه را باز کرده و محتوای درون آن را حذف کنید. اما در سایر برنامه ها برای پاک کردن کش آیفون می توانید از دو روش پیش بروید. در ادامه این دو روش را به صورت کامل توضیح داده ایم.

1- استفاده از ابزار داخلی برنامه برای خالی کردن حافظه آیفون

  • به بخش setting گوشی بروید.
  • برنامه مورد نظر خود را باز کنید.
  • گزینه clear cache را پیدا کرده و روی دکمه کناری آن ضربه بزنید.
  • گاهی اوقات ممکن است نیاز باشد که خود برنامه اصلی را باز کرده و در آن به دنبال علامت سه نقطه بگردید. این علامت ممکن است در بخش های مختلفی از صفحه باشد. به عنوان مثال در برنامه chrome شما می توانید سه نقطه را در گوشه پایین و سمت راست صفحه مشاهده نمایید. روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  • در ادامه از میان گزینه ها روی setting ضربه بزنید.
  • حال گزینه privacy را انتخاب نمایید.
  • روی گزینه clear browsing data کلیک کنید.

خالی کردن کش آیفون

  • برای اینکه حذف اطلاعات تایید شود مجددا روی clear browsing data کلیک کنید.

مشاوره آنلاین زودکمککپی متن از تصویر در آیفون

2- حذف و نصب مجدد برنامه برای پاک کردن حافظه آیفون

  • بخش تنظیمات یا همان setting گوشی را باز کنید.
  • روی گزینه general ضربه بزنید.
  • گزینه iPhone storage را باز کنید.

آموزش خالی کردن کش آیفون

  • برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • گزینه delete app را انتخاب نمایید. در این قسمت لازم است دقت کنید که اشتباها گزینه offload app را انتخاب ننمایید زیرا در این صورت داده ها حفظ خواهند شد.
  • گزینه delete app را انتخاب نمایید.

آموزش خالی کردن حافظه کش آیفون

  • در این مرحله پس از خالی کردن حافظه آیفون باید به اپ استور رفته و برنامه ای که حذف کرده اید را مجددا دانلود و نصب نمایید.

بیشتر بخوانید: رفع مشکل آپدیت نشدن گوشی آیفون ؛ دلایل و راهکارها

راهکارهای پاک کردن کش آیفون

پاک کردن کش آیفون با ریستارت کردن گوشی

یکی دیگر از روش هایی که برای پاک کردن حافظه آیفون به کار می رود ریستارت کردن دستگاه است. تمامی سیستم عامل ها عموما فایل های موقتی را ایجاد می کنند که بعدا آنها را به فایل های دائمی تبدیل کنند. این فایل های موقت اما در بسیاری از موارد کاربردی نداشته و تنها فضای ذخیره سازی گوشی را اشغال می کنند. برای اینکه این فایل های موقت مزاحم حذف شوند می توانید گوشی خود را یک مرتبه ریستارت کنید. روش ریستارت کردن در مدل های مختلف آیفون متفاوت است. به عنوان مثال در آیفون مدل های X و جدیدتر برای ریستارت کردن دستگاه باید دکمه کم کردن صدا و sleep/wake را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا گزینه های مربوط به آن روی صفحه نمایش نشان داده شوند. پس از آن طبق دستورالعمل عمل کرده و گوشی را خاموش و روشن کنید. اما در آیفون های سری SE و جدیدتر فشار دادن و نگه داشتن دکمه sleep/wake به تنهایی کافی است. در نهایت پس از راه اندازی مجدد سیستم عامل حافظه کش پاک شده و می توانید از کار کردن با گوشی خود لذت ببرید.

خالی کردن حافظه آیفون با پاک کردن پیام ها

چت های گروهی در پیام رسان های مختلف یکی از عواملی اصلی پرشدن حافظه داخلی گوشی هستند. این مساله بدان علت است که هر تصویر، فایل یا ویدیویی که در پیام رسان ها ارسال می کنید در بخش حافظه داخلی گوشی شما نیز ذخیره می شود. از همین رو به راحتی با پاک کردن این پیوست های بزرگ، نظیر ویدیو یا عکس و آهنگ، حافظه دستگاه را خالی نمایید. ممکن است تصور کنید که پاک کردن کش آیفون به این روش حجم زیادی از فضای ذخیره سازی گوشی را خالی نمی کند، اما کافی است در نظر بگیرید که انباشت این پیوست های پرحجم در زمان طولانی چه حجمی از حافظه داخلی گوشی را اشغال می کند.

بیشتر بخوانید: بازیابی شماره های پاک شده در آیفون 

خالی کردن حافظه آیفون با استفاده از برنامه شخص ثالث

آخرین روشی که برای پاک کردن حافظه آیفون به کار می رود استفاده از برنامه شخص ثالث است. این برنامه های برای بهینه سازی آیفون طراحی شده اند و عموما بسیاری از آنها apple-based هستند. نکته ای که باید مدنظر داشته باشید این است که همواره گفته می شود استفاده از برنامه های شخص ثالث باعث می شود که امنیت دستگاه شما به خطر بیفتد، بنابراین بهتر است تا حد امکان از روش هایی که پیشتر گفته شده برای خالی کردن حافظه آیفون استفاده نمایید.

نظر خود را بنویسید

نظرات کاربران